per
دانشگاه قم
علوم و فنون مدیریت اطلاعات
2476-6658
2476-6534
2018-02-20
3
4
1
22
10.22091/stim.2018.2663.1179
1041
Original Article
بررسی میزان عدم قطعیت کاربران در بازیابی اطلاعات از وب
Investigating the Uncertainty of Users in Web retrieval
فیروزه دوخانی
fdokhani@yahoo.com
1
نجلا حریری
nadjlahariri@gmail.com
2
آزاده آل طاها
azadeh.aletaha@gmail.com
3
دانشگاه علوم وتحقیقات تهران
استاد تمام دانشگاه علوم وتحقیقات تهران
دانشگاه علوم پزشکی ایران
هدف: این پژوهش با هدف مطالعه نبود قطعیت یا نبود اطمینان درفعالیتهای جستجو و بازیابی از وب در بین کاربران بخش تالار رقومی کتابخانه ملی ایران انجام شده است. روش پژوهش: روش پژوهش پیمایشی تحلیلی و ابزار گرداوری داده ها پرسشنامه محقق ساخته است که روایی و پایایی آن سنجیده شد. پرسشنامه در سه سطح، نبود قطعیت را در رابطه با فعالیتهای بازیابی اطلاعات، مشکلات بازیابی اطلاعات و کانالها و منابع اطلاعاتی با توجه به متغیرهای سن، جنس، مهارت فناوری اطلاعات، میزان تحصیلات و رشته تحصیلی مورد بررسی قرار داد. یافته ها: نتایج نشان داد که میانگین نبود اطمینان کاربران در هر سه سطح مورد بررسی بیش از حد متوسط است. میانگین نبود قطعیت کاربران در فعالیتهای بازیابی اطلاعات کمتر از میانگین عدم قطعیت در رابطه با منابع و کانالهای اطلاعاتی است. همچنین میانگین عدم قطعیت در مورد مشکلات بازیابی اطلاعات نیز بیش از میانگین عدم قطعیت در فعالیت های بازیابی اطلاعات است. بر اساس سایر یافته ها رابطه معنی داری بین ویژگیهای جمعیت شناختی کاربران و عدم قطعیت آنها مشاهده نشد. نتیجه گیری: بهبود زیرساخت ها و معماری سیستم های اطلاعاتی موجود در کتابخانه هدف از یک طرف و توجه ویژه به منظور تعبیه دروس مرتبط با جستجو و بازیابی اطلاعات در رشته های تحصیلی مختلف از پیشنهادات پژوهش حاضر در راستای کاهش نبود قطعیت در بازیابی اطلاعات کاربران کتابخانه ملی ایران است.
Purpose: The purpose of this study was to investigate the lack of certainty or uncertainty in the search and retrieval activities of the Web among users of the Digital Library of the Iranian National Library.Method: An analytical survey method and a data gathering tool were designed by a researcher that validity and reliability were measured. The questionnaire at three levels examined the lack of certainty regarding information retrieval activities, information retrieval problems and channels and information resources with respect to age, gender, IT skills, educational level and field of study.Results: The results showed that the average uncertainty among users at all three levels was too moderate. The average uncertainty of users in data retrieval activities is less than the uncertainty about the resources and channels of information. The average uncertainty about data recovery problems is also higher than the uncertainty in information retrieval activities. According to other findings, there was no significant relationship between demographic characteristics of users and their uncertainty.
