اسکات،ر(1380). سازمانها: سیستمهای حقوقی، حقیقی و باز، ترجمه محمدرضا بهرنگی (برنجی). تهران: نشر کمال تربیت
اسکندری،ک(1389). بررسی رابطه هوش سازمانی مدیران باعملکردآنان درسازمانهای دولت استان آذربایجان شرقی. پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت دولتی،دانشگاه آزاداسلامی واحد بناب. بناب
الهیان، ع؛ زواری، م (1388). هوش سازمانی خاستگاه هوش کسب و کار، تدبیر 208.ص.49
براتی علویجه، ح (1380). مدیریت کتابخانه و مراکز اطلاع رسانی، تهران:حسین علی براتی علویجه
حاجی حسیننژاد، غ؛ بالغیزاده، س (1381). نظریه های هوش چندگانه گاردنر و کاربرد آن در آموزش. تهران: انتشارات جهاد دانشگاهی دانشگاه تربیت معلم.
حریری، ن طارمی، ف(1391). سنجش هوش سازمانی در پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران، فصلنامه دانش شناسی، سال پنجم شماره 19.ص4
ستاری قهفرخی، م و زمانیان، ع(1391). ارزیابی وضعیت هوش سازمانی درشهرداریهای شرق مازندران، مدیریت شهری، 31.
سهرابی، ح(1390).پایان نامه کارشناسی ارشد کتابداری و اطلاع رسانی، دانشگاه علامه طباطبایی تهران. تهران
عرفانیخانقاهی،م(1388).ارزیابی هوش سازمانی وعوامل تأثیرگذاربرآن دردانشگاه آزاداسلامی وارائه مدلی جهت تبیین آن. پایان نامه دکتری مدیریت آموزشی،دانشگاه آزاداسلامی واحد علوم تحقیقات. تهران
فقیهی، ع(1387).بررسی وضعیت هوش سازمانی وزارت آموزش وپرورش.پایان نامه دکتری مدیریت آموزشی،دانشگاه آزاداسلامی واحدعلوم تحقیقات،تهران.
لیبوویتس، ج(1391).ایجادهوش سازمانی: مبانی مدیریت دانش،ترجمه مهدی ستاری قهفرخی، حمیدرضا اخوان طباخ،عباس جعفری،تهران: انتشارات آذرین مهر.
Albrecht,K.(2003).Organizational intelligence survey.Australian Institute of Management .Retrieved2011,from.http://www. Karl Albrecht .com
Ganzert,C.Martinelli,D.Delai,I.(2012).Intelligence systemsmethodology:a systemic approach to the organizational intelligencefunction,Knowledge Management Research & Practice,10(2) ,pp.141–152.
Glyn, M.A. (1996). Innovate genius: a framework for relating individuals and organization intelligence to innovation Academy of management Journal of Applied Psychology,10(6) pp22-25
Halal, W. (1998).Measuring organizational intelligence .Retrieved ,2011
from.www.startegy-bussiness.com.
Hutinchis,E. (1991). the social organize "action of distributed cognition"-American Psychological Association, Washington, DC, 7(2), pp.283-287
Jung,Y.(2009).An Approach toOrganizational Intelligence Management (A Framework for Analyzing Organizational Intelligence Within the Construction Process),Dissertation submitted to the Faculty of the Virginia Polytechnic Institute and State University
Lefter,V.,Prejmerean, M. & Vasilache, S. (2008). The Dimension of organizational intelligence Romanian companies-A human capital perspective. Academy of Economic Studies
Liebowitz,J.(2006).Strategic intelligence :business intelligence,competitive intelligence, and knowledgemanagement. NewYork,Taylor& Francis Group
Mcmaster,M.(1996).The Intelligence Advantage, Organizing for Complexity. Boston, Butterworth-Heinemann.
Matsuda.T.(1992).Organizational intelligence Significance as a process an as a product.Processing of International Conference of Economics/Management and InformationTechnology. Tokyo. Japan
Schwaninger,M.(2009).Intelligent Organizations:Powerful Models for Systemic Management, Berlin,Springer-Verlag.
Silber, K. Kearny,L.(2010). Organizational intelligence : a guide to understanding the business of your organization for HR, training, and performance consulting,San Francisco, Pfeiffer:An Imprint of Wiley.
Simic, I. (2005). Organizational Learning as A component of organizational
intelligence-Article provide by department of management and Informatics: University of National and World Economy in Its Journal Information and Marketing Aspects of the Economically Development of the Balkan
Yolles,M.(2005).Organisational intelligence. The Journal of Workplace Learning. 17(10).pp 99-114
Send comment about this article