1. تحلیل دیدگاه کتابداران و ارزیابی بخش مدیریت ورود اطلاعات در نرم‌افزارهای کتابخانه‌ای درون‌سازمانی

سحر حبیبی؛ محسن زین‌العابدینی؛ امیررضا اصنافی؛ ابراهیم عمرانی

دوره 5، شماره 1 ، بهار 1398، ، صفحه 81-104

http://dx.doi.org/10.22091/stim.2019.1378

چکیده
  هدف: هدف اصلی پژوهش حاضر شناسایی وضعیت نرم­افزارهای کتابخانه­ای درون­سازمانی از لحاظ مدیریت ورود اطلاعات از دیدگاه کتابداران است. روش: پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی است و از روش پژوهش پیمایشی ارزیابانه برای اجرای آن استفاده شده است. روش گردآوری داده­ها، ارزیابی با استفاده از سیاهه وارسی است. جامعه پژوهش شامل 23 نرم­افزار کتابخانه­ای ...  بیشتر

مدیریت اطلاعات(کلیات)
2. امتیاز آر.جی. در مقایسه با اچ ایندکس: مطالعه موردی

مریم رحمانی؛ امیر رضا اصنافی؛ سیده زهرا روتن؛ مریم جان محمدی

دوره 4، شماره 2 ، تابستان 1397، ، صفحه 61-76

http://dx.doi.org/10.22091/stim.2018.3320.1224

چکیده
  هدف: شبکه‌های اجتماعی پژوهشی با دارا بودن قابلیت‌هایی همچون ارتباط و انتشار اخیراً توسط پژوهشگران مورد توجه قرار گرفته است. بنابراین بنظر می‌رسد که جهت ارزیابی پژوهش‌های منتشرشده بر روی این محمل نیاز به ابزار جدیدی است. پژوهش حاضر به بررسی و میزان انطباق امتیاز آر.جی. با شاخص‌های استناد می‌پردازد.روش: این پژوهش، از نوع پیمایشی ...  بیشتر

3. مدرسان حوزه علم اطلاعات و دانش شناسی در ایران، چگونه از گوگل پلاس بهره می برند؟

امیررضا اصنافی؛ مریم پاکدامن نائینی؛ محدثه دخت عصمتی

دوره 3، شماره 1 ، بهار 1396، ، صفحه 137-160

http://dx.doi.org/10.22091/stim.2017.297.1015

چکیده
  هدف: هدف پژوهش حاضر این است که به بررسی قابلیتهای آموزشی و پژوهشی گوگل پلاس، به عنوان یک رسانه اجتماعی، از دیدگاه مدرسان علم اطلاعات و دانش شناسی در ایران بپردازد. روش/ رویکرد پژوهش: پژوهش حاضر از نوع کاربردی بود. جامعه آماری، مدرسان حوزه علم اطلاعات و دانش‌شناسی در ایران بودند که از شبکه اجتماعی گوگل پلاس استفاده می‌کنند. ابزار گردآوری ...  بیشتر