https://stim.qom.ac.ir/article_1041_a2c2108bf1db9a99583541c51dc5a777.pdf
رفتار اطلاع یابی
عدم قطعیت
فعالیتهای بازیابی اطلاعات
مشکلات بازیابی اطلاعات
منابع و کانالهای اطلاعاتی
Information seeking behavior
uncertainty
information retrieval activities
information retrieval problems
resources and information channels
per
دانشگاه قم
علوم و فنون مدیریت اطلاعات
2476-6658
2476-6534
2018-02-20
3
4
23
42
10.22091/stim.2018.2612.1174
1042
Original Article
رابطه میان عملکرد دانشگاههای برتر جهان براساس شاخصهای علمسنجی و جایگاه آنها در ده نظام رتبه بندی بین المللی
Relationship between the Performances of Top World Universities based on Scientometric Indicators and their Position in Ten International Academic Ranking Systems
مهسا مرادیان
mahsa.moradyan@gmail.com
1
محمدامین عرفان منش
amin.erfanmanesh@gmail.com
2
امیررضا اصنافی
aasnafi@yahoo.com
3
دانش آموخته کارشناسی ارشد علم اطلاعات و دانش شناسی، دانشگاه شهید بهشتی
گروه علم اطلاعات و دانش شناسی، دانشگاه اصفهان
استادیار گروه علم اطلاعات و دانش شناسی، دانشگاه شهید بهشتی
هدف: این پژوهش با هدف مطالعه رابطه میان عملکرد پژوهشی دانشگاههای برتر جهان بر اساس شاخصهای علمسنجی و جایگاه آنها در ده نظام رتبهبندی بینالمللی انجام میگیرد. روش: پژوهش حاضر نوعی مطالعه کمی و همبستگی بوده و با استفاده از شاخصهای علمسنجی انجام می گیرد. جامعهی این پژوهش شامل ده نظام رتبهبندی دانشگاهی بینالمللی بوده و با استفاده از روش نمونهگیری هدفمند، 100 دانشگاه نخست در هر یک از ده نظام رتبهبندی در سال 2016 بررسی شده است. پایگاه سایول از محصولات الزویر جهت گردآوری شاخص های عملکرد پژوهشی دانشگاهها و نرم افزار اس.پی.اس.اس نسخه 18 جهت مطالعه همبستگی میان شاخصهای علمسنجی و جایگاه دانشگاهها در نظامهای رتبهبندی مورد استفاده قرار گرفت.یافتهها: یافتههای پژوهش نشان داد که در تمامی ده نظام رتبهبندی مورد بررسی، رابطه آمادار معنادار و معکوسی میان عملکرد دانشگاهها در شش شاخص بروندادهای علمی، استنادهای دریافتی، میانگین استنادی، اثرگذاری استنادی وزندهی شده در سطح رشته، بروندادهای علمی پراستناد و بروندادهای علمی در مجلات برتر و جایگاه بهتر آنها در نظامهای رتبهبندی وجود دارد. در سوی مقابل، رابطه آماری معنادار میان عملکرد دانشگاهها بر اساس شاخص همکاری بینالمللی و رتبه آنها تنها در نظام رتبهبندی یو.اس.نیوز اند ورلد ریپورت مشاهده شد. عملکرد پژوهشی دانشگاهها تاثیر بسیار زیادی در جایگاه آنها در نظامهای رتبهبندی بینالمللی دارد. نتیجهگیری: دانشگاهها با برنامهریزی در زمینه افزایش کمیت و کیفیت بروندادهای پژوهشی از شانس بیشتری برای ورود و ارتقاء جایگاه در نظامهای رتبهبندی بینالمللی برخوردار خواهند بود.
Objectives: The current research aims to investigate the relationship between performances of top world universities according to scientometric indicators and their position in ten international academic ranking systems. Methods: This quantitative correlational research was conducted using scientometric indicators. The population of the study consisted of ten international academic ranking systems and the top 100 universities in each ranking system were selected using purposive sampling method. Elsevier’s SciVal was utilized for data gathering. Moreover, the Statistical Package for Social Sciences (version 18) was used for correlational analysis. Findings: Results of the study revealed negative but statistically significant associations between six scientometric indicators of the universities, namely total publications, total citations, citations per publication, field-weighted citation impact, highly cited publications and outputs in top journals, and the universities’ position in all ten ranking systems. On contrary, statistically significant relationship between international research collaboration of the universities and their position in ranking systems was only found in the U.S. News & World Report's Best Global Universities Ranking. Conclusion: Results of the study showed that research performance of the world universities has a great impact on their status in international academic ranking systems.
