ORIGINAL_ARTICLE
-
-
https://stim.qom.ac.ir/article_1487_2db3f1c647b50fab4727f6dc6373e1ce.pdf
2019-09-23
9
29
10.22091/stim.2019.1487
-
Tahereh
gholami
t.gholami@gmail.com
1
Instructor, Department of Information Science and Knowledge, University of Qom, Qom, Iran.
AUTHOR
1. اسکندری، ف.ه؛ حسنزاده، م.(1393). ویژگیهای رابط کاربر و قابلیت جستجو در نرمافزارهای پایگاههای علوم اسلامی براساس تجربه کاربران. مطالعات ملی کتابداری و سازماندهی اطلاعات، 25(3): 111-127.
1
2. اصنافی، ا.ر. (1394). تاملی بر میزان حضور اعضای هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی در شبکه علمی ریسرچ گیت. تعامل انسان و اطلاعات، 2(3): 61-70.
2
3. آزادی احمدآبادی، ق.؛ریاحینیا، ن. (1396). مدیریت اطلاعات در دو شبکه علمی اجتماعی: سایت یولایک و بیبسونومی. مطالعات ملی کتابداری و سازماندهی اطلاعات،28(2): 177-199.
3
4. حسنزاده، م.؛ سهرابزاده، س. (1391).ارزیابی رابط کاربر کتابخانه ملی کودکان و نوجوانان ایران از نظر مطابقت با معیارهای عمومی و تخصصی. نظامها و خدمات اطلاعاتی، 5(1): 1-12.
4
5. خلیلی، ل. (1395).مشارکت دانشگاههای علوم پزشکی ایران در شبکه علمی ResearchGate. مدیریت اطلاعات سلامت،13(4):273-279.
5
6. ستوده، ه.؛ سعادت، ی. (1394). بررسی گرایش به عضویت در شبکههای اجتماعی علمی در بین شیمیدانهای ایران. تعامل انسان و اطلاعات، 1(3):1 -12.
6
7. سلجوقی، ا.؛آقاسی، ن.؛ اسدی،م.؛ اخوتی، م. ( 1395). رابط کاربری وب سایتهای سلامت در ایران. مدیریت اطلاعات سلامت، 2(13): 108-113.
7
8. سیامکی، ص.؛ گرایی، ا.؛ زارع فراشبندی، ف. (1395). حضور پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در شبکه اجتماعی:ResearchGate یک مطالعه آلتمتریکس. مدیریت اطلاعات سلامت، 13(51): 346-341.
8
9. شریف مقدم، ه.؛ میری، ا.؛ سلامی، ا. (1397). فعالیت اعضای هیات علمی در شبکههای اجتماعی علمی: زمینهها، موانع، الزامات و عوامل تاثیرگذار. مطالعات ملی کتابداری و سازماندهی اطلاعات،29(3):153-171.
9
10. عرفان منش، م.ا.؛ اصنافی، ا.ر.؛ ارشدی،ه. (1394). دانشگاهها و موسسات پژوهشی کشور در ریسرچ گیت: مطالعه آلتمتریکس. دانش شناسی، 8(30): 59-72.
10
11. غفاریان، س. (1393). بررسی رابط کاربر بانک اطلاعاتی نمایه از دیدگاه دانشجویان کتابخانه مرکزی دانشگاه فردوسی مشهد با روش مکاشفهای. کتابداری و اطلاع رسانی، 163:56-188.
11
12. فهیمنیا، ف.؛ گودرزیان ، پ. (1393). بررسی و مقایسه ویژگیهای رابط کاربر پایگاههای اطلاعاتی Elsevier, Springer,Ebsco,IsI, Ovidاز دیدگاه کاربران در دانشگاه تهران. تعامل انسان و اطلاعات،1 :68-76.
12
13. معمار، ن.؛ باجی، ف.؛ حسینیزاده، ف. (1397). بررسی رابطه بین استفاده از شبکه علمی ریسرچ گیت و سطح سرمایه اجتماعی در بین اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز. مطالعات کتابداری و علم اطلاعات دانشگاه شهید چمران اهواز،15:23-26.
13
14. میرزایی، م.؛ رحیمی، ص.؛ مرادی، م. (1395). بررسی نقش شبکههای اجتماعی در تبادلات علمی(مطالعه موردی دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه رازی). کتابداری و اطلاعرسانی، 19(1): 108 -130.
