ابراهیمزاده، ع. (1386). انتقال از دانشگاه آموزش از راه دور سنتی به دانشگاه مجازی: نوآوری و چالش تغییر (مطالعهی موردی). فصلنامهی پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، شماره 15.
داراب، ب؛ منتظر، غ. (1389). ارزیابی میزان آمادگی یادگیری الکترونیکی در دانشگاهها. نشریه علمی پژوهشی فناوری آموزش، شماره 3، 190- 181.
رضایی، م؛ موحد محمدی، ح؛ اسدی، ع؛ کلانتری، خ. (1390). شناسایی سیاست های لازم برای توسعه یادگیری الکترونیکی در آموزش عالی کشاورزی. مجله تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران، دوره 2- 42، شماره 1، 66- 57.
زمانپور، ع؛ خانی، م، مرادیانی دیزه رود؛خ. (1392). تأثیراضطراب کامپیوتربرنگرش به یادگیریالکترونیکی:نقش واسطه ای نگرش وخودکارآمدی کامپیوتر و اینترنت. فصلنامه روانشناسی تربیتی، سال 9،شماره 28، 98- 91.
سراجی، ف؛ عطاران، م؛ عسگری، م. (1387). ویژگیهای طرح برنامهی درسی دانشگاه های مجازی ایران و مقایسهی آن با الگوی راهنمای طراحی برنامه درسی دانشگاه مجازی. فصلنامه پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی، شماره 50، 118-97.
سعادت، م؛ عصاره، ف. (1390). ارزیابی میزان استفاده اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد واحد شیراز از کتابخانه دیجیتالی رزنت به منظور پاسخگویی به نیازهای اطلاعاتی آنان. فصلنامه دانش شناسی، شماره 13، 30.
سیدنقوی، ع. (1386). بررسی نگرش استادان و دانشجویان به یادگیری الکترونیکی: پیمایشی در دانشگاه های دارای آموزش الکترونیکی در ایران. فصلنامه پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی، شماره 43، 176-157.
شعبانی، ح. (1385). مهارتهای آموزشی و پرورشی (روشها و فنون تدریس). چاپ بیستم. انتشارات سمت، تهران، ص 11.
صفری راد، ف. (1379). بررسی نیازهای اطلاعاتی دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه شیراز و نقش کتابخانه ها در تأمین این نیازها. پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه شیراز.
عباس زاده، م. (1386).روشهای عملی تحقیق در علوم انسانی. انتشارات دانشگاه ارومیه، 212-139.
عباس زاده، ن. (1391). نگرش ها، موانع و انگیزنده ها از دیدگاه اعضای هیأت علمی دانشگاه امام علی(ع) نسبت به یادگیری الکترونیکی، فصلنامه مدیریت نظامی، سال 12، شماره 47، 70- 35.
فتوحی قزوینی، ف؛ خزاعی، ز. (1387). ارزیابی اخلاق دانشگاه مجازی. فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری، شمارههای 1و2، 42-31.
کریمی، ا. (1385). ارزیابی و تحلیل کیفی ظرفیتهای یادگیری الکترونیکی در نظام آموزش عالی ایران. پایان نامه کارشناسی ارشد دانشکده روانشناسی دانشگاه تربیت مدرس.
کمالیان، ا؛ فاضل، ا. (1388). بررسی پیش نیازها و امکان سنجی اجرای نظام یادگیری الکترونیکی. نشریه علمی پژوهشی فناوری آموزشی، شماره 1،27-13.
محمدی، د؛ حسینی، م؛ شعبانعلی فمی، ح؛ رجببیگی، م؛ عیسایی؛ م ت. (1387). تحلیل نگرش آموزشگران نسبت به یادگیری الکترونیکی در آموزش های علمی کاربردی کشاورزی در ایران. مجلهتحقیقاتاقتصادوتوسعهکشاورزیایران، دوره 39، شماره 9، صص 109- 99.
مصدق، ه؛ خرازی، ک؛ بازرگان، ع. (1390). امکان سنجی برگزاری یادگیری الکترونیکی در شرکت گاز استان یزد. فصلنامه علوم و فناوری اطلاعات، شماره 3، ص: 566.