https://stim.qom.ac.ir/article_1042_9f68270aaee35e2e32d0b7b39c634e3b.pdf
نظامهای رتبهبندی بینالمللی دانشگاهی
رتبهبندی دانشگاهها
علمسنجی
International Academic Ranking Systems
University Ranking
Scientometrics
per
دانشگاه قم
علوم و فنون مدیریت اطلاعات
2476-6658
2476-6534
2018-02-20
3
4
43
70
10.22091/stim.2018.2581.1172
1043
Original Article
بررسی مولفههای موثر بر اشتراک دانش کارکنان وبسایتها (مورد مطالعه: کتابخانههای دانشگاهی اصفهان)
Study of effective factors in Knowledge sharing on the Website employees
(Case study: Academic Libraries of Isfahan)
مهدی محمدی
mahdi.mohammadi203@gmail.com
1
وحید شریفی
v_sharifi2003@yahoo.com
2
یعقوب نوروزی
ynorouzi@gmail.com
3
هیات علمی
دانش آموخته کارشناسی ارشد علم اطلاعات و دانششناسی، دانشگاه قم، قم، ایران
هیات علمی دانشگاه قم
هدف: این پژوهش بهمنظور بررسی وضعیت عوامل سهگانه موثر بر اشتراک دانش شامل ابزارهای فناوری اطلاعات، عوامل انسانی و سازمانی در وبسایت کتابخانههای دانشگاهی انجام گرفته است. روششناسی: روش پژوهش پیمایشی-توصیفی و ابزارگردآوری دادهها پرسشنامه محقق ساخته است. روایی پرسشنامه توسط صاحبنظران و متخصصین علم اطلاعات و دانششناسی تایید شد و پایایی آن در سطح آلفای کرونباخ 1/83٪ گزارش شد. جامعه پژوهش شامل 20 نفر از کارکنان وبسایتهای پنج کتابخانه مرکزی دانشگاههای دولتی (اصفهان، علوم پزشکی، هنر، پیام نور و صنعتی) شهر اصفهان است. دادهها با استفاده از نرمافزار اکسل مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. و نتایج آن در قالب آمار توصیفی در حد فراوانی، درصد فراوانی و در قالب جداول و نمودار ارائه شد.یافتهها: رتبهبندی عوامل سهگانه نشان داد که عوامل انسانی در رتبه نخست، عوامل سازمانی در رتبه دوم و سپس کاربرد ابزارهای فناوری اطلاعات و ارتباطات در رتبه سوم قرار دارد. بر اساس یافتهها، "وبسایت کتابخانه" پرکاربردترین ابزار اشتراک دانش (55٪) شناخته شد. مهمترین یافته نیز ایجاد حس مسئولیت و تعهد در محیط سازمانی در قبال اشتراک دانش است. تخصیص بودجه در جهت سیستمهای انگیزشی در خصوص برانگیختن حس اشتراک دانش کارکنان نیز غیرقابل انکار است. همچنین یافتهها حاکی از آن است که کارکنان بهمنظور افزایش اطلاعات و رسیدن به تصمیمگیریهای تاثیرگذارتر، پویایی و تعامل خوبی با همکاران خویش دارند.اصالت: این پژوهش به جهت هدف قرار دادن گستره نقش کتابداران وبسایت در اشتراک دانش و همچنین دانش ضمنی حاصل از آن به سود کتابخانه از اهمیت برخوردار است.
AbstractObjective: This study aimed to investigate the factors influencing knowledge sharing three factors of the Information Technology tools, humanity and organization factors on the libraries website.Methodology: The research method was descriptive- survey. The data were collected through researcher-made questionnaire of which the validity and the reliability were provened. The study sample included 20 employees of the Central Library websites in the five state universities in Isfahan. To analyze the data, descriptive and inferential statistics Excel and SPSS was used. Findings: Ranking three factors show that humanity factors in first rank, then organization and of the Information Technology tools respectively. Based on these results, the "Library website" is at the priority to use of the employees (%55). The findings also is creates a sense of responsibility and commitment in the corporate environment for knowledge sharing. Originality: This researchis important due to targeting the scope of librarians' role in sharing knowledge and tacit knowledge to profit from Library.