14
15. ناصری، ز.؛ نوروزی، ع.؛ ناخدا، م. (1395). بررسی رابط کاربر کتابخانه های دیجیتالی خارج از کشور از نظر ویژگیها و قابلیتهای مبتنی بر نشانهگذاری اجتماعی برای استفاده در کتابخانههای دیجیتالی ایران. پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران، 31(4):911-930.
15
16. نوروزی، ی. (1389). بررسی میزان رعایت معیارهای ارزیابی رابط کاربر در صفحات وب فارسی کتابخانههای دیجیتالی خود ساخته و خریداری شده در ایران. تحقیقات اطلاعرسانی و کتابخانههای عمومی کشور،16(3): 169-189.
16
17. نوروزی، ی.؛ حریری، ن. (1388). تعیین معیارهای ارزیابی رابط کاربر کتابخانههای دیجیتالی: رویکردی متنپژوهانه. کتابداری و اطلاع رسانی،12(3): 281-300.
17
18. نوروزی، ی.؛ متظهری، ش. (1393). ارزیابی رابط کاربر کتابخانههای دیجیتالی ملی برگزیده جهان: معرفی معیارهای پیشنهادی برای کتابخانه دیجیتالی کتابخانه ملی ایران. مطالعات ملی کتابداری و سازماندهی اطلاعات،25(4):7-20.
18
ORIGINAL_ARTICLE
-
-
https://stim.qom.ac.ir/article_1488_6442e4d083f7c5262beda4eb98f71476.pdf
2019-09-23
33
65
10.22091/stim.2019.1488
-
Ali
sharafi
a.sharafi@shahed.ac.ir
1
Ph.D. student of Information and Knowledge Management, Department of Information Science and Knowledge,Tehran University; Master of Science in Central Library of Shahed University, Tehran, Iran.
LEAD_AUTHOR
Ali
shaghaghi
shaghaghiali67@gmail.com
2
M.A, Scientometrisc, Department of Knowledge and Information Science, Shahed University; Expert of the National Public Libraries Institute ,Tehran, Iran.
AUTHOR
Mohammadreza
pashang
mrpashang@gmail.com
3
M.A, Department of Knowledge and Information Science, central Library, Shahed University, Tehran, Iran.
AUTHOR
قرآن کریم.
1
1. اصنافی، ا. (1393). میزان مقالات تولیدی با عنوان «شعیه» در پایگاه وب آو ساینس طی سالهای 1974 – 2014. رهآورد نو، 47: 58-61.
2
2. اکبری، م. (1391). درآمدی بر آموزش در اسلام و ایران. ایلام: جوهر حیات.
3
3. اکبری، م؛ رضائی، ف. (1394). واکاوی شاخصههای تمدن نوین اسلامی در اندیشه مقام معظم رهبری. الگوی پیشرفت اسلامی ایرانی، 3(5): 85-108.
4
4. باباخانی، ل. (1391). فعالیتهای فرهنگی. تهران: ساکو.
5
5. بخاری، ا. (1981م). صحیح بخاری ترکیه: انتشارات معاصر استانبول، ج1.
6
6. برزویی، م؛ فیضآبادی، ا. (1397). ظرفیتشناسی رویکرد راهبردی و آیندهنگارانه به آموزه مهدویت در بستر تمدن نوین اسلامی. اندیشه مدیریت راهبردی، 12(1): 81-122.
7
7. حرّانی، ش. (1387). تحف العقول عن آل الرّسول. ترجمه صادق حسنزاده. قم: انتشارات آل علی، چاپ دهم.
8
8. حلبی، ع. (1365). تاریخ تمدن اسلام: بررسیهایی چند در فرهنگ و تمدن اسلامی. تهران: چاپ و نشر بنیاد.
9
9. خاصه، ع.؛ احمدینژاد، ف.؛ حجازی، س. (1391). بررسی و تحلیل پژوهشهای قرآنی در عرصه بینالمللی ISI. قرآن و علم، 6(10): 145-166.
10
10. خامنهای، س.ع. (1389). منشور فرهنگی انقلاب اسلامی. تهران: دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی.
11
11. خامنهای، س.ع. (5/12/1383). بیانات در دیدار جمعی از مهندسان.
12
http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=3271
13
12. خمینی، س.ر. (1370). صحیفه نور: مجموعه رهنمودهای حضرت امام خمینی. تدوین سازمان مدارک فرهنگی انقلاب اسلامی. تهران: سازمان مدارک فرهنگی انقلاب اسلامی،ج15.
