1. آذرانفر، ج. (1385). تحلیل محتوای پایاننامههای رشته کتابداری و اطلاعرسانی سالهای 1373 تا 1382 موجود در پژوهشگاه اطلاعات و مدارک علمی ایران. فصلنامه علوم و فناوری اطلاعات، 21 (4)، 19-39.
2. ابراهیمی کلهرودی، خ. (1379). بررسی وضعیت کتابهای ترجمهشده کودکان: 3-11 سال (1366- 1375). فصلنامه مطالعات ملی کتابداری و سازماندهی اطلاعات، 5(43)، 32-45.
3. اخباریآزاد، م؛ اباذری، ز. (1389). رابطه میان سال نشر و قالبهای ادبی در کتابهای اروپایی کودک و نوجوان ترجمهشده به فارسی دردهه اول قرن بیست و یکم. فصلنامه تحقیقات اطلاعرسانی و کتابخانههای عمومی (پیام کتابخانه سابق)، 5 (63)، 105-127.
4. ارشاد سرابی، ر؛ اسلامی نژاد، ط؛ و شفیعیان، ه. (1389). تحلیل محتوای مقالات منتشرشده در مجلات آموزش پزشکی در ایران. گامهای توسعه در آموزش پزشکی، 7 (2)، 119-126.
5. اسماعیلی، ر؛ و یوسلیانی، غ. (1383). بررسی تحلیلی پایاننامههای دانشجویان دوره کارشناسی مراکز آموزش عالی ضمن خدمت فرهنگیان استان اصفهان. دانش و پژوهش در علوم تربیتی، 5 (2)، 37-64.
6. امرایی، م؛ گرایی، ا؛ وسیامکی، ص. (1392). گرایش موضوعی کتابهای تألیفی و ترجمهشده کتابداری و اطلاعرسانی طی سالهای 1373- 1387. فصلنامه مطالعات ملی کتابداری و سازماندهی اطلاعات، 5 (95)، 79-91.
7. بختیاری، آ؛ بدوی، ف؛ هاشمی فشارکی، م؛ و نصیری، ب. (1393). تحلیل محتوای موضوعی مقالات علمی پژوهشی حوزه زن و خانواده. پژوهشنامه زنان، 5 (2)، 1-22.
8. بیابانگرد، ا. (1386). روشهای تحقیق در روانشناسی و علومتربیتی. (ج 1). تهران: نشر دوران.
9. پورثانی، م؛ و امینپور، آ. (1381). تحلیل محتوای پایاننامههای کارشناسی ارشد رشتههای علوم تغذیه و علوم بهداشتی در تغذیه در دانشگاههای علوم پزشکی شهید بهشتی و تهران و مقایسه آنها از نظر پرداختن به اولویتهای پژوهشی درزمینه تغذیه. مقاله ارائه شده در هفتمین کنگره تغذیه ایران. رشت: دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی گیلان.
10. جوکار، ع؛ و جوان بخت، م. (1389). مطالعه کتابشناختی کتابهای ترجمهشده در رشته علوم کتابداری و اطلاعرسانی در فاصله سالهای 1370 تا 1387. فصلنامه کتابداری و اطلاعرسانی، 5 (52)، 81-99.
11. داورپناه، م. (1382). سیر موضوعی و وضعیت کتابهای ترجمهشده در حوزههای علوم انسانی و اجتماعی پسازآنقلاب اسلامی ایران. مجله علوم تربیتی و روانشناسی، 3 (10)، 91-112.
12. دیانی، م. (1378). پایاننامه، گنج ناشناخته رها شده. کتابداری و اطلاعرسانی، 2 (4)، 1-16.
13. رادفر، ح. (1391). بررسی کتابها و مقالات تخصصی منتشرشده در حوزه کتابداری و اطلاعرسانی در سال 1390. فصلنامه دانش شناسی، 5 (18)، 35-50.