https://stim.qom.ac.ir/article_1043_852cd93ba82ab1ff748e1606c002d6be.pdf
"اشتراک دانش"
"عوامل انسانی"
"عوامل سازمانی"
"ابزارهای فناوری اطلاعات"
"وب سایت های کتابخانهای"
"Knowledge sharing"
"Humanity component"
"Organization component"
"Information Technology tools"
per
دانشگاه قم
علوم و فنون مدیریت اطلاعات
2476-6658
2476-6534
2018-02-20
3
4
71
89
10.22091/stim.2018.2570.1169
1044
Original Article
تعیین ضریب همکاری گروهی نویسندگان مقالههای منتشرشده در نشریات علمی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی طی سالهای 1389 الی 1393
Study of Co-authorship Status in Articles Published in Scientific Journals of Agricultural Research, Education and Extension Organization during 2010-2014
جواد بشیری
j.bashiri@areo.ir
1
علیرضا بهمن آبادی
2
فردین کولائیان
fardin.koulaian@mail.com
3
فاطمه ذبیحی فریدیان
4
عضو هیئت علمی مرکز فناوری اطلاعات و اطلاع رسانی کشاورزی، سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، تهران، ایران
عضو هیئت علمی مرکز فناوری اطلاعات و اطلاع رسانی کشاورزی، سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، تهران، ایران
عضو هیئت علمی مرکز فناوری اطلاعات و اطلاع رسانی کشاورزی، سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، تهران، ایران
کارشناسی ارشد موسسه آموزش عالی علمی- کاربردی جهاد کشاورزی، سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، تهران، ایران
هدف: این پژوهش با هدف تعیین ضریب همکاری گروهی نویسندگان مقالههای منتشرشده در نشریات علمی سازمان تهدف: این پژوهش با هدف تعیین ضریب همکاری گروهی نویسندگان مقالههای منتشرشده در نشریات علمی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در سالهای 1389 الی 1393انجام شده است. شناسایی پر تولیدترین نویسندگان مقالهها، جنسیت نویسندگان و الگوهای هم تألیفی نیز بهعنوان اهداف فرعی پژوهش، مشخص شده است. روششناسی: این پژوهش از نوع کاربردی و کمی است که با رویکرد علمسنجی انجام شده است. جامعه آماری پژوهش را 4684 مقاله مندرج در 31 عنوان مجله علمی سازمان در حوزه کشاورزی طی سالهای 1389 تا 1393 تشکیل داده است. یافتههای پژوهش: یافتهها نشان میدهد که اغلب نویسندگان به همکاری گروهی گرایش دارند و از مجموع 4684 مقاله مورد بررسی، 4299 مقاله (92 درصد) بهصورت هم تألیفی و 385 مقاله (8 درصد) بهصورت انفرادی تهیه شده است. از میان مقالههای منتشرشده، مقالههای دارای 3 نویسنده با فراوانی 1351 مقاله (29 درصد) بیشترین تعداد و مقالههای دارای 8 نویسنده با فراوانی 17 مقاله (36% درصد) کمترین تعداد را داشتهاند. نتیجهگیری: گرایش اغلب نویسندگان به همکاری گروهی است، بر این اساس با استفاده از فرمول تعیین ضریب همکاری گروهی نویسندگان، ضریب همکاری نویسندگان محاسبه و میانگین 615% حاصل شد که نشاندهنده وضعیت مناسب همکاری گروهی در میان نویسندگان است.
Abstracts:Purpose: The purpose of this study was to determine the co-authorship coefficient of the authors of the articles published in the scientific journals of the Agricultural Research, Education and Extension Organization in the years 2010-2014. Identifying the most productive authors of articles, gender writers and co-authorship patterns are also identified as research sub-goals.Methodology This is an applied and quantitative research that is carried out using a scientometrics approach. The statistical population of the study consisted of 4684 articles in 31 scientific articles of the organization in the field of agriculture during 2010-2014.Findings: Findings show that the tendency of most writers to collaborate with a group of 4684 articles, 4299 articles (92%) were co-authored and 385 articles (8%) were prepared individually. Among the articles published, articles with 3 authors with the abundance of 1351 articles (29%) had the highest number and articles with 8 authors with the abundance of 17 articles had the smallest number.Conclusion The authors tend to focus on group collaboration. Accordingly, using the formula for determining the co-authorship coefficient of authors, the co-authorship coefficient was calculated and an average of 615%, which indicates the appropriate status of team collaboration among the authors.