14
13. دیدهگاه، ف.؛ بینش، م. (1389). پیشگامان علمی جهان اسلام در حوزه علوم و فنّاوری نانو. پژوهشنامه پردازش و مدیریت اطلاعات، 26(2): 394-409.
15
14. رشیدپور، ع. (1388). بررسی میزان مصرف کالاهای فرهنگی در بین دانشآموزان شاهد استان لرستان. مدیریت فرهنگی، 3(6): 55-74.
16
15. زنگیشه، ا.؛ سهیلی، ف.؛ احمدی، ح. (1393). تحلیل استنادی و همنویسندگی پژوهشگران حوزه اسلام و علوم قرآنی در وبگاه علوم میان سالهای 1993 تا 2012 و ترسیم ساختار علمی این حوزه. پژوهشنامه علمسنجی، 1(1): 63-80.
17
16. سمسار، ح.؛ سمسار، م.؛ کریمی، ص. (1394). مدلسازی تحقق تمدن نوین اسلامی به کمک شبکهسازی اجتماعی. جامعهشناسی سیاسی جهان اسلام، 3(2): 19-62.
18
17. طاهری، م.؛ نوروزی، م. (1396). تحلیل تمدن اسلامی در رویکردهای توصیفی و هنجاری. معرفت سیاسی، 9(1): 57-74.
19
18. علوانی، ط.ج. (1377). اصلاح تفکر اسلامی. ترجمه محمود شمس. تهران: نشر قطره.
20
19. علوانی، ط.ج. (1380). بحران فکری معاصر: شناخت و راهکارها. ترجمه عثمان ایزدپناه. سنندج: بینا.
21
20. غفاری هشجین، ز.؛ ناصرخاکی، ح. (1395). زمینهها و بایستههای تحقق تمدن نوین اسلامی از منظر تمدنگرایان. علوم سیاسی، 19(75): 123-150.
22
21. غفوری، پ. (1388). بررسی میزان مصرف محصولات فرهنگی در بین شهروندان تهرانی و تبریزی. تهران: پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات.
23
22. فیضکاشانی، م. (1361). ارزش دانش و دانشمند در اسلام. ترجمه اسدالله ناصح. تهران: نهضت زنان مسلمان.
24
23. قاضیزاده، ح.؛ سهیلی، ف.؛ خاصه، ع. (1397). ترسیم ساختار دانش در پژوهشهای علوم قرآن و حدیث ایران با استفاده از تحلیل همواژگانی. پژوهشنامه علمسنجی، 4(8): 101-122.
25
24. کرامتفر، ع.؛ نوروزی چاکلی، ع.؛ اسپراین، ف. (1394). کمیت یا کیفیت؟: ارزیابی تطبیقی تولید علم ایران، ترکیه و مالزی طی سالهای 2013-1996. کاسپین، 2(1): 33-38.
26
25. میرحقجو، س. (1392). تحلیل علمسنجی مجله مطالعات قرآنی. مطالعات قرآنی، 4(16): 141-155.
27
26. نوری، ر؛ زارعفراشبندی، ف. (1391). بررسی عملکرد پژوهشگران مسلمان در نشر مقالات موجود مرتبط با قرآن کریم در حوزه پزشکی در پایگاه اطلاعاتی اسکوپوس. قرآن و طب، 4(1): 127-131.
28
27. نیازی، م.؛ شفائیمقدم، ا. (1394). تبیین رابطه میزان نوگرایی و مصرف کالاهای فرهنگی: مطالعه موردی دانش آموزان دختر مقطع متوسطه شهرستان کاشان در سال تحصیلی 1392- 1391. پژوهشنامه زنان، 6(2): 171-188.
29
ORIGINAL_ARTICLE
-
-
https://stim.qom.ac.ir/article_1489_eb42a8ff2455eecb5e2d37cc8b0853f9.pdf
2019-09-23
69
85
10.22091/stim.2019.1489
-
Ahmadreza
varnaseri
ahmadrezavarnseri@gmail.com
1
Masters student, Department of Information Science and Knowledge, University of Tehran, Tehran, Iran.
LEAD_AUTHOR
sepidhe
fahimi far
sfahimifar@ut.ac.ir
2
Assistant Professor, Department of Information Science and Knowledge, University of Tehran, Tehran, Iran.
