%0 Journal Article %T ارائه مدلی رسانه‌ای مبتنی بر شبکه‌های اجتماعی به منظور افزایش اعتماد به تجارت الکترونیک %J علوم و فنون مدیریت اطلاعات %I دانشگاه قم %Z 2476-6658 %A فولادی کیا, احسان %A تقی پور, فائزه %A نقش, امیررضا %D 2021 %\ 12/22/2021 %V 7 %N 4 %P 251-275 %! ارائه مدلی رسانه‌ای مبتنی بر شبکه‌های اجتماعی به منظور افزایش اعتماد به تجارت الکترونیک %K تجارت الکترونیک B2C %K اعتماد %K شبکه‌های اجتماعی %K رسانه %R 10.22091/stim.2021.6425.1507 %X هدف: هدف پژوهش حاضر ارائه یک مدل رسانه‌ای مبتنی بر شبکه‌های اجتماعی به منظور ارتقاء اعتماد به تجارت الکترونیک (B2C) با استفاده از روش گراندد تئوری بود.روش‌شناسی: جامعه آماری به صورت نظری انتخاب شده و شامل خبرگان و متخصصان صاحب‌نظر براساس معیارهای مد نظر محقق بود. ابزار گردآوری اطلاعات، مصاحبه و پیاده‌سازی مصاحبه‌ها، کدگذاری و خلاصه‌سازی بوده و روش تجزیه و تحلیل اطلاعات با استفاده از کدبندی و دسته‌بندی مقوله‌‌ها و تم‌‌ها انجام شد. سپس گزاره‌های به دست آمده از مصاحبه‌ها در سه مرحله کدگذاری باز، گزینشی و محوری دسته‌بندی شدند. در نهایت با بررسی شرایط علّی، شرایط زمینه‌ای و شرایط مداخله‌گر، راهبردها و پیامدها، مقوله اصلی پژوهش یعنی «ارتقاء اعتماد به تجارت الکترونیک» مورد شناسایی قرار گرفت.یافته‌ها: نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل داده‌ها، حاکی از این است که در شرایط علّی، «نقش رسانه و شبکه‌های اجتماعی» در اعتمادسازی به تجارت الکترونیک، در عوامل مداخله‌گر «فاکتورهای زیربنایی و مشکلات ناامنی در فضای مجازی»، در شرایط زمینه‌‌ای «متغیرهای مربوط به وب‌سایت، شبکه و نحوه مدیریت آنها» و در مورد راهبردها «استراتژی‌های مدیریتی و کاربردی، زیرساختی و انگیزشی» بیشترین فراوانی و اهمیت را به خود اختصاص دادند.نتیجه‌گیری: نتایج پژوهش حاضر مبین این مطلب است که نام و نشان تجاری معتبر، شفافیت عملکرد و افزایش تراکنش در افزایش اعتماد مشتری به یک وب‌سایت تجارت الکترونیکی تأثیر مستقیم دارد. %U https://stim.qom.ac.ir/article_1756_768080abcec70b2aa278e275ddc9b23f.pdf