%0 Journal Article %T کاربرد مدیریت دانش سازمانی2.0 (EKM2.0) مبتنی بر تحلیل شکاف مدیریتی در کتابخانه‌های مرکزی دانشگاه‌های دولتی شهر تهران از دیدگاه مدیران %J علوم و فنون مدیریت اطلاعات %I دانشگاه قم %Z 2476-6658 %A نوروزی, یعقوب %A حسین زاده, مریم %A محمدی, مهدی %D 2018 %\ 11/22/2018 %V 4 %N 3 %P 1-17 %! کاربرد مدیریت دانش سازمانی2.0 (EKM2.0) مبتنی بر تحلیل شکاف مدیریتی در کتابخانه‌های مرکزی دانشگاه‌های دولتی شهر تهران از دیدگاه مدیران %K مدیریت دانش سازمانی 2.0 %K کاربرد مدیریت دانش سازمانی 2.0 %K کتابخانه‌های دانشگاهی %R 10.22091/stim.2018.3284.1218 %X هدف: تحقیق حاضر به منظور بررسی کاربرد مدیریت دانش سازمانی 2.0 (EKM2.0) مبتنی بر تحلیل شکاف مدیریتی در کتابخانه‌های مرکزی دانشگاه‌های دولتی شهر تهران بر اساس دیدگاه مدیران صورت گرفته است. روش: تحقیق حاضر از نوع تحقیقات کاربردی است که با استفاده از روش پیمایشی با رویکرد تحلیلی انجام شده است. جامعه آماری تحقیق را مدیران کتابخانه‌های مرکزی دانشگاه‌های دولتی شهر تهران (44 نفر) تشکیل می‌دهند. داده‌های مورد نظر با استفاده از پرسشنامه 31 سوالی محقق ساخته گردآوری شد و فرضیه‌های پژوهش با استفاده از آزمون تی تست تک نمونه‌ای مورد آزمون قرار گرفت. یافته‌‌ها: یافته‌ها بیانگر وجود تاثیر کاربرد مدیریت دانش سازمانی 2.0 مبتنی بر تحلیل شکاف مدیریتی در کتابخانه‌های مورد مطالعه بود. بنابراین، فرضیه‌های پژوهش مورد تایید قرار گرفت. همچنین یافته‌ها نشان داد که وضعیت شکاف‌های مورد بررسی در تمامی موارد متوسط و رو به ضعیف ارزیابی شدند. نتایج: نتایج پژوهش نشان داد که بکارگیری مدیریت دانش سازمانی 2.0 در از بین بردن شکاف مدیریتی در کتابخانه‌ها بویژه کتابخانه‌های دانشگاهی می‌تواند تاثیر گذار باشد. بنابراین، لازم است مدیران کتابخانه‌ها در این زمینه نقش بارزتری داشته باشند. همچنین نتابج پژوهش نشان داد برای کسب موفقیت بیشتر باید به مولفه‌های فناوری اطلاعات توجه بیشتری کرد. %U https://stim.qom.ac.ir/article_1214_495013095a2b1ff7fce6882ed3bdc8c2.pdf