AUTHOR
اباذری، ز.؛ نعمتی انارکی، ل. (1389). بررسی آموزش حضوری و آموزش غیرحضوری دانشجویان کتابداری و اطلاعرسانی در ایران. مطالعات ملی کتابداری و سازماندهی اطلاعات،21(84): 1-245.
1
2. اسماعیلی فارسانی، م. (1386). کتابخانههای آینده(کتابخانههای دیجیتال). اطلاعیابی و اطلاعرسانی، 4: 9.
2
3. زمانپور، ب.ع.؛ نیکونژاد، س. (1393). مقایسه تعامل و حضور اجتماعی دانشجویان مجازی و غیرمجازی بر حسب عوامل جمعیتشاختی و موفقیت تحصیلی. جامعهشناسی کاربردی، 3: 119-134.
3
4. ضیائی، ث.؛ سیدکابلی، س.س. (1393). امکانسنجی ایجاد کتابخانه دیجیتال در مدارس دولتی شهر مشهد. مدیریت اطلاعات و دانششناسی، 1(1): 99-98.
4
5. فتحی واجارگاه، ک. (1392). نیازسنجی پژوهشی ویژه مدیران و کارشناسان واحدهای پژوهشی. تهران: نشر آییژ.
5
6. فدائی، ا.؛ نوشین فرد، ف. (1387). امکانسنجی ایجاد کتابخانههای دیجیتال در دانشگاه علامه طباطبایی. دانششناسی، 1(2): 45-46.
6
7. محمداسماعیل، ص.؛ رحیمینژاد، ز. (1388). امکانسنجی ایجاد کتابخانه دیجیتالی جهت پشتیبانی از برنامههای آموزش از راه دور دانشگاه پیام نور. مطالعات ملی کتابداری و سازماندهی اطلاعات، 77: 27-50
7
8. یوسفی، ن. (1390). نیازسنجی مجموعه کتابخانه دیجیتال موزه دفاع مقدس تهران. پایاننامه کارشناسی ارشد کتابداری و اطلاعرسانی، دانشگاه اصفهان.
8
ORIGINAL_ARTICLE
-
-
https://stim.qom.ac.ir/article_1490_1acb964b44550ca7e773af0fecaa82b9.pdf
2019-09-23
89
127
10.22091/stim.2019.1490
-
Sayeed
FarahBakhsh
farahbakhshs.s@lu.ac.ir
1
Associate Professor, Education Management, Lorestan University, Lorestan, Iran.
AUTHOR
Maryam
zandkarimi
maryam.zandkarimi@yahoo.com
2
Masters in Education Management, University of Lorestan, Lorestan, Iran.
LEAD_AUTHOR
Mehdi
Sahraeebyranvand
m_sahraei@sbu.ac.ir
3
PhD student in Educational Management, Shahid Beheshti University, Tehran, Iran.
AUTHOR
1. ابراهیمی، ع.؛ محمدیفاتح، ا.؛ حاجیپور، ا. (1391). بررسی نقش اعتماد در تسهیم دانش شغلی کارکنان دانشگاه تربیت مدرس. مدیریت نظامی، 12(47): 162- 135.
1
2. اکبری، م.؛ پورولی، ب.؛ دیانتی، م.؛ محمدی، م.؛ رضایی،ن. (1395). رهبری اصیل و سرمایۀ روانشناختی: تأثیر متغیر میانجی اعتماد و نقض قرارداد روانشناختی. مدیریت دولتی، 8(3): 532-511.
2
3. بریمانی، ا.؛ مدانلو، ی.؛ یوسفی، ح.ا. (1394). رابطۀ بین سرمایۀ روانشناختی و رضایت شغلی کارکنان کمیتۀ امداد امام خمینی شرق استان مازندران. پژوهشنامۀ تربیتی، 10(44): 145- 129.
3
4. پور؛ س.؛ مرتضوی، س. (1392). تبیین عوامل مؤثر بر نگرش و رفتار مبتنی بر تسهیم دانش. مطالعات رفتار سازمانی، 3(6): 70-43.
4
5. پورمختاری، ا.؛ کریمی، ف. (1395). رابطۀ ادراک از رهبری موثق با رفتارهای انحرافی کارکنان ستادی آموزش و پرورش شهر اصفهان. نوآوریهای مدیریت آموزشی، 12(1): 68- 55.
