ارشدی، نسرین (1369). بررسی رابطه فشار روانی ناشی از تعارض و ابهام نقش با عملکرد و خشنودی شغلی با توجّه به اثرهای تعدیل کننده استقلال کاری و پیوستگی گروهی در کارکنان شرکت ملّی مناطق نفت خیز جنوب اهواز. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه شهید چمران، اهواز.
بابائیان، علی؛ سامانی، یوسف؛ کرمی، ذبیحالله (1393). بررسی رابطه ویژگیهای شخصیتی با عملکرد شغلی کارکنان رستههای ماموریتی ناجا. فصلنامه منابع انسانی ناجا، 9 (37)، 9-27.
براتی احمدی آبادی، هاجر؛ عریضی، حمیدرضا؛ نوری، ابوالقاسم (1389). رابطه بین جوّ سازمانی و وجدان کاری با عملکرد شغلی. فصلنامه روانشناسی کاربردی،4 (13)، 65-81.
تابع بردبار، فریبا؛ کاظمی، سلطانعلی؛ رنجبران، جبار (1389). رابطه سلامت روان و عملکرد شغلی بر اساس ویژگیهای شخصیتی معلّمان در راستای پیشنهاد یک مدل علّی.مجله روشها و مدلهای روانشناختی، 1 (2)، 13-26.
ثمری، علیاکبر؛ لعلی فاز، احمد (1383). مطالعه رابطه متقابل ویژگیهای شخصیتی و استرس شغلی در محیط کار. فصلنامه اصول بهداشت روانی، 6 (21 و 22)، 19-28.
حق شناس، حسن (1378). هنجاریابی آزمون شخصیتی نئو، فرم تجدید نظر شده.مجله اندیشه و رفتار، 4 (2)، 36-50.
خاکپور، عباس؛ یمنی، محمّد؛ پرداختچی، محمّدحسن (1387). رایطه بین ویژگیهای الگوی پنج عامل شخصیت با دو بعد عملکرد شغلی زمینهای و وظیفهای مدیران مدارس راهنمایی. فصلنامه روانشناسی کاربردی، 2 (2 و 3)، 564-579.
سادوک، بنیامین؛ سادوک، ویرجینیا (1382). خلاصه روانپزشکی: علوم رفتاری روانپزشکی ( نصرتالله پورافکاری، مترجم). تهران: انتشارات شهر آب. ج 2.
غفاری، محمد؛ نصراصفهانی، علی؛ دهقانی، مجتبی؛ تسلیمی، امین (1391). بررسی رابطه بین شخصیت کارکنان دانشگاه اصفهان و عملکرد شغلی آنها. نخستین همایش شخصیت و زندگی نوین. دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج. بازیابی 20 فروردین، 1395 از
http://www.civilica.com/Paper-NCPML01-NCPML01_120.html.
کریمی، داوود (1388). بررسی رابطه بین ویژگیهای شخصیتی و عملکرد شغلی نیروهای پلیس. دوماهنامه توسعه انسانی پلیس، 6 (24)، 25-39.
نعامی، عبدالزهرا (1381). شناسایی عوامل پیشبینی خشنودی شغلی و بررسی روابط آنها با خشنودی شغلی و رابطه متغیر اخیر با عملکرد شغلی و رفتار مدنی کارکنان کارخانههای اهواز. پایاننامه دکتری، دانشگاه شهید چمران، اهواز.
Ahorony, N. (2009). The influence of LIS students personality characteristics on their perceptions toward web 2.0 use.Journal ofLibrarianship and information science, 41 (4), 227-243.
Azoulay, A.; Kapferer, J. N. (2003). Do brand personality Scales really measure brand personality? Brand Management. 11 (2), 193-155.
Barrik, M. R.; Mount, M. K.; Judge, T. A. (2001). Personality and Performance at the Beginning of the New Millennium: What Do We Know and Where Do We Go Next? Interntional Journal of Selection and Assessment, 9 (1/2), 9-30.
Costa, P. T. J.; McCrae, R. R. (1992). Revised NEO Personality Inventory (NEO-PI-R) and NEO Five-Factor Inventory (NEO-FFI) Professional Manual. Odessa, FL: Psychlogical Assessment Resources.
Fatokun, J. O.; Salaam, M. O.; Ajebomogum, F. O. (2010). The influence of leadership style on the Performance of Subordinates in Nigerian libraries. Library Philosophy and practice (e-journal). Retrieved April 8, 2016, from http://digitalcommons.unl.edu/libphilprac/422.
Mkoji, D.; Sikalieh, D. (2012). The Influence of Personality Dimensions on Organizational Performance. International Journal of Humanities and Social Science.2 (17), 184-194.
Ogunlana, E. K.; Okunlaya, R .O. A.; Ajani, F. O.; Okunoye, T.; Oshinaike, A. O. (2013). Indices of job stress and job satisfaction among academic librarians in selected federal uiniversities in South West Nigeria. Annals of Library and Information Studies. 60, 212-218.
Tella, A.; Ayeny, C. O.; Popoola, S. O. (2007). Work Motivation, Job Satisfaction, and Organisational Cammitment of Library Personnel in Academic and Research Libraries in Oyo state, Nigeria. Library Philosophy and practice (e-journal). Retrieved April 8, 2016, http://digitalcommons.unl.edu/libphilprac/118.
Thoresen, C. J.; Bradley, J. C.; Bliese, P. D.; Thoresen, J. D. (2004). The Big five Personality Traits and Individual Job Performance Growth Trajectories in Maintenance and Transitional Job Stages. Journal of Applied Psychology, 89 (5), 835-853.
Timmerman, T. A. (2004). Relationships between NEO PI-R personality measures and job Performance ratings of inbound call center employees. Applied H.R.M. Research, 9 (1), 35-38.
Send comment about this article