مدیریت دانش
1. شناسایی مشکلات دانشی فرآیند مرکز تماس بر پایه فرآیند‌کاوی(مطالعه موردی مرکز تماس 122 سازمان آب‌و‌فاضلاب استان تهران)

زهرا کاظمی؛ محمد اقدسی؛ مینا رنجبرفرد

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 09 اردیبهشت 1398

http://dx.doi.org/10.22091/stim.2019.4128.1301

چکیده
  مشکلات دانشی در فرآیندهای کسب‌و‌کار به آن دسته از مشکلات اطلاق می‌شود که ناشی از عدم پیاده‌سازی درست فرآیندهای مدیریت دانش اعم از: ایجاد، به‌کارگیری، به اشتراک‌گذاری و ذخیره‌سازی است. وجود مشکلات دانشی در حین اجرای فرآیند منجر به بروز انحراف در مسیر فرآیند خواهد شد. شناسایی و تشخیص این انحرافات نیازمند ابزاری دقیق می‌باشد که ...  بیشتر

مدیریت دانش
2. منطق درآمدزایی شبکه‌های اجتماعی: ارزیابی تطبیقی

مرتضی نبی میبدی؛ حمید رضا خدمتگزار؛ سیروس علیدوستی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 08 اردیبهشت 1398

http://dx.doi.org/10.22091/stim.2019.4097.1299

چکیده
  هدف: شبکه‌های اجتماعی با بسترسازی برای گفت‌وگوی کاربران و مشارکت آنها در ساخت محتوا فرصت‌های بسیاری را برای کسب‌وکار پدید آورده‌اند. به مانند هر کسب‌وکار دیگر، این شبکه‌ها نیز نیازمند منطقی برای ارزش‌آفرینی و درآمدزایی هستند. با این همه، نمی‌توان برای همۀ آنها نسخۀ یکسانی داشت. این مقاله منطق درآمدزایی شبکه‌های اجتماعی گوناگون ...  بیشتر

مدیریت دانش
3. شناسایی و اعتبارسنجی عوامل مؤثر بر اشتراک دانش معلمان از طریق فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT)

اسماء ملازهی؛ فاطمه کریمی

دوره 4، شماره 4 ، زمستان 1397، ، صفحه 103-131

http://dx.doi.org/10.22091/stim.2019.3626.1256

چکیده
  هدف: هدف پژوهش شناسایی و اعتبارسنجی عوامل مؤثر بر اشتراک‌دانش معلمان از طریق فناوری اطلاعات و ارتباطات ICT)) می‌باشد. روش‌پژوهش: این پژوهش از نظر هدف، کاربردی و به روش توصیفی- پیمایشی انجام گرفت. جامعه آماری شامل کلیه معلمان زن و مرد شاغل به تحصیل در سال تحصیلی 97-1396 در دوره کارشناسی ناپیوسته پردیس رسالت دانشگاه فرهنگیان زاهدان به تعداد ...  بیشتر

مدیریت دانش
4. تأثیر انواع منابع فناوری اطلاعات و قابلیت مدیریت دانش بر کسب مزیت رقابتی

سیدصمد حسینی؛ یونس جبارزاده؛ محمد حسن پور؛ سحر حیدر آبادی

دوره 4، شماره 4 ، زمستان 1397، ، صفحه 33-59

http://dx.doi.org/10.22091/stim.2019.3416.1233

چکیده
  چکیده هدف: هدف پژوهش حاضر بررسی تأثیر انواع منابع فن‌آوری اطلاعات و قابلیت مدیریت دانش بر کسب مزیت رقابتی است. روش پژوهش: پژوهش حاضر ازنظر هدف، کاربردی و از حیث گردآوری اطلاعات، توصیفی همبستگی و بر اساس مدل‌سازی معادلات ساختاری است. جامعه آماری شامل شرکت‌های کوچک و متوسط استان آذربایجان شرقی به تعداد 842 شرکت و حجم نمونه بر اساس روش ...  بیشتر

مدیریت دانش
5. کاربرد مدیریت دانش سازمانی2.0 (EKM2.0) مبتنی بر تحلیل شکاف مدیریتی در کتابخانه‌های مرکزی دانشگاه‌های دولتی شهر تهران از دیدگاه مدیران

یعقوب نوروزی؛ مریم حسین زاده؛ مهدی محمدی

دوره 4، شماره 3 ، پاییز 1397، ، صفحه 1-17

http://dx.doi.org/10.22091/stim.2018.3284.1218

چکیده
  هدف: تحقیق حاضر به منظور بررسی کاربرد مدیریت دانش سازمانی 2.0 (EKM2.0) مبتنی بر تحلیل شکاف مدیریتی در کتابخانه‌های مرکزی دانشگاه‌های دولتی شهر تهران بر اساس دیدگاه مدیران صورت گرفته است. روش: تحقیق حاضر از نوع تحقیقات کاربردی است که با استفاده از روش پیمایشی با رویکرد تحلیلی انجام شده است. جامعه آماری تحقیق را مدیران کتابخانه‌های مرکزی ...  بیشتر

مدیریت دانش
6. بررسی زیرساخت فناوری اطلاعات برای پیاده‌سازی مدیریت دانش در آرشیو دیداری صدا و سیمای مرکز قم

سعید غفاری؛ محمد علی زینالی

دوره 4، شماره 2 ، تابستان 1397، ، صفحه 111-136

http://dx.doi.org/10.22091/stim.2018.3426.1234

چکیده
  هدف: هدف از پژوهش حاضر، بررسی زیرساخت فناوری اطلاعات برای پیاده‌سازی مدیریت دانش در آرشیو دیداری صدا و سیما ی قم است. دلیل انتخاب این محیط، اتکاء و وابستگی کار به اطلاعات و دانش تخصصی است. روش پژوهش: روش تحقیق توصیفی و از نوع پیمایشی بوده و ابزار اندازه‌گیری، پرسشنامه محقق ساخته شامل 34 سوال بود. حجم نمونه براساس جدول کرجسی و مورگان ...  بیشتر