اسدنیا، ا؛ جلیلپور، پ؛ احمدی، و؛ بریاجی، م. (1395). رابطه ویژگیهای شخصیتی با عملکرد شغلی در بین کتابداران کتابخانههای دانشگاههای شهید چمران و علوم پزشکی جندیشاپور اهواز. فصلنامه علوم و فنون مدیریت اطلاعات، 1(2)، 141-157.
اشرفی، ح؛ حریری، ن. (1387). بررسی میزان رضایت شغلی مدیران کتابخانههای عمومیبنیاد کتابخانه عمومی در مراکز استانها. مجله کتابداری و اطلاعات، 12(1)، 32-46.
پاپی، ا؛ یارمحمدیان، م. ح؛ کلاهدوزان، ا؛ مجیری، ش؛ کلباسی، م. ع. (1393). بررسی مقایسهای رضایت شغلی کتابداران کتابخانههای دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و دانشگاه اصفهان و عوامل مؤثر بر آن. مجله مدیریت و اطلاعات در بهداشت و درمان، 1(1)، 5-9.
حریری، ن؛ بطلانی، ف.(1389). رابطه سلامت روان و رضایت شغلی کتابداران دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان اصفهان. فصلنامه مطالعات ملی کتابداری و سازماندهی اطلاعات، (94)، 59-75.
حریری، ن؛ محمد پور، ل. (1391). ویژگیهای شغلی کتابداران کتابخانههای دانشگاههای علوم پزشکی شهر تهران: تحلیل جمعیت شناختی. فصلنامه نظامها و خدمات اطلاعاتی، 1(4)، 105-123.
حریری، ن؛ محمد پور، ل. (1392). بررسی رابطه ویژگیهای شغلی کتابداران با انگیزه اشتراک دانش در کتابخانهها (مطالعه موردی: کتابخانههای تابعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مستقر در شهر تهران). پژوهشنامه کتابداری و اطلاعرسانی، 3(1)، 69-86.
خادمدزفولی، ز؛ ارشدی، ن؛ تقیپور، آ. (1391). رابطه صفات شخصیت، حماسه سرپرست و فشار روانی شغلی با خشنودی شغلی و تعارض کار-خانواده. مجله پژوهشهای روانشناختی، 15(2)، 48-69.
طاهری، م؛ حسنی، ج؛ حدادادی سنگده، ج؛ اسدی، م. (1393). نقش صفات شخصیت و سلامت روانشناختی در رضایت شغلی. مجله تحقیقات علوم رفتاری، 12(2)، 20-28.
عمادزاده، مصطفی. (1387). اقتصاد آموزش. اصفهان: جهاد دانشگاهی (دانشگاه اصفهان).
فتاحی، ر. (1365). اهمیت و نقش کتابخانههای دانشگاهی و تخصص در برنامهریزی آموزشی و پژوهشی- بهعنوان بخشی از یک طرح. جستارهای ادبی، (78)، 645-664.
کاظمی، م. (1392). رابطه بین ابعاد پنجگانه شخصیتی و شادی کتابداران در کتابخانههای عمومی و دانشگاهی شهر اصفهان. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشگاه اصفهان، اصفهان.
مولایی، ع؛ یزدانبخش، ک؛ کرمی، ج. (1393). رابطه پنج عامل بزرگ شخصیت و منبع کنترل با سازگاری شغلی کارکنان شرکت گاز کرمانشاه. فصلنامه شخصیت و تفاوتهای فردی، 3(4)، 107-121.
Blagg, J D. J R. )1985(. Cognitive styles and learning styles as predictors of academic success in a graduate allied health education program. Journal Of Allied Health, 14(1), 89-98.
Blumer, T; Doring, N. )2012(. Are we the same online? The expression of the five factor personality traits on the computer and the Internet. Cyberpsychology: Journal of Psychosocial Research on Cyberspace, 6(3), 12-15.
Costa, P. T.; MaCrae, R. R. )1995(. Primary traits of Eysenck's PEN system: three-and five-factor solutions. Journal of personality and social psychology, 69(2), 308-316.
Digman, J. M. )1990(. Personality structure: Emergence of the five-factor model. Annual Review Of Psychology, 41(1), 417-440.
Ferench, D.; Saver, H. (1992) Culture management (descriptive).Translate Mohamad Saebi. Tehran: State Management Training Center.
Furnham, A; Eracleous, A; Chamorro-Premuzic, T. (2009). Personality, motivation and job satisfaction: Hertzberg meets the Big Five. Journal of Managerial Psychology, 24(8), 765-779.
Judge, T. A.; Heller, D.; Mount, M. K. (2002). Five-factor model of personality and job satisfaction: a meta-analysis. Journal of Applied Psychology, 87(3), 530-541.
Kappagoda, S. (2012). The impact of five - factor model of personality on job satisfaction of non- academic employees in sri lankan universities.South East Asian Journal of Contemporary Business, Economics and Law, 1, 86-91.
Kayal, S.; Das, B. (2015). The impact of five factor model of personality on jobsatisfaction and routineness of the library employees in calcutta university. E-Library Science Research Journal, 3(9), 1-9.
Kim, H.; Chung, Y. W. (2014). The use of social networking services and their relationship with the big five personality model and job satisfaction in korea. Cyberpsychology, Behavior, and Social Networking, 17(10), 658-663.
Locke, E. A. (1976). The nature and causes of job satisfaction. Handbook of industrial and organizational psychology, 1, 1297-1343.
Maghrabi, A S. (1999). Assessing the effect of job satisfaction on managers. International Journal of Value-Based Management, 12(1), 1-12.
Mary Jansi, A.; Anbazhagan, S. (2017). The relationship between big 5 personality traits and life satisfaction of among ncc women students. International Journal of Management (IJM), 8(2), 106-111.
Nandy, S. G. (1985). Job satisfaction of the library professionals. Herald of Library Science 24(4): 295-300.
Sherrer, J. 1985. Job satisfaction among Colorado library workers. Colorado Libraries, 11, 17-21.
Siggins, J. A. (1992). Job satisfaction and performance in a changing environment. Library Trends, 41(2), 299-315.
Vaughn, W. J. (1974). A study of job satisfaction in six university libraries. College and research libraries, 35(3), 163-177.
Wang, J. L.; Jackson, L. A.; Zhang, D. J.; Su, Zh. Q. (2012). The relationships among the Big Five Personality factors, self-esteem, narcissism, and sensation-seeking to Chinese University students’ uses of social networking sites (SNSs). Computers in Human Behavior, 28(6), 2313-2319.
Yildirim, B. I.; Gulmezb,
M.; Yildirim,
F. (2016). The relationship between the five-factor personality traits of workers and their job satisfaction: s study on five star hotels in Alanya
. Procedia Economics and Finance, 39, 284 – 29
Zhai, Q.;Willis, M.; O'Shea, B.; Zhai, Y.; Yang, Y. (2013). Big Five personality traits, job satisfaction and subjective wellbeing in China. International Journal of Psychology, 48(6), 1099-1108.
Send comment about this article