TY - JOUR ID - 1218 TI - مدیریت اطلاعات شخصی دانشجویان تحصیلات تکمیلی موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی خوزستان در مجموعه منابع الکترونیکی بر اساس مدل جونز JO - علوم و فنون مدیریت اطلاعات JA - STIM LA - fa SN - 2476-6658 AU - ملک محمدی, سعید AU - زوارقی, رسول AD - مسول انتشارات معاونت پژوهشی مجتمع آموزش عالی جهاد دانشگاهی خوزستان AD - گروه علم اطلاعات و دانش شناسی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی،دانشگاه تبریز، تبریز، ایران Y1 - 2018 PY - 2018 VL - 4 IS - 3 SP - 95 EP - 128 KW - اطلاعات الکترونیکی KW - مدیریت اطلاعات شخصی KW - دانشجویان تحصیلات تکمیلی KW - موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی خوزستان DO - 10.22091/stim.2018.3539.1246 N2 - هدف: هدف این پژوهش بررسی وضعیت مدیریت اطلاعات شخصی دانشجویان تحصیلات تکمیلی موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی خوزستان از سه جنبۀ دانش و نگرش و هفت فعالیت مدیریت شخصی بر اساس مدل جونز بوده است. روش: این پژوهش به روش پیمایشی، و توصیفی- تحلیلی انجام شده است. جامعه آماری دانشجویان تحصیلات تکمیلی موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی خوزستان در سال تحصیلی 97 - 1396 بوده و برای تعیین جامعه آماری از روش سرشماری استفاده شد. برای گردآوری اطلاعات از پرسشنامه‌ی مجاور (1392) استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل داده‌ها از آزمون‌های تی‌مستقل، تحلیل واریانس یک طرفه (آنوا) و نرم‌افزار آماری اس پی اس اس 22 استفاده شد. یافته‌ها: نتایج نشان داد که از بین عوامل مؤثر بر مدیریت اطلاعات شخصی، نگرش دارای میانگین 18/4، دانش میانگینی با 54/3 و مجموعه فعالیت‌های هفت‌گانه مدیریت اطلاعات شخصی میانگینی برابر با 29/3 دارد و میانگین کل مدیریت اطلاعات شخصی برابر با 67/3 بوده و در سطح نسبتا" مطلوب می‌باشد. به لحاظ جنسیت و سن تفاوت معناداری در وضعیت مدیریت اطلاعات شخصی میان دانشجویان تحصیلات تکمیلی وجود دارد اما به لحاظ رشته تحصیلی تفاوت معناداری وجود ندارد. نتیجه‌گیری: میانگین 67/3 نشان دهنده این است که وضعیت مدیریت اطلاعات شخصی دانشجویان تحصیلات تکمیلی موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی خوزستان، در سطح نسبتا" مطلوب قرار دارد و می‌توان با برگزاری کارگاه‌ها و بهبود نگرش و مهارت‌های دانشجویان در جهت شناخت بهتر نسبت به اهداف، کاربرد، فواید، فعالیت‌ها و ابزارهای مدیریت اطلاعات شخصی و افزایش توانمندی دانشجویان در این زمینه گام برداشت. UR - https://stim.qom.ac.ir/article_1218.html L1 - https://stim.qom.ac.ir/article_1218_86f48297e368e3134d910e7e09a29ed6.pdf ER -