اصلانی، ر. (1395). نقش سازمانهای بینالمللی غیر دولتی در حمایت از حقوق بشر با تاکید بر سازمان عفو بینالملل. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشگاه شیراز.
پیراننژاد، ع. (1390). تبیین آثار گسترشICT بر تسهیل مردمسالاری. پایاننامه دکتری. دانشگاه تهران.
جمالی، ق. (1395). ارزیابی وضعیت شفافیت وبسایتهای سازمانهای دولتی. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشگاه تهران.
حسنزاده کجیدی، م. (1391). بررسی و سنجش شفافیت و پاسخگویی در مدیریت شهری (شهرداری) مشهد براساس الگوی حکمرانی شهری خوب. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشگاه فردوسی مشهد.
داناییفرد، ح.؛ الوانی، س.م.؛ آذر، ع. (1388). روششناسی پژوهش کمّی در مدیریت: رویکرد جامع. تهران: صفار.
زنگنه، ح. (بیتا). آشنایی با سازمانهای بینالمللی: آشنایی با شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد. قابل دسترس در:
http://www.asibha.com/tab-248/index.aspx?nid=150&mId=2315
شریفشاهی، م.؛ جلالی، م. (1391). نقش سازمانهای غیردولتی حقوق بشر در توسعه حقوق بینالملل. پژوهشهای حقوق تطبیقی، 2(76): 99-126.
شریفی، ح.؛ مشرف جوادی، م.ح.؛ حاجیپور، م. (1392). بررسی نقش فناوری اطلاعات در کاهش فساد اداری از طریق افزایش شفافیت اطلاعات، بهبود پاسخگویی و ارتقاء اعتماد و درستی: مورد مطالعه شعب بانک صادرات شهر اصفهان. پژوهشنامه پردازش و مدیریت اطلاعات، ۲۸(۳): ۶۶۰-۶۷۹.
عبادی، ن.؛ پیراننژاد، ع. (1393). حکمرانی الکترونیک در شهرداریها: مطالعۀ پورتال شهرداریهای کشور. مدیریت دولتی، 6(2): 265-288.
عسکری، پ.؛ سعیدی، ن. (1395). سازمانهای غیردولتی بینالمللی و نظارت بر حقوق بشر. پژوهش حقوق عمومی، 18(53): 29-57.
فخاری، ا.ر. (1387). ارزیابی وبسایتهای وزارتخانههای دولت جمهوری اسلامی ایران بر مبنای مؤلفههای ارزیابی اِگوِت. پایاننامه کارشناسی ارشد. تهران: دانشگاه علامه طباطبایی.
قانعی، م. (1395). نهادهای نظارتی بینالمللی حقوق بشر. تهران: انتشارات دانشگاه علوم قضایی.
گوهری قاسمپور، ن. (1393). ارزیابی شاخصهای موثر در پیادهسازی حکمروایی خوب شهری: مطالعه موردی مناطق 1 و 4 شهر مشهد. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشگاه فردوسی مشهد.
لگزیان، م.؛ مرتضوی، س.؛ کاظمی، س.ح. (1390). شفافیت اطلاعات از منظر برنامهریزان دولت الکترونیک. پژوهشنامه پردازش و مدیریت اطلاعات، ۲۷(۲): ۸۵۶-۸۸۶.
Al-Kubaisi, A.S. (2014). Improving the transparency, openness and efficiency of e-government in Qatar in the era of Open Government Data, and beyond. Master of Information Technology. Newcastle, Queensland.
Aqili, S.V. & Isfandyari-Moghaddam, A. (2008). Bridging the digital divide: the role of librarians and information professionals in the third millennium. The Electronic Library, 26(2): 226-237. DOI: 10.1108/02640470810864118
Askary, P. & Saeedi, N. (2017). Monitoring the Human Rights Implementation by International NGOs. Public Law Researsh, 18(53): 29-57. [In Persian]
Aslani, R. (2016). The role of non-governmental international organizations in supporting human right with an emphasis on Amnesty International. Master Thesis. University of Shiraz. [In Persian]
Ball, C. (2009). What is transparency? Public Integrity, 11(4): 293-308.
DOI: 10.2753/PIN1099-9922110400
Bonsón, E.; Torres, L.; Royo, S. & Flores, F. (2002). Local e-government 2.0: Social media and corporate transparency in municipalities. Government Information Quarterly, 29(2): 123-132. DOI: 10.1016/j.giq.2011.10.001
Clark, N.A.; Ardron, J.A. & Pendleton, L.H. (2015). Evaluating the basic elements of transparency of regional fisheries management organizations. Marine Policy, 57(July): 158-166.