5
6. حسینپور، د.؛ ارمندئی، م.؛ ولدی، ر. (1395). تأثیر سرمایۀ روانشناختی بر تسهیم دانش با میانجی احساس امنیت روانشناختی. پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، 22(4): 154-133.
6
7. حسینی، م.؛ زردشتیان، ش. (1395). اثر سبک رهبری اصیل بر معنویت در کار با ملاحظۀ نقش میانجی سرمایۀ روانشناختی در کارکنان ادارات کل ورزش و جوانان غرب ایران. مطالعات مدیریت رفتار سازمانی در ورزش، 3(10): 19-11.
7
8. خلیفهسلطانی،ح.؛ حسینی، م.؛ عسگری؛ ن. (1389). سبکهای رهبری توانمندساز مدیریت دانش. پژوهشهای مدیریت منابع انسانی، 2(4-3):166-149.
8
9. رحمتینیا، خ.؛ ملکی؛ م. (1392). بررسی رابطۀ بین مدیریت دانش و جو سازمانی در دانشگاههای آزاد اسلامی، پیامنور و علمی-کاربردی تربت جام. نوآوریهای مدیریت آموزشی، 8(3): 66- 57.
9
10. سیدنقوی، م.ع.؛ کاهه، م. (1393). نقش رهبری اصیل در بهبود سطح خلاقیت و اشتیاق به کار کارکنان. مطالعات مدیریت بهبود و تحول، 23(76):27-1.
10
11. صادقی، م.ب.؛ محمودیکیا، م.؛ ارشدی، ن. (1394). تحلیل رابطۀ متغیرهای شخصیتی و سازمانی با رهبری قابل اعتماد. اخلاق در علوم و فناوری، 10(1): 50-38.
11
12. عباسی، ه.؛ حسینی، م.؛ کریمی، ج.؛ حسینآبادی، ب. (1395). تبیین رابطۀ رهبری اصیل و رفتار شهروندی سازمانی با ملاحظۀ نقش میانجی اعتماد سازمانی در وزارت ورزش و جوانان. مطالعات مدیریت رفتار سازمانی در ورزش، 3(11): 25- 19.
12
13. فرزانه، م.؛ عبداللهی، ب.؛ عزیزی، م. (1395). بررسی نقش واسطهای قرارداد روانشناختی در ارتباط میان رهبری توزیعی و تسهیم دانش. مطالعات رفتار سازمانی، 4(20): 73-47.
13
14. فقیرنژاد، ف.؛ فتاحی، م. (1398). بررسی تأثیر رهبری اصیل بر فضیلت سازمانی با میانجیگری سرمایۀ روانشناختی. راهبردهای آموزشی در علوم پزشکی، 12(1): 122-118.
14
15. قادری، ا. (1388). رهبری تحولآفرین رکن اصلی در توسعه و ارتقای هوش سازمانی. عصر مدیریت،4(12-13): 92-86.
15
16. قانعنیا، م.؛ ارشدی، ن.؛ سلطانیان، ن.؛ فروهر، م. (1394/الف). تأثیر آموزش رفتارهای رهبری اصیل بر افزایش عملکرد کارکنان پتروشیمی. آموزش و توسعۀ منابع انسانی، 2(6): 141- 125.
16
17. قانعنیا، م.؛ ارشدی، ن.؛ سلطانیان، ن.؛ فروهر، م. (1394/ب). آموزش رفتارهای رهبری اصیل به مدیران بر افزایش سرمایۀ روانشناختی کارکنان. علوم مدیریت ایران، 10(38): 123-98.
17
18. قنبری، س.؛ اردلان، م.ر.؛ نصیریولیکبنی، ف.؛ بهشتیراد، ر. (1393). ارزیابی اثر فرایندی و زیرساختی مدیریت دانش بر چابکی سازمان. پژوهشهای مدیریت عمومی، 7(23): 52-27.
18
19. کاملی، ع.ر.؛ یزدانی، ح.ر.؛ نیکخواهکیارمش، ر.ا.؛ هژبرافکن؛ ح. (1395). تأثیر رهبری اصیل بر رفاه کارکنان و رفتارهای انحرافی با میانجیگری سرمایۀ روانشناختی. مطالعات رفتار سازمانی، 2(18):201-177.
19
20. محرابی، س. (1391). بررسی رابطۀ چابکی سازمانی و فرایند تسهیم دانش کارکنان سازمان جهاد کشاورزی شهرکرد. پایان نامۀ کارشناسی ارشد، دانشکدۀ علوم تربیتی و روانشناسی اصفهان.