14. رضاخانی مقدم، ح؛ شجاعی زاده، د؛ نبی اللهی، ع؛ و معز، س. (1390). تحلیل محتوای پایاننامههای آموزش بهداشت دانشگاههای علوم پزشکی تهران، تربیت مدرس و علوم پزشکی ایران در سالهای 1349-1389. مجله دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران (پیاورد سلامت)، 5 (1)، 80-90.
15. ریاحینیا، ن؛ و نوابینژاد، ش. (1390). تحلیل محتوایی و استنادی مقالات فصلنامه تحقیقات زنان. زن: حقوق و توسعه (تحقیقات زنان)، 5 (1)، 99-111.
16. زکی، م. (1387). بررسی و تحلیل محتوای پایاننامههای جهانگردی در ایران. علوم و فناوری اطلاعات، 24 (1)، 51-78.
17. سپهر، ف؛ و شادمان فر، س. (1385). تحلیل محتوای مقالات همایشهای انجمن کتابداری و اطلاعرسانی ایران از سال 1379 تا پایان سال 1385. فصلنامه دانششناسی، 2 (4)، 25-38.
18. سرمدی، ع. (1383). تحلیل محتوای مقالات نشریات ادواری علمی پژوهشی فارسی منتشرشده توسط سه نوع دانشگاههای علوم پزشکی و خدمات بهداشتی مراکز استانها در سال 1381. پایاننامه کارشناسی ارشد علوم کتابداری و اطلاعرسانی. دانشگاه علوم پزشکی ایران، دانشکده مدیریت و اطلاعرسانی پزشکی، تهران.
19. سیدین، م؛ و بابالحوائجی، ف. (1388). تحلیل محتوای پایاننامههای کارشناسی ارشد کتابداری و اطلاع رسانی دانشگاه آزاد اسلامی واحدهای تهران شمال، علوم و تحقیقات تهران، علوم و تحقیقات اهواز و همدان در سالهای 1372-1386. پیام کتابخانه، 15 (1)، 95-127.
20. ضیائی، ع؛ الهی، ع؛ و بخشوده نیا، ا. (1393). تحلیل محتوای مقالات نشریه علوم حرکتی و ورزش دانشگاه خوارزمی. فصلنامه مدیریت ارتباطات در رسانههای ورزشی، 1 (3)، 51-62.
21. کاتوزیان، آ. (1377). بررسی کتاب های فارسی کتابداری و اطلاعرسانی از سال 1357 تا پایان سال 1372. کتابداری، دفتر 28-29، 29-44.
22. کاسمی، ن.(1352). نهضت عظیم ترجمه سازمان ترجمه کشور. گوهر، 1 (1)، 8-12.
23. کریمی، ر.(1390). تحلیل محتوای ترجمه متون اسلامی. پژوهش وحوزه، 5 (37)، 213-238.
24. کریمی، ر.(1393). وضعیتشناسی کتاب حوزه: گزارش تفصیلی آثار هشت دوره همایش کتاب سال حوزه (1382 -1389). قم: مرکز معاونت حوزههای علمیه قم، معاونت پژوهش.
25. کیانمهر، ش. (1376). بررسی روند موضوعی پایاننامههای کارشناسی ارشد کتابداری و اطلاعرسانی دانشگاههای مستقر در تهران طی سالهای 1366-1375. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشگاه علوم پزشکی ایران، تهران.
26. محسنی، ح. (1387). آشنایی با چاپ و نشر در روابط عمومی. تهران: نشر کتابدار.
27. ملکی، ح؛ حاجیتبار فیروزجایی، م؛ و قاسم تبار، ن. (1390). تحلیل محتوای پایاننامههای دانشجویی دوره تحصیلات تکمیلی رشته برنامهریزی درسی دانشگاههای علامه طباطبایی، شهید بهشتی و تربیت مدرس (از سال 80-88). دو فصلنامه مطالعات برنامه درسی آموزش عالی، 2 (4)، 85- 108.
28. نقدی، ع؛ و داورپناه، م. (1384). مطالعه کتابسنجی کتابهای ترجمهشده در حوزههای علوم پایه، مهندسی، کشاورزی و پزشکی بین سالهای 1379 ـ 1370. فصلنامه کتابداری و اطلاعرسانی، 5 (32)، 14-23.
