اوحدی، و (1386). معیارهای رتبهبندی دانشگاهها. رهیافت، (41)، 23–34.
بازرگان، ع (1376). آموزش و پژوهش، کیفیت و ارزیابی آن در آموزشعالی: نگاهی به تجربههای ملی و بینالمللی. رهیافت، (15)، 60–71.
پویا، ع؛ احمدی منش، م. (1394). سنجش عوامل مؤثر بر تمایز دانشگاههای برتر ایران و جهان در نظام رتبهبندی لیدن با استفاده از تحلیل تشخیصی. سیاست علم و فناوری، 7 (4)، 17–30.
خسروجردی،م؛ زراعتکار،ن (1391). مروری بر نتایج هفت نظام رتبهبندی دانشگاههای جهان. فصلنامه علمی پژوهشی پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران، 28(1)، 71–84...
صفری، ف (1391). نظامهای رتبهبندی دانشگاهها و شناسایی شاخصهای مناسب برای رتبهبندی دانشگاههای ایران. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشگاه شاهد. تهران.
عرفانمنش، م؛ کشاورزیان، س(1395). سهم کشورها از دانشگاههای سطح جهانی: مطالعه نظام رتبهبندی بینالمللی شانگهای. ارائهشده در کنگره ملی آموزشعالی ایران. تهران: دانشگاه تربیت مدرس.
نورمحمدی، ح؛ صفری، ف (1392). معرفی نظامهای رتبهبندی جهانی دانشگاهها و بررسی شاخصهای این نظامها. فصلنامه سیاست علم و فناوری، 2(3)، 71–86.
Aguillo, I. F. Bar-Ilan, J. Levene, M. & Ortega, J. L. (2010). Comparing university rankings. Scientometrics, 85(1), 243–256.
Brennan, J. & Shah, T. (2000). Managing quality in higher education: An international perspective on institutional assessment and change. Open University Press.
Cheng, S.K. (2011). Mirror, mirror on the wall: a closer look at the top ten in university rankings. European Journal of Higher Education, 1(1), 77–83.
Dill, D.D. & Soo, M. (2005). Academic quality, league tables, and public policy: A cross-national analysis of university ranking systems. Higher Education, 49(4), 495–533.
Freyer, L. (2014). Robust rankings: Review of multivariate assessments illustrated by the Shanghai rankings. Scientometrics, 100(2), 391–406.
Hou, A.Y.C. Morse, R. & Chiang, C.L. (2012). An analysis of mobility in global rankings: making institutional strategic plans and positioning for building world-class universities. Higher Education Research & Development, 31(6), 841-857.
Huang, M.H. (2012). Exploring the h-index at the institutional level: A practical application in world university rankings. Online Information Review, 36(4), 534–547.
Jovanovic, M. Jeremic, V. Savic, G. Bulajic, M. & Martic, M. (2012). How does the normalization of data affect the ARWU ranking? Scientometrics, 93(2), 319–327.
Lazaridis, T. (2010). Ranking university departments using the mean h-index. Scientometrics, 82(2), 211–216.
Law, R. Fong, L.H.N. & Fong, D.K.C. (2015). How useful are university rankings in tourism? Annals of Tourism Research, 54, 219-221.
Khosrowjerdi, M. & Kashani, Z.S. (2013). Asian top universities in six world university ranking systems. Webology, 10(2), 1–9.
Pavel, A.P. (2015). Global University Rankings-A Comparative Analysis. Procedia Economics and Finance, 26(15), 54–63.
Sanoff, A. P. Usher, A. Savino, M. & Clarke, M. (2007). College and University Ranking Systems: Global Perspectives and American Challenges. Institute for Higher Education Policy. ERIC.
Shehatta, I. & Mahmood, K. (2016). Correlation among top 100 universities in the major six global rankings: policy implications. Scientometrics, 109(2), 1231–1254.
Shin, J.C. & Toutkoushian, R.K. (2011). The past, present, and future of university rankings. In University Rankings (pp. 1-16). Springer Netherlands. Retrieved November 18, 2016, from http://www.scimagoir.com/methodology.php (Accessed 25 July 2017).
Taylor, P. & Braddock, R. (2007). International university ranking systems and the idea of university excellence. Journal of Higher Education Policy and Management, 29(3), 245–260.
Van Raan, A.F.J. (2005). Fatal attraction: Conceptual and methodological problems in the ranking of universities by bibliometric methods. Scientometrics, 62(1), 133–143.
Xu, W. (2013). Worldwide university ranking and its underlying basis: a perspective of university orientation towards excellence. School of Education University of Iceland. Retrieved from http:// skemman.is/ stream/get/1946/14137/33414/1/$6253$5370$7248-Final_version-3101.pdf (Accessed 25 July 2017).
Send comment about this article