20
21. معمارزاده، غ.ر.؛ ختائی؛ م.ر.؛ عباسزادهمینق، ش. (1391). رابطۀ بین مؤلفههای سرمایۀ روانشناختی و تعهد سازمانی کارکنان ادارۀ کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان آذربایجان شرقی. پژوهشهای مدیریت، 96(91): 10-1.
21
22. مهداد،ع.؛ صمیمی، ن. (1397). نقش واسطهای سرمایۀ روانشناختی بین رهبری اصیل، خشنودی از شغل، ادراک ناامنی شغلی و میل به ترک شغل. روانشناسی اجتماعی، 49: 59-45.
22
23. میرمحمدی، م.؛ رحیمیان، م. (1393). بررسی تأثیر رهبری اصیل بر خلاقیت فردی کارکنان با توجه به نقش میانجی سرمایۀ روانشناختی. پژوهشهای مدیریت در ایران، 18(3): 203-182.
23
24. ناظم؛ ف.؛ پورشفیعی، د. (1391). بررسی رابطۀ سبک رهبری عملگرا و تحولگرا با مدیریت سرمایۀ فکری در سازمان آموزش و پرورش. رهبری و مدیریت آموزشی، 6(1): 160-145.
24
25. نامداریان، ل. (1395). ارائۀ الگویی برای مستندسازی تجربیات سازمانی مدیران با رویکرد مدیریت دانش. کنفرانس مدیریت و اقتصاد جهانی: 15-1.
25
26. هاشمپورشیرهجینی، ص.؛ صفری، م. (1396). بررسی رابطۀ بین رهبری اصیل و سرمایۀ روانشناختی در بین دبیران متوسطۀ اول و دوم شهر گنبد کاووس. اولین کنفرانس ملی کاربرد پژوهشهای نوین در علوم انسانی: 12-1.
26
27. یوسفی، ب.؛ عیدیپور، ک.؛ غلامی؛ ت. (1394). ارتباط بین سبک رهبری اصیل با دلبستگی شغلی کارکنان ادارات کل ورزش و جوانان استانهای غرب کشور. مطالعات مدیریت و رفتار سازمانی در ورزش، 2(8): 62-58.
27
ORIGINAL_ARTICLE
-
-
https://stim.qom.ac.ir/article_1491_ed2d780980a7a3cf59209a6ce9a0cf73.pdf
2019-09-23
131
154
10.22091/stim.2019.1491
Mohsen
Zeinolabedini
zabedini@gmail.com
1
Assistant Professor, Information Science & Knowledge Department, Education and Psychology School, Shahid Beheshti University, Tehran,Iran.
AUTHOR
Mansoor
Koohi Rostami
m.rostami@scu.ac.ir
2
Assistant Professor. Information Science & Knowledge, Shahid Chamran University of Ahvaz, Ahvaz, Iran.
LEAD_AUTHOR
Negar
Moori Bakhtiary
nmb_moori@yahoo.com
3
Expert responsible for the libraries of the General Directorate of Public Library of Khuzestan Province, Khuzestan, Iran.
AUTHOR
1. الوانی، س.م. (1382). خطمشی دانشآفرین؛ ضرورت بقاء سازمانهای امروز. مجلس و پژوهش، 10(4): 35- 45.
1
2. پازوکی، ف.؛ حاجی زینالعابدینی، م. (1396). به کارگیری استاندارد توصیف و دسترسی به منبع (RDA) در عملیاتیسازی مدیریت دانش ب اساس مدل نوناکا و تاکه اوچی. مطالعات کتابداری و علم اطلاعات، 19(24): 61-76.
2
3. تاجمیر ریاحی، ح.؛ اسمعیلی اتویی، س. (1391). شناسایی و رتبهبندی موانع و عوامل تسهیلکننده مدیریت دانش در دانشکدههای حسابداری و مالی (رویکرد تحلیل سلسله مراتب گروهی). دانش حسابداری و حسابرسی مدیریت، 1(3): 129-141.
3
4. دامغانیان، ح.؛ زراعی، ع.؛ روزبان، ف. (1392). بررسی تأثیر تکنولوژی بر مدیریت دانش با میانجیگری توانمندسازی در شرکت ملی حفاری ایران. مدیریتفناوریاطلاعات، 5(4): 85-102.
