TY - JOUR ID - 2397 TI - بررسی چگونگی تأثیر مدیریت دانش در استقرار صنعت 4.0 در صنعت لوازم خانگی کشور JO - علوم و فنون مدیریت اطلاعات JA - STIM LA - fa SN - 2476-6658 AU - مروتی شریف آبادی, علی AU - ضیائیان, مهران AU - میرفخرالدینی, سید حیدر AU - زنجیرچی, سید محمود AD - دانشیار، دانشکده، اقتصاد، مدیریت و حسابداری، دانشگاه یزد، یزد، ایران AD - دانشجو دکتری مدیریت صنعتی (تولید و عملیات)، دانشکده اقتصاد، مدیریت و حسابداری، دانشگاه یزد، یزد، ایران AD - استاد، دانشکده اقتصاد، مدیریت و حسابداری، دانشگاه یزد، یزد، ایران AD - دانشیار، دانشکده اقتصاد، مدیریت و حسابداری، دانشگاه یزد، یزد، ایران Y1 - 2023 PY - 2023 VL - IS - SP - EP - KW - " KW - مدیریت دانش" KW - فرهنگ سازمانی" KW - صنعت 4.0" KW - رهبری" KW - ، " KW - انقلاب صنعتی چهارم" DO - 10.22091/stim.2023.8723.1888 N2 - صنعت 4.0 و استقرار آن به یکی از دغدغه‌های اصلی شرکت‌های تولیدی تبدیل شده است. هدف از انجام این پژوهش بررسی چگونگی تأثیر مدیریت دانش و عوامل اثرگذار بر آن در استقرار صنعت 4.0 در صنعت لوازم خانگی است. به منظور انجام پژوهش حاضر در ابتدا 13عامل با استفاده از ادبیات پژوهش شناسایی شد. سپس با استفاده از تکنیک مدل‌سازی ساختاری تفسیری، نحوه ارتباط عوامل شناسایی شده تعیین شد. در ادامه با استفاده از رویکرد مدل‌سازی معادلات ساختاری و نرم‌افزار Smart PLS برازش مدل مفهومی به دست آموده مورد بررسی قرار گرفت. بدین منظور پرسشنامه‌ای حاوی 42 سؤال طراحی شده و به منظور تکمیل آن از 217 نفر از مدیران و کارکنان صنعت لوازم خانگی کشور نظرخواهی شد. یافته‌های حاصل از ساختار برازش شده در پژوهش نشان از ارائه ساختاری 8 سطحی دارد که در آن متغیر‌های رهبری و فرهنگ سازمانی به عنوان عوامل اصلی و آغازین استقرار صنعت 4.0 شناسایی شده است. UR - https://stim.qom.ac.ir/article_2397.html L1 - ER -