احسانی، و.؛ اعظمی، م.؛ نجفی، م.ب.؛ سهیلی، ف. (1395الف). اثربخشی پژوهشهای علمیِ داخلی بر شاخصهای توسعه ایران. پژوهشنامه پردازش و مدیریت اطلاعات، 32(2): 319-347.
احسانی، و.؛ اعظمی، م.؛ نجفی، م.ب.؛ سهیلی، ف. (1395ب). مقدمهای بر تبیین جایگاه مفهوم «اثربخشی» در «مدل ذهنی» رایج در ایران، در راستای بررسی علل کمتوجهی به اثربخشی پژوهشهای فزاینده کشور. سیاستنامه علم و فناوری، 6(2): 5-28.
بهزادی، ن.؛ رضوی، م.؛ حسینی، ر. (1393). طراحی الگوی مفهومی دانشگاه کارآفرین با رویکرد کارآفرینی سازمانی. توسعه کارآفرین، 7(4): 697-713.
پورکومله، ا.؛ قبادی، س.؛ خزایی، ک. (۱۳۹۱). دانشگاه نسل سوم: گامی به سوی کارآفرینی. در: کنفرانس ملی کارآفرینی و مدیریت کسب و کارهای دانشبنیان. بابلسر: شرکت پژوهشی طرود شمال. قابل دسترس در:
http://www.civilica.com/Paper-KNOWLEDGEBASE01-KNOWLEDGEBASE01_159.html
خسروی، م.؛ پورنقی، ر.؛ رسولی، ب. (1397). بررسی و پیشنهاد شاخصهای تأثیر پژوهش در ایران. قابل دسترس در:
https://irandoc.ac.ir/research/1860
شورای عالی انقلاب فرهنگی (1389). نقشه جامع علمی کشور.
صدیقی، م. (1396). بررسی کاربرد شبکههای اجتماعی علمی در ارزیابی اثربخشی پژوهشها (مطالعه موردی: تحقیقات حوزه علمسنجی). قابل دسترس در: https://irandoc.ac.ir/research/1858
فتّاحی، ر. (1393).تقابل شاخصهای علمسنجی با شاخصهای توسعه اقتصادی- اجتماعی. سخنرانی ارائه شده در همایش ملّی سنجش علم: ارزشیابی و آسیبشناسی (بروندادهای علمی). دانشگاه اصفهان، 31 اردیبهشت و 1 خرداد.
گلشنی، م. (1393). تب مقالهنویسی آفت است. سرآمد، 9: 72-77.
مبشر، م.؛ موسوی، ف.؛ نخعی، ن.؛ شیبانی، و. (1385). بررسی رعایت اصول اخلاق در پژوهش بر حیوانات آزمایشگاهی به روش کیفی. اخلاق در علوم و فناوری، 1(1): 49-60.
محمودپور، ب.؛ رحیمیان، ح.؛ عباسپور، ع.؛ دلاور، ع. (1391). واکاوی چالشهای فراروی تجاریسازی تحقیقات علوم انسانی و ارائه یک نظریه زمینهای. ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، 2(2):48-19.
معصومی همدانی، ح. (1382). پیشرفت علمی و توسعه علمی. در: مجموعه مقالات همایش سیاستها و مدیریت برنامههای رشد و توسعه در ایران. تهران: موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامهریزی: 252-237.
نجفی، م.ب.؛ مؤمنی، ف.؛ فتح اللهی، ج.؛ عزیزیپور، ب. (1394). مقدمهای بر تبیین رابطه بین درآمدهای نفتی و بهرهوری در ایران. پژوهشهای اقتصادی (رشد و توسعه پایدار)، 15(4): 143-172.
Abreu, M. & Grinevich, V. (2013). The nature of academic entrepreneurship in the UK: Widening the focus on entrepreneurial activities. Research Policy, 42(2): 408-422.
Doi: https://doi.org/10.1016/j.respol.2012.10.005.
Amara, N.; Ouimet, M. & Landry, R. (2004). New Evidence on Instrumental, Conceptual, and Symbolic Utilization of University Research in Government Agencies. Science Communication, 26(1): 75-106. Doi:10.1177/1075547004267491.
Baldini, N.; Grimaldi, R. & Sobrero, M. (2006). Institutional changes and the commercialization of academic knowledge: A study of Italian universities, patenting activities between 1965 and 2002. Research Policy, 35: 518-532.
Bandola-Gill, J. (2019). Between relevance and excellence? Research impact agenda and the production of policy knowledge. Science and Public Policy, 46(6): 895-905.
Doi:10.1093/scipol/scz037.
Bernard, H.R. (2002). Research methods in anthropology: Qualitative and quantitative approaches.3rd ed.. Walnut Creek, CA: Altamira Press.
Bielak, A.T.; Shaxson, L. & Clappison, A. (2012). Expanding Our Understanding of K* (KT, KE, KTT, KMb, KB, KM, Etc.). A Concept Paper Emerging from the K* Conference Held in Hamilton, Ontario, Canada, April 2012, United Nations University Press.
Bowen, G.A. (2008). Naturalistic inquiry and the saturation concept: a research note. Qualitative Research, 8(1): 137-152. https://doi.org/10.1177/1468794107085301.
Bozeman, B. (2000). Technology transfer and public policy: a review of research and theory. Research Policy, 29(4): 627-655. Doi: https://doi.org/10.1016/S0048-7333(99)00093-1.
