مدیریت اطلاعات(کلیات)
1. تاملی بر مدل‌های ارزیابی کتابخانه‌ای: با تاکید بر خدمات

یعقوب نوروزی؛ فاطمه عباسی؛ زهرا حیدرنیا

دوره 4، شماره 4 ، زمستان 1397، ، صفحه 3-30

http://dx.doi.org/10.22091/stim.2019.3650.1258

چکیده
  هدف: برای اینکه بتوان فعالیت‌ها و خدمات را در سازمان‌های مختلف توسعه داد باید از ابزارهای مختلف جهت ارزیابی خدمات استفاده کرد. برای ارزیابی خدمات در کتابخانه‌ها از مدل‌هایی که برای این کار بوجود آمده‌اند استفاده می‌شود. هدف از انجام این تحقیق بررسی هشت مدلی است که برای ارزیابی کتابخانه‎ها بویژه در زمینه خدمات کتابخانه‌ای در ...  بیشتر

مدیریت اطلاعات(کلیات)
2. آموزش و ترویج مهارت‌های شهروندی از طریق کتابخانه‌های عمومی

حمید قاضی زاده؛ حیدر مختاری؛ سولماز حسین زاده

دوره 4، شماره 4 ، زمستان 1397، ، صفحه 85-100

http://dx.doi.org/10.22091/stim.2019.3568.1251

چکیده
  هدف: هدف از پژوهش حاضر بررسی تأثیر کتابخانه‌های عمومی بر آموزش و ترویج مهارت‌های شهروندی از دیدگاه مدیران کتابخانه‌های عمومی بود. روش: روش پژوهش از نوع پپیمایشی-تحلیلی بود. جامعه آماری شامل کلیه مدیران کتابخانه‌های عمومی وابسته به نهاد کتابخانه‌های عمومی شهر تهران به تعداد 45 نفر در تابستان 1396 بود. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه ...  بیشتر