4
5. رابینز، ا.پ. (1378). مبانی رفتار سازمانی. ترجمه علی پارسائیان و محمد اعرابی. تهران: دفتر پژوهشهای فرهنگی.
5
6. رادینگ، آ. (1383). مدیریت دانش، موفقیت در اقتصاد جهانی مبتنی بر اطلاعات. ترجمه محمدحسین لطیفی. تهران: سمت.
6
7. رجایی، م.ص.؛ کوهی رستمی، م.؛ فاضلی، ع.؛ مقتدایی، ف. (1394) بررسی موانع درون سازمانی مؤثر بر استقرار مدیریت دانش در کتابخانههای عمومی استان خوزستان. مطالعات کتابداری و علم اطلاعات، 21(14): 94-123.
7
8. رجوعی، م.؛ عربشاهی، م.؛ مغانی، ح. (1395). رابطه متغیرهای طراحی ساختار سازمانی و اجرای مدیریت دانش در کتابخانههای عمومی شهر مشهد. تحقیقات اطلاعرسانی و کتابخانههای عمومی، 22(1): 31-52.
8
9. صادقی، ف. (1387). موانع استقرار مدیریت دانش در سازمانها. برق، 143: 17-28.
9
10. محمدی فاتح، ا. (1390). مدیریت دانش در محیط کار پست مدرن. در: مجموعه مقالات چهارمین کنفرانس ملی مدیریت دانش. تهران. کنفرانس ملی مدیریت دانش.
10
11. محمدی فاتح، ا.؛ شرفینژاد، ن.؛ دهبان، ا. (1393). روندهای جدید در مدیریت دانش. تهران: نشر نیاز دانش.
11
12. منصوری، ش. (1385). عوامل تعیینکننده فرهنگ سازمانی. صنعت خودرو، 102: 31-42.
12
13. نوری، ر. (1387) تبیین شاخصهای شناسایی موانع مدیریت دانش در سازمانهای پژوهشی. فرهنگ مدیریت،4 (17):131-156.
13
ORIGINAL_ARTICLE
Drawing and Analyzing the Mapping Outputs of the Information Society Domain through the Cooccurrence of the Vocabulary in the Citation
Databases of Web of Science and ISC
AbstractAim: It aims to draw and analyze the Mapping Outputs of the Information SocietyDomain through the Co-occurrence of the Vocabulary in the Citation Databases of Web ofScience during 2001-2018 and ISC during 1991-2018.Methodology: This study is a syntactic analysis of words which is one of the scientifictechniques.Findings: The thematic areas of the Information Society, Internet and the digital gapbetween the Web of Science database and information society, Employment, and the WorldSummit on the ISC database had the highest share of production. The growth rate of theinformation society domain in the Web of Science was 4%. In the ISC, the growth rate was67% during 1991 to 2015 and from 2005 to 2018 the negative growth rate was 23%. Theclusters of the information society included trust, digital gap, globalization, informationpolicy, information society, technology, politics, education, copyright, and intellectualproperty. Internet and technology have the highest link in the three centrality measures andthe highest rate in the proximity and middle measures at the Web of Science. The results showthat the network of information society domain has a continuous structure.Conclusion: According to the results of this study, scientific policy making in the fieldof information society can be aided. By identifying research gaps in the field of informationsociety domestically and in relation to related issues abroad, information scienceprofessionals can work to address these gaps.
https://stim.qom.ac.ir/article_1492_9410f5ddea98520867d2e09ed543e816.pdf
1398-07-01
157
185
10.22091/stim.2019.1492
Science Production
scientific outputs
information society
scientometric
Co-occurrence
Reza
Karimi
karimirez@gmail.com
1
-
LEAD_AUTHOR
zahra
Heidarnia
zahraheidarnia95@gmail.com
2
-
AUTHOR
1. احمدی، ع. (1384). سیاست چیست؟. تهران: نشر آگه.
1
2. بوالحسنی، ن. (1389). قدرت، سیاست و رفتارهای سیاسی در سازمان. قابل دسترس در: www.mgtsolution.com
2
3. توکلی فراش، ل. (1395). ترسیم و تحلیل نقشه علمنگاشتی بروندادهای حوزه کارآفرینی در بازه زمانی 1996 تا 2015 از طریق همرخدادی واژگان در پایگاه استنادی وب آو ساینس و تعیین جایگاه ایران در این حوزه. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه شهید چمران اهواز.