Cain, K.; Shore, K.; Weston, C. & Sanders, C.B. (2018). Knowledge Mobilization as a Tool of Institutional Governance: Exploring Academics’ Perceptions of “Going Public”. Canadian Journal of Higher Education/Revue canadienne d'enseignement supérieur, 48(2): 39-54.
Cooper, A. (2012).Knowledge mobilization intermediaries in education: A cross-case analysis of 44 Canadian organizations. University of Toronto.
Creswell, J.W. & Brown, M.L. (1992). How chairpersons enhance faculty research: A grounded theory study. The Review of Higher Education, 16(1): 41-62.
Doi:10.1353/rhe.1992.0002.
Creswell, J.W. (2007). Qualitative inquiry and research design: Choosing among five approaches. 2nd ed. Thousand Oaks, CA, US: Sage Publications, Inc.
Elliott, N. & Jordan, J. (2010). Practical strategies to avoid the pitfalls in grounded theory research. Nurse Researcher, 17(4): 29-40. Doi:10.7748/nr2010.07.17.4.29.c7922.
Etzkowitz, H. (2004). The evolution of the entrepreneurial university. International Journal of Technology and Globalisation, 1(1): 64-77.
Fini, R.; Lacetera, N. & Shane, S. (2010). Inside or outside the IP system? Business creation in academia. Research Policy, 39(8): 1060-1069. Doi:https://doi.org/10.1016/j.respol.2010.05.014.
Graham, I.D.; Grimshaw, J.M.; Tetroe, J.M. & Robinson, N.J. (2005). KT Challenges for Researchers: How Are Canadian Health Researchers Promoting the Uptake of Their Findings? Ottawa: Ottawa Health Research Institute.
Graham, I.D.; McCutcheon, C. & Kothari, A. (2019). Exploring the frontiers of research co-production: the Integrated Knowledge Translation Research Network concept papers. Health Research Policy and Systems, 17(1): 88. Doi:10.1186/s12961-019-0501-7.
Hatch, J.A. (2002). Doing qualitative research in education settings. Suny Press.
Health Research Council of New Zealand. (2020). Research Impact Assessment.
[PowerPoint slides]. Retrieved from: https://www.hrc.govt.nz/sites/default/files/2019-
09/2020%20Research%20Impact%20Slideshow%20with%20notes.pd.
Jacobson, N.; Butterill, D. & Goering, P. (2004). Organizational Factors that Influence University-Based Researchers’ Engagement in Knowledge Transfer Activities. Science Communication, 25(3): 246-259. Doi:10.1177/1075547003262038.
Lavis, J.N. (2006). Research, public policymaking, and knowledge‐translation processes: Canadian efforts to build bridges. Journal of Continuing Education in the Health Professions, 26(1): 37-45.
Levin, B. & Qi, J. (2013). Assessing organizational efforts to mobilize research knowledge in education. education policy analysis archives, 21.
Lincoln, Y.S. & Guba, E.G. (1985). Naturalistic inquiry. Beverly Hills, Calif: Sage Publications.
Mahony, P. & Weiner, G. (2019). Neo-liberalism and the state of higher education in the UK. Journal of Further and Higher Education, 43(4): 560-572.
Morrow, S.L. & Smith, M.L. (1995). Constructions of survival and coping by women who have survived childhood sexual abuse. Journal of Counseling Psychology, 42(1): 24-33.
Doi:10.1037/0022-0167.42.1.24.
Morse, J.M. & Field, P.A. (1995). Nursing research: The application of qualitative approaches. Nelson Thornes.
Morton, S. (2015). Creating research impact: the roles of research users in interactive research mobilisation. Evidence & Policy: A Journal of Research, Debate and Practice, 11(1): 35-55. Doi:10.1332/174426514X13976529631798.
Olmos-Peñuela, J.; Benneworth, P. & Castro-Martínez, E. (2014). Are sciences essential and humanities elective? Disentangling competing claims for humanities’ research public value. Arts and Humanities in Higher Education, 14(1): 61-78. Doi:10.1177/1474022214534081.
Patton, M. (2002). Qualitative Research and Evaluation Methods. 3rd edn. Thousand Oaks, CA: Sage.
Pettigrew, A.M. (2011). Scholarship with Impact. British Journal of Management, 22(3): 347-354. Doi:10.1111/j.1467-8551.2011.00769x.
Strauss, A. & Corbin, J. (1998). Basics of qualitative research techniques. Sage publications Thousand Oaks, CA.
Strauss, A.L. (1987). Qualitative Analysis for Social Scientists. Cambridge: Cambridge University Press.
Tsey, K.; Lawson, K.; Kinchin, I.; Bainbridge, R.; McCalman, J.; Watkin, F. & et al. (2016). Evaluating Research Impact: The Development of a Research for Impact Tool. Frontiers in Public Health, 4(160). Doi:10.3389/fpubh.2016.00160.
UKRI. (2014). REF impact. Retrieved from: https://re.ukri.org/research/ref-impact/.
Williams, K. & Grant, J. (2018). A comparative review of how the policy and procedures to assess research impact evolved in Australia and the UK. Research Evaluation, 27(2): 93-105. Doi:10.1093/reseval/rvx042.
Yin, R.K. (2015). Qualitative research from start to finish. Guilford Publications.
ارسال نظر در مورد این مقاله