DOI: 10.1016/j.marpol.2015.03.003
Danaeifard, H.; Alvani, S.M. & Azar, A. (2009). Quantitative research methodology in management: A comprehensive approach. Tehran: Saffar Publishing. [In Persian]
Ebadi, N. & Piranejad, A. (2014). E-Governance in Municipalities: Studying the Iranian Municipalities’ Portals. Journal of Public Administration, 6(2): 265-288. DOI: 10.22059/jipa.2014.50766.
[In Persian]
Fakhari, A. (2008). Evaluating the websites of Iranian ministries. Master Thesis. Tehran: Allameh Tabatabaie University. [In Persian]
Ghanei, M. (2016). The monitoring international organizations of human rights. Tehran: University of Judicial Sciences Publications. [In Persian]
Gohari-Ghasempour, N. (2014). Evaluating the effective indicators of civil good governace: The case of Regions 1 and 4 of Mashhad. Master Thesis. Ferdowsi University of Mashhad. [In Persian]
Grimsley, M. & Meehan, A. (2007). E-government information systems: Evaluation-led design for public value and client trust. European Journal of Information Systems, 16(2): 134-148.
DOI: 10.1057/palgrave.ejis.3000674
Harder, C.T. & Jordan, M.M. (2013). The transparency of county websites: A content analysis. Public Administration Quarterly, 37(1): 103-128.
Hasanzadeh Kojidi, M. (2012). A study of transparency and responsibility in civil management (Mashhad Municipalty) on the basis of a good governace model. Master Thesis. Ferdowsi University of Mashhad. [In Persian]
Jamali. Gh. (2016). Evaluating transparency state of governmental organizations' websites. Master Thesis. University of Tehran. [In Persian]
Lagzian, M.; Mortazavi, S. & Kazemi, S.H. (2012). Information Transparency from the Perspective of E-Government Planners. IPM, 27(2): 856-886. [In Persian]
Lourenço, R.P. (2015). An analysis of open government portals: A perspective of transparency for accountability. Government Information Quarterly, 32(3): 323-332. DOI: 10.1016/j.giq.2015.05.006
Lowatcharin, G. & Menifield, C.E. (2015). Determinants of Internet-enabled transparency at the local level: A study of Midwestern County web sites. State and Local Government Review, 47(2): 102-115. DOI: 10.1177/0160323X15593384
Matheus, R. & Janssen, M. (2013). Transparency of civil society websites: Towards a model for evaluation websites transparency. Paper presented at the Proceedings of the 7th International Conference on Theory and Practice of Electronic Governance: 166-169, Available at:
http://citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc/download?doi=10.1.1.830.6077&rep=rep1&type=pdf [accessed 28 October 2020].
Pasquier, M. & Villeneuve, J.P. (2007). Organizational barriers to transparency a typology and analysis of organizational behaviour tending to prevent or restrict access to information. International Review of Administrative Sciences, 73(1): 147-162.
DOI: 10.1177/0020852307075701
PiranNezhad, A. (2011). Explaining the effects of ICT development on facilitating democracy. PhD. Dissertation. University of Tehran. [In Persian]
Porumbescu, G. (2015). Linking transparency to trust in government and voice. The American Review of Public Administration, 47(5): 520-537. DOI: 10.1177/0275074015607301
Sharifi-Renani, H.; Moshref-Javadi, M.H. & Hajipoor, M. (2014). The Role of Information Technology in Reduction of Administrative Corruption through Increasing of Information transparency, Improvement of Accountability and Promotion of Integrity: A Case Study of Saderat Bank Branches in Isfahan. IPM, 28(3): 660-679. [In Persian]
SharifShahi, M. & Jalali, M. (2012). Place and Role of the Human Right’s NGOs in Development of International Law. IQBQ, 16(2): 99-126. [In Persian]
Tavares, A.F. & da Cruz, N.F. (2017). Explaining the transparency of local government websites through a political market framework. Government Information Quarterly, (corrected proof) 101249.
UNDP (2004). Anti-corruption. final version, practice note, UNDP press. Available at:
http://www.undp-aciac.org/publications/finances/anticor/undp-ati04e.pdf [accessed 18 January 2020].
Verkijika, S.F. & De Wet, L. (2018). Quality assessment of e‐government websites in S ub‐S aharan Africa: A public values perspective. The Electronic Journal of Information Systems in Developing Countries, 84(2): e12015. DOI: 10.1002/isd2.12015
Zangeneh, H. (n.d). Familiarity with international organizations: The case of the United Nations Human Rights Council. Available at:
http://www.asibha.com/tab-248/index.aspx?nid=150&mId=2315 [In Persian]
ارسال نظر در مورد این مقاله