ابراهیمی، س؛ ستاره، ف؛ حسینچاری، م (1395). بررسی رابطه بین سنجههای جایگزین رویتپذیری و ذخیره با شاخص استناد در نظام آلتمتریکس پلاس. پژوهشنامه پردازش و مدیریت اطلاعات،31(3)، 845-864.
اسدی، ح؛ نقشینه، ن؛ نظری، م (1393). بررسی شبکههای اجتماعی علمی به عنوان ابزاری جایگزین یا مکمل در ارزیابی پژوهشگران ایرانی. پژوهشنامه علمسنجی،1(2)، 67-80.
بتولی، ز؛ نظری، م (1393). بررسی قابلیتهای شبکههای اجتماعی تحقیقاتی جهت تسهیل فعالیتهای پژوهشی از منظر پژوهشگران حوزهی علوم پزشکی ایران. پیاورد سلامت، 8 (4)، 316-331.
پاول، ر (1389). روشهای اساسی پژوهش برای کتابداران (نجلا حریری، مترجم). تهران: آثار نفیس.
رحمانی، م (1394). تبیین نقش شبکههای اجتماعی تحقیقاتی در توسعه فعالیتهای علمی- پژوهشی محققان مطالعه موردی: فعالیت اعضای هیأت علمی پردیس دانشکدههای فنی دانشگاه تهران در شبکه اجتماعی تحقیقات یریسرچگیت. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم وتحقیقات تهران.
عرفانمنش، م؛ اصنافی، الف؛ ارشدی، ه (1394). دانشگاهها و موسسات پژوهشی کشور در ریسرچگیت: مطالعه آلتمتریکس. فصلنامه دانششناسی، 8(30)، 59-72.
میرعربرضی، ر (4 شهریور1385). مروری بر شاخصهای ارزیابی پژوهش در آموزش عالی در ایران . آیا مقالههای ما علم تولید میکنند؟. روزنامه کیهان، شماره 18600. صفحه 12.
نویدی، ف؛ منصوریان، ی (1393). درآمدی بر آلتمتریکس: مقیاسهای جایگزین برای بررسی تأثیر پژوهش با تأکید بر وب اجتماعی. پژوهشنامه علمسنجی، 1(2)، 15-34.
Bar-Ilan, J., Haustein, S., Peters, I., Priem, J., Shema, H., &Terliesner, J. (2012). Beyond citations: scholars visibility on the social web.
17th International Conference on Science and Technology Indicators, Montréal, Canada, Retrieved August 17, 2015 from
https://arxiv.org/abs/1205.5611
Bar-Ilan, J. (2014). Astrophysics publications on arXiv, Scopus and Mendeley: a case study. Scientometrics, 100(1), 217-225.
Haustein, S., Golov, E., Luckanus, K., Reher, S., Terliesner, J. (2010). Journal Evaluation and Science 2.0: Using Social Bookmarks to Analyze Reader Perception. In Book of Abstracts of the 11th International Conference on Science and Technology Indicators, Leiden, The Netherlands, September 9-11. Unpublished. Retrieved May 12, 2016 from http://www.cwts.nl/pdf/BookofAbstracts2010_version_15072010.pdf
Haustein, S., Peters, I., Bar-Ilan, J., Priem, J., Shema, H., &Terliesner, J. (2014). Coverage and adoption of altmetrics sources in the bibliometric community. Scientometrics, 101(2), 1145-1163
Kraker, P., Lex, E. (2015). A Critical Look at the ResearchGaste Score as a Measure of Scientific. Quantifying and Analysing Scholarly Communication on the Web (ASCW'15), Oxford, UK, 30June 2015. ReputationRetrieved May 18 2016, from https://zenodo.org/record/35401#.Wf1OVFuCwdU
Li, X., Thelwall, M., &Giustini, D. (2012). Validating online reference managers for scholarly impact measurement. Scientometrics, 91, 461-471. Retrieved January 18, 2015 from http://link.springer.com/article/10.1007/s11192-011-0580-x
MacRoberts, M.H., MacRoberts, B.R. (1989). Problems of citation analysis: A critical review. Journal of the American Society for Information Science. 40(5), 342-349
Mohammadi, E., &Thelwall, M. (2014), Mendeley readership altmetrics for the social sciences and humanities: Research evaluation and knowledge flows. Journal of the Association for Information Science and Technology, 65(8), 1627–1638
Mohammadi, E., Thelwall, M., Haustein, S., &Larivière, V. (2015). Who reads research articles? An altmetrics analysis of Mendeley user categories. Journal of the Association for Information Science and Technology, 66(9), 1832–1846.
Schlögl, C., Gorraiz, J., Gumpenberger, C., Jack, K., &Kraker, P. (2013). Download vs. citation vs. readership data: The case of an information systems journal. Proceedings of the 14th International Society of Scientometrics and Informetrics Conference, Vienna, Austria: 626-634.
Schlögl, C., Gorraiz, J., Gumpenberger, C., Jack, K., &Kraker, P. (2014). Comparison of downloads, citations and readership data for two information systems journals. Scientometrics, 101(2), 1113-1128
Shrivastava,R.,&Mahajan, P.(2015). Relationship amongst ResearchGatealtmetricindicators and Scopus bibliometric indicators.New Library World, 116(9/10), 564-577.
Send comment about this article