میری، ا؛ چشمه سهرابی، م. (1390). بررسی سواد اطلاعاتی دانشجویان سال آخر کارشناسی دانشگاه علو م صنعت ایران- واحد اراک در محیط دیجیتال (88-1387). فصلنامه دانش شناسی، شماره 13، ص: 75 .
یعقوبی، ج؛ ملک محمدی، ا؛ ایروانی، ه؛ عطاران، م. (1387). ویژگیهای مطلوب دانشجویان و اعضای هیئت علمی در یادگیری الکترونیکی در آموزش عالی ایران: دیدگاه دانشجویان دورهی مجازی. فصلنامه پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی، شماره 47، ص: 162.
Reference
Aydin, C. H., & Tasci, D. (2005). Measuring Readiness for e-Learning: Reflections from an Emerging Country. Educational Technology & Society, Vol. 8, No. 4, pp 244-257.
Bagheri, M. S., & Yamini, M., & Riazi, A. (2009). Motivational and Learning Strategies of Iranian EFL Learners Exposed to an E-Learning Program. The Journal of Teaching Language Skills (JTLS), Vol. 1, No. 1, pp1-30.
Dray, B. J., & Lowenthal, P. R., & Miszkiewicz, M. J., & Ruiz-Primo, M. A., & Marczynski, K. (2011). Developing an instrument to assess student readiness for online learning: a validation study. Distance Education, Vol. 32, No. 1, May 2011, pp 29–47.
Hasmi, M., & Asaari, A. H. ( 2005). Adult Learners And E-Learning Readiness: A Case Study. European College Teaching & Learning Conference Athens, Greece.
Hussen Ali, I. E. (2010). Measuring Students E-readiness for E-Learning at Egyptian Faculties of Tourism and HotelS. in: The 6 International Scientific Conference eLearning and Software for Education, Bucharest, April 15-16.
Jariangprasert, N. (2003). The Opinion of Faculty of Business Administration Lecturers and Students, Chiang Mai University about the Use of E-Learning. Songklanakarin J. of Social Sciences & Humanities, Vol. 9, No. 2, pp. 136-145.
Kim, K. J. (2005). Adult Learners' Motivation in Self-directed Elearning. Unpublished Doctoral Dissertation, Indiana University.
Kosak, L., Manning, D., Dobson, E., Rogerson, L., Cotnam, S., Colaric, S., & McFadden, C. (2004). Prepared to teach online? Perspectives of faculty in the University of North Carolina System. Online Journal of Distance Learning Administration, Vol. 7, No. 3.
Krishnakumar R. Rajesh Kumar M. (2011).Attitude of Teachers’ of Higher Education towards e-Learning. Journal of Education and Practice. Vol. 2, No. 4,pp.48- 54.
Panda, S; Mishra. S. (2007). E-Learning in a Mega Open University:Faculty attitude, barriers and motivators. Educational Media International,Vol. 44, No. 4,pp.323–338.
Parr & David, L. (2005). A Case Study on the E-learning Program in the Cicely School District. Edgewood College, Edu Thesis, Abstract.
Poonsri Vate, U. (2007). Readiness of eLearning connectivity in Thailand. Fourth International Conference on eLearning for Knowledge-Based Society, November 18-19, 2007, Bangkok, Thailand.
Rhema, A., & Miliszewska, I. (2010). Towards E-Learning in Higher Education in Libya. Issues in Informing Science and Information Technology, Vol. 7, pp. 423-434.
Robertson, I. (2007). Technology-based learning: Problematising VET students’ preferences and readiness. AVETRA Conference, 11-13 April 2007, Victoria University.
Sadik, A. (2007). The readiness of faculty members to develop and implement ELearning: The case of an Egyptian university. International Journal of ELearning, Vol. 6, No. 3, pp. 433-453.
Watkins, R., & Leigh, D., & Triner, D. (2004). Assessing Readiness for E-learning. Performance Improvement Quaterly, Vol. 17, No. 4 ,pp. 66-79.
Uzunboylu, H. 2007. Teacher attitudes toward online education following an online in-service
program. International Journal on E-Learning. Vol. 6, No. 2, 2007 pp. 267-277.
Send comment about this article