%0 Journal Article %T ارزیابی کیفیت وب‌سایت کتابخانه‌ مرکزی دانشگاه‌های دولتی ایران و رتبه‌بندی آنها بر مبنای نظام استنتاج فازی %J علوم و فنون مدیریت اطلاعات %I دانشگاه قم %Z 2476-6658 %A خواجه درگی, نجمه %A دخت‌عصمتی, محدثه %D 2016 %\ 08/22/2016 %V 2 %N 2 %P 94-120 %! ارزیابی کیفیت وب‌سایت کتابخانه‌ مرکزی دانشگاه‌های دولتی ایران و رتبه‌بندی آنها بر مبنای نظام استنتاج فازی %K سیستم استناج فازی %K وب‌سایت کتابخانه مرکزی %K دانشگاه‌های دولتی ایران %K کیفیت %K رتبه‌بندی %R 10.22091/stim.2016.716 %X هدف: در این پژوهش، کیفیت وب‌سایت کتابخانه‌ مرکزی دانشگاه‌های دولتی ایران بر مبنای طراحی نظام استنتاج فازی ارزیابی و وب‌سایت‌ها بر این اساس رتبه‌بندی شدند.روش: جامعه‌ آماری، شامل وب‌سایت کتابخانه‌ مرکزی دانشگاه‌های دولتی (50 وب‌سایت) است که زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دارای وب‌سایت مستقل هستند. روش این تحقیق پیمایشی و ابزار پژوهش، پرسشنامۀ مخصوص خبرگان است. از نرم‌افزار متلب برای تحلیل داده‌ها استفاده شده است.  یافته‌ها: درخصوص نظام استناج فازی نشان داد، وب‌سایت کتابخانه مرکزی دانشگاه‌های صنعتی سهند، کاشان، محقق اردبیلی و دامغان دارای بهترین کیفیت هستند و وب‌سایت کتابخانه مرکزی دانشگاه گیلان، از پایین‌ترین کیفیت برخوردار است. به نظر می‌رسد، ارزیابی مبتنی بر نظام استنتاج فازی، وب‌سایت‌ها به صورت دقیق‌تر و بر مبنای وزن معیارهای محتوایی و ساختاری و نه تعداد آنها، رتبه‌بندی شده‌اند. همچنین می‌توان وب‌سایت‌ها را به لحاظ کیفی یعنی ضعیف، متوسط و بالا رتبه‌بندی کرد. نتیجه‎گیری: بنابراین، نظام استنتاج فازی، شیوه بهتری (از روش کلاسیک) برای ارزیابی و رتبه‌بندی کیفیت وب‌‌سایت کتابخانه‌های دانشگاهی است. %U https://stim.qom.ac.ir/article_716_44cc945c8a9aa1e3320845197f88e429.pdf