مقاله پژوهشی مدیریت دانش
3. کاربرد مدیریت دانش سازمانی2.0 (EKM2.0) مبتنی بر تحلیل شکاف مدیریتی در کتابخانه‌های مرکزی دانشگاه‌های دولتی شهر تهران از دیدگاه مدیران

یعقوب نوروزی؛ مریم حسین زاده؛ مهدی محمدی

دوره 4، شماره 3 ، پاییز 1397، صفحه 1-17

http://dx.doi.org/10.22091/stim.2018.3284.1218

چکیده
  هدف: تحقیق حاضر به منظور بررسی کاربرد مدیریت دانش سازمانی 2.0 (EKM2.0) مبتنی بر تحلیل شکاف مدیریتی در کتابخانه‌های مرکزی دانشگاه‌های دولتی شهر تهران بر اساس دیدگاه مدیران صورت گرفته است. روش: تحقیق حاضر از نوع تحقیقات کاربردی است که با استفاده از روش پیمایشی با رویکرد تحلیلی انجام شده است. جامعه آماری تحقیق را مدیران کتابخانه‌های مرکزی ...  بیشتر

مقاله پژوهشی فناوری اطلاعات
4. واکاوی رابطه بین سواد اطلاعاتی و امنیت روانی دانشجویان در فضای مجازی

فاطمه پورقربان؛ حسن بهزادی؛ زهرا جعفرزاده کرمانی

دوره 4، شماره 3 ، پاییز 1397، صفحه 19-44

http://dx.doi.org/10.22091/stim.2018.3285.1219

چکیده
  هدف: این پژوهش با هدف بررسی رابطه بین سواد اطلاعاتی و امنیت روانی دانشجویان کارشناسی دانشگاه فردوسی مشهد در فضای مجازی انجام شد. روش پژوهش: پژوهش حاضر پیمایشی است که اطلاعات آن از طریق دو پرسشنامه سواد اطلاعاتی و امنیت روانی جمع‌آوری گردید. روایی ابزارهای پژوهش با نظر متخصصان علم اطلاعات و دانش شناسی و روان‌شناسی انجام گرفت و برای ...  بیشتر

مقاله پژوهشی سازماندهی اطلاعات
5. تبیین و مقایسۀ طبقه‌بندی‌های علوم در تمدّن اسلامی و تمدن غرب

حیدر مختاری؛ نوروز شفیع تبار سماکوش؛ حمید قاضی زاده

دوره 4، شماره 3 ، پاییز 1397، صفحه 45-70

http://dx.doi.org/10.22091/stim.2018.3558.1250

چکیده
  هدف: دانشمندان بسیاری بر اساس معرفت‌شناسی و هستی‌شناسی خود به طبقه‌بندی علوم پرداخته‌اند. هدف این مطالعه تبیین و مقایسۀ رده‌بندی‌های علوم در تمدن اسلامی و تمدن غرب و کشف تفاوت‌ها و تشابهات آنهاست. روش: این مطالعه از نوع تحلیلی و به روش مرور متون انجام شده است. یافته‌ها: دانشمندان مسلمان ملاک‌هایی «بومی» برای طبقه‌بندی علوم ...  بیشتر

مقاله پژوهشی
6. تأثیر هوش استراتژیک مدیران بر چابکی سازمانی کتابخانه های مرکزی دانشگاه های جامع دولتی شهر تهران از دیدگاه کتابداران

مهسا ذوالفقاری؛ معصومه کربلا آقایی کامران؛ معصومه حسین زاده شهری

دوره 4، شماره 3 ، پاییز 1397، صفحه 71-93

http://dx.doi.org/10.22091/stim.2018.3337.1245

چکیده
  مقدمه: هدف پژوهش حاضر بررسی تأثیر هوش استراتژیک مدیران بر چابکی سازمانی کتابخانه های مرکزی دانشگاه های جامع دولتی شهر تهران از دیدگاه کتابداران آن می باشد. روش: پژوهش حاضر از نوع کاربردی و به روش پیمایش توصیفی انجام شده است. جامعه پژوهش را 172 نفر از کتابداران کتابخانه های مرکزی دانشگاه های جامع دولتی شهر تهران تشکیل دادند. ابزار جمع ...  بیشتر

مقاله پژوهشی مدیریت اطلاعات(کلیات)
7. مدیریت اطلاعات شخصی دانشجویان تحصیلات تکمیلی موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی خوزستان در مجموعه منابع الکترونیکی بر اساس مدل جونز

سعید ملک محمدی؛ رسول زوارقی

دوره 4، شماره 3 ، پاییز 1397، صفحه 95-128

http://dx.doi.org/10.22091/stim.2018.3539.1246

چکیده
  هدف: هدف این پژوهش بررسی وضعیت مدیریت اطلاعات شخصی دانشجویان تحصیلات تکمیلی موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی خوزستان از سه جنبۀ دانش و نگرش و هفت فعالیت مدیریت شخصی بر اساس مدل جونز بوده است. روش: این پژوهش به روش پیمایشی، و توصیفی- تحلیلی انجام شده است. جامعه آماری دانشجویان تحصیلات تکمیلی موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی خوزستان در سال ...  بیشتر

مقاله پژوهشی فناوری اطلاعات
8. تاثیر بکارگیری فناوری اطلاعات بر کسب مزیت رقابتی با نقش میانجی مدیریت دانش

بلال پناهی

دوره 4، شماره 3 ، پاییز 1397، صفحه 129-151

http://dx.doi.org/10.22091/stim.2018.3641.1257

چکیده
  هدف: هدف این پژوهش بررسی تاثیر فناوری اطلاعات بر مولفه‌های کسب مزیت رقابتی با بررسی نقش میانجی مدیریت دانش بوده است. روش: این پژوهش از حیث هدف، کاربردی و بر حسب ماهیت و روش انجام از نوع تحقیق توصیفی و همبستگی می‌باشد. جامعه آماری کارکنان شرکت بیمه ایران استان آذربایجانشرقی بودند. ابزار گردآوری داده‌ها پرسشنامه‌ی 50 سؤالی بود. پایایی ...  بیشتر

مقاله پژوهشی مدیریت اطلاعات(کلیات)
9. ارزیابی سواد رسانه ای و اطلاعاتی کاربران مرکز اسناد و کتابخانه ملی سیستان و بلوچستان

گلی باقری نیا

دوره 4، شماره 3 ، پاییز 1397، صفحه 153-169

http://dx.doi.org/10.22091/stim.2018.2086.1139

چکیده
  هدف اصلی از پژوهش حاضر ارزیابی سواد رسانه ای و اطلاعاتی کاربران مرکز اسناد و کتابخانه ملی سیستان و بلوچستان بود. روش پژوهش از نوع پیمایشی است. جامعه آماری عبارت است از کاربران فعال مرکز اسناد و کتابخانه ملی سیستان و بلوچستان. نمونه ها با بهره گیری از فرمول کوکران معادل 170 نفر بوده اند. روش نمونه گیری تصادفی- طبقه ای بوده است. به منظور ...  بیشتر