30. هدایت، م. (1383). بررسی آثار موجود در کتابشناسی ملی ایران درباره زنان. فصلنامه مطالعات ملی کتابداری و سازماندهی اطلاعات، 5 (57)، 53-58.
31. هوستی، ل. (1373). تحلیل محتوا در علوم اجتماعی و انسانی. ترجمه نادر سالارزاده امیری، تهران: دانشگاه علامه طباطبایی.
32. Abdoulaye, k. (2002). Research trends in library and information science at the international Islamic university Malaysia. Library review, 51 (1), 32-37.
33. Abdoulaye, k. (2004). Research trends in humanities: an analysis of master's theses at the international Islamic university Malaysia. Malaysian journal of library and information science, 9 (1), 59-68.
34. Aharony, N. (2011). Library and Information Science research areas: A content analysis of articles from the top 10 journals 2007–2008. Journal of Librarianship and Information Science,44(13), 51-62.
35. Anilkumar, N. (2014). Identification of Research Trends at Physical Research Laboratory (PRL), Ahmedabad, India,Library, 5 (1), 23-31.
37. Beth, L. (2001). Translation and the internalization of culture. PublishingResearch Quarterly, 16 (4), 41-49.
38. Blessinger, K.; Frasier, M. (2007). Analysis of a decade in Library: 1994 – 2004. College and Research Libraries,68 (2):155-169. Retrieved April 2, 2016, from:
40. Botterill, D.; Haven C., and Gale, T. (2002). A survey of doctoral thesesaccepted by universities in the UK and Ireland for studies related to tourism, 1990-1999. Tourist Studies,2(3), 283-311.
41. Buboliz, W. (Miller, M; Williams, D J. (1999). Content analysis of research in the Journal of Counseling Psychology (1973-1998). Journal of Counseling Psychology,46(4), 496-503.
42. Ejarque, J. and Oseca, L. (1999). The Publication of Cardiology Book in Spain. Bibliometric approach,52(4), 261-268.
44. Fosu, V. K. and Alemna, A. A. (2006). An analytical study of masters dissertations on the Balme library”, university of Ghana, Logon”. African journal of library, archives & information science, 16 (2), 71-78.
45. Gore, S. A.; et al. (2009). Trends In health sciences library and information scienceresearch: An analysis of research publications in the Bulletin of the Medical Library Associationand Journal of the Medical Library Association from 1991 to 2007.
Journal ofthe Medical Library Association,97 (3):203-211. Retrieved April 2, 2016, From:
http://www. scopus. com/results/results. url?sort=pdf.
46. Hall,T. (1998). Publishing Strategies. Rutledge Encyclopedia of Translation Studies. edited by Mona Baker, London: Rutledge.
47. Heting,C. (2015). Research methods in library and information science: A content analysis Contents lists available at Science Direct. Library & Information Science Research,37 (14), 36–41.
48. Koufogiannakis, D., Crumley, E., Slater, L. (2004). A content analysis of librarianship research, Journal of Information Science, 30(3), 227-239.
49. Laing, J. H.; and Weiler, B. (2008). Postgraduate tourism Research in Australia: A Trend Analysis, 1969-2005. CAUTHE 2008 Conference.
50. Mavi, D., Uzunboylu, H. (2014). Content Analysıs of Artıcles about Computer Teachıng Methods:A Content Analysis Study Social and Behavioral Sciences CY-ICER, Procedia, 143, 1171– 1176.
51. Rochester,M. (2003). International library and information science research:A comparison of national trends. IFLA Professional reports, 82, 30-85.
52. Sivary, A. (1995). Children’sııbooksıandıtheirıcreator. Retrieved April 8, 2014, from: http://books. Google. com.
53. Tavsancil, E. ; Buyukturan, E. ; Ozmen, D. (2012). content analysis, Procedia - Social and Behavioral Sciences, 46, 5756-5762.
55. White, M. (1993). A Longitudinal Study of Recommended Translated Children's BooksPublished in The United States Between 1990 & 2000. Teacher Librarian,31(4), 25-29.
Send comment about this article