https://stim.qom.ac.ir/article_1044_ed840d81cc6564072bd2212beee9af2b.pdf
هم تألیفی
علمسنجی
همکاری گروهی
تولید علم
سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی
Co-authorship
Scientometrics
Collaboration
Science Production
Agricultural Research Education and Extension Organization (AREEO)
per
دانشگاه قم
علوم و فنون مدیریت اطلاعات
2476-6658
2476-6534
2018-02-20
3
4
91
107
10.22091/stim.2018.2548.1167
1045
Original Article
بررسی نیازهای آموزشی دانشجویان و دانش آموختگان رشته علم اطلاعات و دانششناسی
Studying the Educational Needs of Students and Graduates in the Field of knowledge and Information Science
مهدی رحمانی
mehdi.lis89@gmail.com
1
مریم انصاری
c@gmail.com
2
دانشجوی دکتری علم اطلاعات و دانش شناسی گرایش بازیابی اطلاعات و دانش، دانشگاه تهران، تهران، ایران
دانشگاه شهید بهشتی
هدف: هدف از پژوهش حاضر شناسایی نیازهای آموزشی دانشجویان و دانشآموختگان رشته علم اطلاعات و دانششناسی بود. روش: پژوهش حاضر از لحاظ هدف کاربردی و از لحاظ شیوه گردآوری دادهها از نوع پژوهشهای تحلیلی-پیمایشی بود. جامعه پژوهش حاضر شامل کلیه دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاههای دولتی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری شهر تهران و فارغ التحصیلان کتابداری و اطلاع رسانی در کلیه مقاطع از سال 1390-1395 است. آمار مربوطه از طریق مراجعه به سایت دانشگاهها، مراجعه به دفترچه کنکور سازمان سنجش و سرشماری دانشجویان به تعداد 3575 نفرگردآوری شد. که از میان آنها تعداد 357 نفر طبق فرمول کوکران بهعنوان نمونه پژوهش انتخاب شدند. روش نمونهگیری طبقهای تصادفی بود و اطلاعات از طریق پرسشنامه براساس پژوهش آهنچیان، لطفی، کاظمی و ثابتزاده (1394) گردآوری شد. یافتهها: نتایج پژوهش نشان داد که مهارتهای خدمات مرجع، مهارتهای فناوری اطلاعات، مهارتهای سواد اطلاعاتی، مهارتهای سازماندهی و مهارتهای مجموعه سازی به ترتیب جهت آموزش به دانشجویان و دانشآموختگان اهمیت دارند. همچنین نتایج نشان داد که بین نیازمندیهای دانشجویان و دانش آموختگان براساس مقطع تحصیلی و جنسیت تفاوت معناداری وجود ندارد. نتیجهگیری: بررسیهای انجام گرفته نشان داد که مهارتهای خدمات مرجع و فناوری اطلاعات از مهمترین نیازمندیهای دانشجویان و فارغ التحصیلان برای ورود به بازار کار هستند و باید مؤسسات و دانشگاهها جهت تربیت نیروهای توانمند وارد کار شوند و برای آموزش مهارتهای ذکر شده برنامه ریزی کنند.
Aim: The purpose of this study was to identify the educational needs of graduate and undergraduate students in the field of knowledge and Information Science. Method: The research method is survey and evaluative, it was a kind of analytical-survey research. The research population consists of all graduate students of state universities affiliated to the Ministry of Science, Research and Technology of Tehran, and graduates of knowledge and Information Science in all sections from 2011-2016. The relevant statistics were referenced to the websites of the universities, referring to the reference book of the assessment organization and the census of students in 3575 individuals. 357 of them were selected according to Cochran formula. Stratified random sampling method was used and information was gathered through a questionnaire based on Ahanchian, Lotfi, Kazemi & sabetzadeh's (2015) research. Results: The findings of this study showed that reference service skills, IT skills, information literacy skills, organization skills and set-up skills are important for students and graduates, respectively. The results also showed that there is no significant difference between students 'and graduates' needs based on their educational level and gender. Conclusion: The results of this study showed that reference and IT services skills are one of the most important needs of students and graduates to enter the labor market, and institutions and universities need to enter the workforce to train qualified staff and plan for the training of the mentioned skills.