3
4. جعفرخانی، ا. (1388). جامعه اطلاعاتی ابزار جهانی شدن و توسعه. قابل دسترس در: www.mgtsolution.com
4
5. جعفرزاده، ص. (1391). سنجش بروندادهای علمی پژوهشگران دانشگاه شهید چمران در پایگاه وب آو ساینس بین سالهای 1990 تا 2011 براساس شاخصهای علمسنجی و با تأکید بر ترسیم و تحلیل شبکههای همنویسندگی آنها. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه شهید چمران.
5
6. خلجی، م.؛ خانیکی، ه. (1388). جامعه اطلاعاتی، جوامع معرفتی، شکافهای دیجیتال و ضرورتهای جدید توسعه. پژوهشهای ارتباطی، 4(60): 95-124.
6
7. درگاهی، س. (1394). تولید علم و همکاری علمی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد بر پایه دادههای پایگاه وب آو ساینس. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه فردوسی مشهد.
7
8. درودی، ف. (1385). ضرورتهای جامعه اطلاعاتی. کتاب ماه کلیات، 1 – 3: 30-19.
8
9. سهیلی، ف.؛ شعبانی، ع.؛ خاصه، ع.ا. (1395). ساختار فکری دانش در حوزه رفتار اطلاعاتی: مطالعه همواژگانی. تعامل انسان و اطلاعات، 2 (4): 21-36.
9
10. شکفته، م. ؛ حریری، ن. (1392). ترسیم و تحلیل نقشه علمی پزشکی ایران با استفاده از روش هم استنادی موضوعی و معیارهای تحلیل شبکه اجتماعی. مدیریت سلامت(51) :43-59
10
11. عباسپور، ابراهیم (1385). سیاست: مشارکت سیاسی. قابل دسترس در: http://hawzah.net
11
12. علیان طرقبهی، م. (1389). بررسی وضعیت تولیدات علمی اعضای هیأت علمی دانشگاه بیرجند در دو پایگاه اسکوپوس و وب آو ساینس با تأکید بر میزان همکاری علمی آنها. پایاننامه کارشناسی ارشد. گروه علم اطلاعات و دانششناسی، دانشگاه بیرجند.
12
13. علیخانی، م.ح.؛ کریمی، ز. (1396). آموزش سواد رسانهای در مدارس. رشد آموزش فنی و حرفهای و کاردانش، 12(3): 47-51.
13
14. فرهنگی، س.؛ خاصه، ع. ا.؛ ابراهیمی دینانی، آ. (1397). ترسیم ساختار دانش در پژوهشهای عرفانی: تحلیل همواژگانی. ادبیات عرفانی و اسطوره شناختی، 14(51): 207-239.
14
15. قفقازیالاصل، ش. (1389). جامعه اطلاعاتی یا جامعه معرفتی: چالشها و فرصتها. مجله عطف،در دسترس https://www2.atfmag.info/1389/02/31/information-society/
15
16. کاتبی، ف. (1393). تحلیل همرخدادی واژگان حوزه مدیریت دانش در پایگاه وب آو ساینس طی سالهای 1993 لغایت 2012 به منظور دیداریسازی واژگان تشکیلدهند زیرساخت این حوزه. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه شهید چمران اهواز.
16
17. کاکاپور، ص. (1396). ارتباطات و اجزای آن. قابل دسترس در: raftarsazmani.com
17
18. کریم پور، ز. (1395). دیداریسازی و تحلیل همواژگانی بروندادهای علمی حوزه مهندسی آب و تعیین جایگاه ایران در این حوزه در پایگاه وب آو ساینس. پایان نامه کارشناسی ارشد علم اطلاعات و دانششناسی. دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه شهید چمران اهواز.
18
19. محمدی، ا. (1388). حوزههای تشکیلدهنده فناوری و علم نانو در ایران. رهیافت، 18(43): 10-14.
19
20. منصوری، ف.(1390). بررسی وضعیت، میزان همنویسندگی، و ترسیم نقشه تاریخ نگاشتی بروندادهای علمی نویسندگان ایران حوزه زمینشناسی در پایگاه وب آو ساینس طی سالهای 1990 تا 2010. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه شهید چمران اهواز.
20
21. مؤمنی، ز. (1395). حقوق مالکیت معنوی چیست و به چه افرادی تعلق می گیرد؟. قابل دسترس در: www.chetor.com
21