%0 Journal Article %T سنجش معیارهای مدیریت دانش، در وب‌سایت‌ دانشگاه‌های دولتی شهر تهران براساس مدل K-ACT (مطالعه موردی وب‌سایت دانشگاه‌های تهران، تربیت مدرس و علامه طباطبایی) %J علوم و فنون مدیریت اطلاعات %I دانشگاه قم %Z 2476-6658 %A احمدی میرقائد, احمدرضا %A مومنی, عصمت %D 2020 %\ 10/22/2020 %V 6 %N 3 %P 107-130 %! سنجش معیارهای مدیریت دانش، در وب‌سایت‌ دانشگاه‌های دولتی شهر تهران براساس مدل K-ACT (مطالعه موردی وب‌سایت دانشگاه‌های تهران، تربیت مدرس و علامه طباطبایی) %K مدل K-ACT %K وب‌سایت %K دانشگاه تهران %K دانشگاه تربیت مدرس %K دانشگاه علامه طباطبایی %R 10.22091/stim.2020.5130.1367 %X هدف: هدف پژوهش حاضر ارزیابی وب‌سایت‌های دانشگاه تهران، تربیت مدرس و علامه طباطبایی، براساس معیارهای مدیریت دانش، مدل کا- اکت است که پس از ارزیابی انجام گرفته، رتبه‌بندی جامعه مورد پژوهش نیز مشخص گردید. روش‌شناسی: پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و با روش پیمایشی- ارزیابانه انجام شده است. نتایج: وب‌سایت دانشگاه تهران در مولفه دسترس‌پذیری ‌دانش با 8/72% در جایگاه اول و وب‌سایت‌های دانشگاه‌های تربیت مدرس و علامه طباطبایی هر کدام با 4/63% در این مولفه در جایگاه دوم قرار دارند. در مولفه خلق دانش، وب‌سایت دانشگاه تربیت مدرس با 3/83% در جایگاه نخست، وب‌سایت دانشگاه علامه طباطبایی با50% امتیاز در جایگاه دوم و وب‌سایت دانشگاه تهران با 3/33% در جایگاه سوم قرار دارند. در مولفه اشاعه اطلاعات دانش نیز وب‌سایت دانشگاه تربیت مدرس با 3/86% رتبه اول، وب‌سایت دانشگاه علامه طباطبایی با 5/54% در جایگاه دوم و وب‌سایت دانشگاه تهران با 50% امتیاز در جایگاه سوم قرار دارند. به طور کلی در این مدل (که خود شامل سه مولفه دسترس‌پذیری، خلق و اشاعه دانش است)، وب‌سایت دانشگاه تربیت مدرس با 76% امتیاز دارای رتبه نخست، وب‌سایت‌های دانشگاه تهران و علامه طباطبایی نیز هر کدام با 58% امتیاز دارای رتبه دوم می‌باشند. نتیجه‌گیری: نتایج پژوهش حاضر، مبین این مطلب است که هر چند وب‌سایت‌های جامعه مورد بررسی، در رعایت معیارهای مدیریت دانش بالاتر از حد متوسط ظاهر شدند، ولی تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله وجود دارد و هنوز ضعف‌های بسیاری در استفاده از فناوری‌های نوین و مخصوصا وب‌سایت‌ها در ایران وجود دارد. هرچند گام‌هایی در این راستا برداشته شده، ولی نیازمند استفاده از تفکرات کارشناسان خبره از یک‌سو و نظرسنجی از کاربران وب‌سایت‌ها از سوی دیگر نیز می‌تواند در این راستا راهگشا و موثر باشد.     %U https://stim.qom.ac.ir/article_1677_1f4cedba6145ae2dfb3efffaa0e87742.pdf