https://stim.qom.ac.ir/article_1045_0a63729c573c9176f15c69d6aa7c2d6f.pdf
نیازمندیهای آموزشی
دانشجویان
دانشآموختگان
علم اطلاعات و دانششناسی
Educational Needs
Students
Graduates
knowledge and Information Science
per
دانشگاه قم
علوم و فنون مدیریت اطلاعات
2476-6658
2476-6534
2018-02-20
3
4
109
120
10.22091/stim.2018.2694.1181
1046
Original Article
بررسی رابطه بین مهارتهای ارتباطی و هوش فرهنگی کتابداران کتابخانههای عمومی استان اصفهان
Investigating the Relationship between Communication Skills and Cultural Intelligence among Public Library Librarians in Isfahan
زهرا رجایی خوزانی
za.rajaie@gmail.com
1
نرگس اورعی
nargesoraee@gmail.com
2
نهاد کتابخانه های عمومی کشور، استان اصفهان
دانشگاه فردوسی
هدف: پژوهش حاضر به بررسی رابطه بین ابعاد 5 گانه مهارتهای ارتباطی و هوش فرهنگی کتابداران کتابخانههای عمومی استان اصفهان (تحت پوشش نهاد کتابخانههای عمومی کشور) میپردازد.روش پژوهش: این پژوهش از نوع کاربردی است و به روش پیمایشی- همبستگی انجام شده است. جامعه آماری پژوهش کتابداران کتابخانههای عمومی استان اصفهان (تحت پوشش نهاد کتابخانههای عمومی کشور) هستند که مشتمل بر 484 نفر میباشند. نمونهگیری از نوع تصادفی بوده و تعداد نمونه 160 نفر می باشند. ابزار گردآوری دادهها، پرسشنامه استاندارد هوش فرهنگی آنگ و ارلی (۲۰۰۴) و پرسشنامه استاندارد مهارتهای ارتباطی کوئین دام (CSTR) است. برای تجزیه و تحلیل دادهها از آزمونهای توصیفی و همچنین آزمونهای استنباطی تی استیودنت تک نمونهای و آزمون همبستگی پیرسون استفاده گردید.یافتهها: یافتههای پژوهش نشان میدهد که میزان مهارتهای 5 گانه ارتباطی و هوش فرهنگی در بین کتابداران کتابخانه-های تحت مطالعه بیشتر از حد متوسط است. همچنین میان مهارتهای 5 گانه ارتباطی (توانایی دریافت و ارسال پیام، کنترل عاطفی، مهارت گوش دادن، بینش نسبت به فرآیند ارتباط، ارتباط توأم با قاطعیت) با هوش فرهنگی رابطه مثبت و معنی داری وجود دارد.نتیجهگیری: کتابداران با استفاده از مهارتهای ارتباطی مناسب میتوانند ارتباطی کارا و موثر با مراجعه کننده داشته باشند و منجر به جذب مخاطب شوند. طبق نتایج، برخورداری از هوش فرهنگی یکی از عواملی است که میتواند ارتباط بین مراجعه کننده و کتابدار را بهبود بخشد.
Objective: The present study investigates the relationship between the five dimensions of communication skills and cultural intelligence among librarians of public libraries in isfahan.Methodology: This research is an applied research and survey-correlation method. The statistical population is the librarians of public libraries in Isfahan which includes 484 people. Sampling was randomized and 160 subjects were selected as sample. The data gathering tool was Census Inventory of Cultural Ange and Erley (2004) and Quinn-Trap (CSTR). Descriptive tests, as well as single-sample t-test, and Pearson correlation test were used to analyze the data.Findings: The results of the research show that the level of communication skills and cultural intelligence among the librarians of the studied libraries is more than average. There is also a positive and meaningful relationship between the five communication skills (the ability to receive and send messages, emotional control, listening skills, insight into the process of communication, the connection with decisiveness) with cultural intelligence.Conclusion: librarians can have an effective and effective relationship with the clients with Using appropriate communication skills and lead to audience engagement. According to the results, having cultural intelligence is one of the factors that can improve the relationship between the client and the librarian.
https://stim.qom.ac.ir/article_1046_d6802ff870d774c1853f13e573805f14.pdf
مهارتهای ارتباطی
هوش فرهنگی
کتابداران
کتابخانههای عمومی
استان اصفهان
Communication Skills
Cultural Intelligence
librarians
public libraries
Isfahan