• صفحه اصلی
  • مرور
    • شماره جاری
    • بر اساس شماره‌های نشریه
    • بر اساس نویسندگان
    • بر اساس موضوعات
    • نمایه نویسندگان
    • نمایه کلیدواژه ها
  • اطلاعات نشریه
    • درباره نشریه
    • اهداف و چشم انداز
    • اعضای هیات تحریریه
    • همکاران دفتر نشریه
    • اصول اخلاقی انتشار مقاله
    • بانک ها و نمایه نامه ها
    • پیوندهای مفید
    • پرسش‌های متداول
    • فرایند پذیرش مقالات
    • اخبار و اعلانات
  • راهنمای نویسندگان
  • ارسال مقاله
  • داوران
  • تماس با ما
 
  • ورود به سامانه ▼
    • ورود به سامانه
    • ثبت نام در سامانه
  • English
صفحه اصلی فهرست مقالات مشخصات مقاله
  • ذخیره رکوردها
  • |
  • نسخه قابل چاپ
  • |
  • توصیه به دوستان
  • |
  • ارجاع به این مقاله ارجاع به مقاله
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • اشتراک گذاری اشتراک گذاری
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter Telegram
علوم و فنون مدیریت اطلاعات
مقالات آماده انتشار
شماره جاری
شماره‌های پیشین نشریه
دوره دوره 3 (1396)
دوره دوره 2 (1395)
شماره شماره 4
شماره شماره 3
شماره شماره 2
شماره شماره 1
دوره دوره 1 (1394)

آمار و ارقام فصلنامه علوم و فنون مدیریت اطلاعات تا فروردین 1397

رشیدی, الهام, کرانی, اکرم. (1395). سنجش هوش سازمانی کارکنان کتابخانه های عمومی شهر کرمانشاه. علوم و فنون مدیریت اطلاعات, 2(2), 139-155. doi: 10.22091/stim.2016.719
الهام رشیدی; اکرم کرانی. "سنجش هوش سازمانی کارکنان کتابخانه های عمومی شهر کرمانشاه". علوم و فنون مدیریت اطلاعات, 2, 2, 1395, 139-155. doi: 10.22091/stim.2016.719
رشیدی, الهام, کرانی, اکرم. (1395). 'سنجش هوش سازمانی کارکنان کتابخانه های عمومی شهر کرمانشاه', علوم و فنون مدیریت اطلاعات, 2(2), pp. 139-155. doi: 10.22091/stim.2016.719
رشیدی, الهام, کرانی, اکرم. سنجش هوش سازمانی کارکنان کتابخانه های عمومی شهر کرمانشاه. علوم و فنون مدیریت اطلاعات, 1395; 2(2): 139-155. doi: 10.22091/stim.2016.719

سنجش هوش سازمانی کارکنان کتابخانه های عمومی شهر کرمانشاه

مقاله 7، دوره 2، شماره 2 - شماره پیاپی 3، تابستان 1395، صفحه 139-155  XML اصل مقاله (501 K)
نوع مقاله: مقاله پژوهشی
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22091/stim.2016.719
نویسندگان
الهام رشیدی ؛ اکرم کرانی
کارشناسی ارشد علم اطلاعات و دانش شناسی، کتابدار کتابخانه شهید مطهری، اداره کل استان کرمانشاه، نهاد کتابخانه های عمومی کشور
چکیده
هدف: پژوهش حاضر با هدف سنجش میزان هوش سازمانی کارکنان کتابخانه‌های عمومی شهر کرمانشاه است.
روش: پژوهش حاضر به روش پیمایشی تحلیلی بین جامعه‌ای مشتمل بر 80 نفر از کارکنان انجام شده است. ابزارپژوهش، پرسشنامه‌ای بر اساس هفت مهارت کارل‌آلبرخت است. کارل‌آلبرخت برای هوش سازمانی مدلی با هفت بعد ارائه می‌کند: چشم اندازاستراتژیک، سرنوشت مشترک، میل به تغییر، اتحاد وتوافق، روحیه، کاربرد دانش و فشار عملکرد.
 یافته‌ها: براساس یافته‌های پژوهش، هوش سازمانی جامعه مورد مطالعه با میانگین 26/3 از میانگین نظری 3 یعنی از حد متوسط بالاتر است. بالاترین میانگین بدست آمده، مربوط به مؤلفه سرنوشت مشترک با میانگین 54/3 و کمترین میانگین مربوط به مؤلفه‌های میل به تغییر و فشار عملکرد با میانگین 10/3 است. باتوجه به این که میانگین هوش سازمانی و مؤلفه‌های آن بالاتر از میانگین نظری و در سطح معنی‌داری کمتر از 05/0 می‌باشد، بنابراین، وضعیت هوش سازمانی کارکنان کتابخانه‌های عمومی شهر کرمانشاه، وضعیت مطلوب و مناسبی دارد.
نتیجه‌گیری: بررسی وضعیت و سنجش هوش سازمانی و ارتقاء آن، در بهبود خدمات کتابخانه‌ها تاثیر بسزایی دارد.
 
کلیدواژه ها
کتابخانه‌های عمومی شهر کرمانشاه؛ کتابداران؛ هوش سازمانی
عنوان مقاله [English]
Intelligence measurement of organizational public libraries in Kermanshah
نویسندگان [English]
Elham Rashidi؛ Akram Korani
چکیده [English]
Purpose: The purpose of the present study is to have access to organizational intelligence of the employees of public libraries at Kermanshah.
Method: The research method is an analytical survey, and the population consisted of eighty employees of public libraries at Kermanshah. A questionnaire was designed based on the Karl Albrecht Seven Skills in which a model is presented for organizational intelligence that has seven dimensions: strategic vision, shared faith, appetite to change, sprit, alignment and congruence, knowledge deployment, and performance pressure.
Findings:According to the results, the organizational intelligence mean (3. 26) is higher than average. The highest and lowest obtained means relate to shared faith and appetite to change and performance pressure, with rates 3.54 and 3.10, respectively. It follows that organizational intelligence in the public libraries at Kermanshah is in a favorable condition.
Results: Constant checking of the assessment of the status and organizational intelligence and its promotion has a considerable impact on the improvement of library services.
 
کلیدواژه ها [English]
Librarians, organizational intelligence, public libraries at Kermanshah
آمار
تعداد مشاهده مقاله: 545
تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 457


با تشکر از شما؛ نظر شما با موفقیت ذخیره شد و پس از بررسی در سامانه نمایش داده خواهد شد.
ارسال نظر در مورد این مقاله


نام را وارد کنید.

نشانی پست الکترونیکی را به درستی وارد کنید.

سمت / سازمان را به درستی وارد کنید.

توضیحات را وارد کنید (حداقل 10 کلمه)
صفحه اصلی | واژه نامه اختصاصی | اخبار و اعلانات | اهداف و چشم انداز | نقشه سایت
ابتدای صفحه ابتدای صفحه

Journal Management System. Designed by sinaweb.