-       امانی، غ(1378).  بررسی وضعیت کتابخانههای مدارس استان اردبیل و میزان گرایش دانشآموزان به مطالعه کتب غیر درسی.  پیام کتابخانه، 9 (4)، (زمستان): 30-38.
                                                                                                                -       ایزدی یگانه، م (1379).  بررسی وضعیت کتابخانههای آموزشگاهی (مقطع راهنمای و متوسطه) شهرستان قم و ارائه راهبردهایی برای بهینه سازی آنها.  پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی ، واحد علوم تحقیقات اهواز.
                                                                                                                -       امیدچهری، ع و احمدی، ح (1387).  "ارزیابی کتابخانههای دبیرستانی شهر کرمانشاه و ارائه راهکارهای برای بهبود وضعیت آنها".  کتابداری و اطلاعرسانی. جلد یازدهم، شماره چهل و چهارم (زمستان 1387): 115-132.
                                                                                                                -       باب الحوائجی، ف (1366).  علل تداوم و پویایی کتابخانههای دبیرستانی در ایران.  پایان نامه کارشناسی ارشد کتابداری، دانشکده علوم تربیتی، دانشگاه تهران.
                                                                                                                -       بیرانوند، ع (۱۳۸۷) .  تاریخچه ای از کتابخانه های مدارس و نقش آن در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان.  مجله الکترونیکی  پژوهشگاه اطلاعات و مدارک علمی ایران (نما)؛ دوره نهم ، شماره ۲.
                                                                                                                -       بیگدلی، ز و جمشیدی، ن (۱۳۹۳).  ارزیابی کتابخانه های آموزشگاهی مقطع متوسطه استان کرمانشاه برپایه استانداردهای ایفلا برای کتابخانه های آموزشگاهی.  فصلنامه مطالعات ملی کتابداری و سازماندهی اطلاعات، ۹۷: 6-22
                                                                                                                -       خسروی، ف (1373).  کتابخانههای آموزشگاهی ایران: بررسی کتابخانههای مدارس و وضعیت نگرش دانشآموزان به کتاب و کتابخانه با تاکید بر دبیرستانها.  تهران:  صالحین.
                                                                                                                -       رقابی، و نوروزی، س (1388).  بررسی وضعیت مجموعه سازی کتابخانههای مدارس ابتدای دولتی شهر تهران در سال تحصیلی 1387-1388.  در کتابخانههای آموزشگاهی: پویاسازی نظام آموزشی و مشارکت در فرایند یاددهی – یادگیری : 271-283.  تهران: کتابدار.
                                                                                                                -       ریاحی نیا، ن؛ مرجان کیان و مجید علی عسکری (۱۳۹۲).  دو فصلنامه علمی پژوهشی دانشگاه شاهد.  سال بیستم، شماره ۲:61-74
                                                                                                                -       سیامک، م (۱۳۸۸).  بررسی وضعیت موجود کتابخانه های آموزشگاهی شهر زابل در سال تحصیلی ۸۸-۱۳۸۷.. کتابداری و اطلاع رسانی: جلد ۱۳، ۳: 159 - 177.
                                                                                                                -       شرافتی، ث (1383).  وضعیت کتابخانههای آموزشگاهی (مقطع متوسطه) استان کهگیلویه و بویر احمد. فصلنامه کتاب، دوره پانزدهم، 57: 145-153.
                                                                                                                -       فتاحی، ر(1388). ارزشها و جذابیتهای کتابداری واطلاعرسانی.  تهران: کتابدار
                                                                                                                -       مجیدی، م (1382).  راهنمای ایجاد و گسترش کتابخانههای آموزشی.  تهران: انتشارات مدرسه.
                                                                                                                -       مرتضوی، ن (1381). اهمیت و نقش کتابخانههای آموزشگاهی در آموزش.  فصلنامه کتاب، 13 (2)، (تابستان): 113-120.
                                                                                                                -       مدیرامانی، پ (1378).  بررسی وضعیت کتابخانههای آموزشگاهی استان خراسان و ارائه پیشنهادهای برپایه استانداردهای موجود.  فصلنامه کتاب، 10 (1)، (بهار):102-111.
                                                                                                                -       مقرونی، م، دهقان زاده، او مدیرامانی، پ (1388).  کتابخانه دبستان مجتمع آموزشی المهدی: یک تجربه موفق محلی در شهر مقدس.  در کتابخانههای آموزشگاهی: پویاسازی نظام آموزشی و مشارکت در فرایند یاددهی – یادگیری : 237-252.  تهران: کتابدار.
                                                                                                                -        Arko – Cobbahf S. , A.  (2004).  "The role of libraries in student centered learning, the case of students from the disadvantaged communities in South Africa".  The International Information & Library Review , 36: 61-263-271.
                                                                                                                -        Burgin, R. ; Pauletta Brown, B.  (2003).  "An essential connection: How quality school library media programs improveStudent achievement in North Carolina".  Retrieved January 27, 2011,   from: http://www. Scholastic. com/library publishing.  .
                                                                                                                -        Clark, CH. ; Foster, A.  (2005).  "A survey of young people's reading in England: Borrowing and choosing books".  Journal of Librarianship and Information  cience , 40 (4): 239-253.
                                                                                                                                                                                                                                -        IFLA/UNESCO School Library Manifesto: The school library in teaching and learning for
                                                                                                                                                                                                                                -        Magara, Elisam; charles Batambuz (2009). The school library Development Programme in Pallisa District , Uganda: an impact study.  IFLA Journal 35(2): 141-151.
                                                                                                                -        Sinha.  Monoj Kumar(2004).  Scenario of Automation and Networking of Library and Information Centers (LICS) of North Eastern Region of India: An Evalauative Study.  In: 2nd international CALIBER – 2004.  New Delhi, 11-13 February, 2004
                                                                                                                -        Tallaksen, Elisabeth . Norwegian Policy for Empowering School libraries.  Online Available: http://www. ifla. queenslibrary. org/IV/ifla71/papers/114e-Rafste_Saetre_Sundt. pdf
                                                                                                                 
                                                                                        				 
                			
Send comment about this article