ابراهیمی، ح؛ کریم زاده، ع(1395). بررسی تاثیر فضای مجازی (اینترنت) بر امنیت روانی کاربران (با تاکید بر جامعه دانشجویان). فصلنامه مدیریت بحران، 7 (27)، 103-128.
اعظمی، ز؛ صالحی نیا، ح (1392). وضعیت سواد اطلاعاتی دانشجویان دانشکده مدیریت و اطلاع رسانی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 14(7)، 633-640.
افروز، غ(1385 ). ضرورت تقویت احساس امنیت درونی و ارتقای بهداشت روانی محققان و دانشپژوهان جوان. مجموعه مقالات سومین سمینار سراسری بهداشت روانی دانشجویان، ۴-۵ خرداد، ] بیجا: بینا[،
امین پور، ح (1394). بررسی وضعیت امنیت روانی دانشجویان دانشگاه پیام نور استان آذربایجان غربی. اولین همایش ملیاسلام و سلامت روان. واحد استان هرمزگان.
امین پور، ح؛ نازی، الف (1389). امنیت روانی و سنجش آن. انتشارات دانشگاه علوم پزشکی ارومیه، موسسه فرهنگی انتشاراتی شاهد و ایثارگران ارومیه.
آقا کیشیزاده، و؛ ابراهیمزاده، ص(1395). سنجش میزان سواد اطلاعاتی دانشجویان سال اول مقطع کارشناسی رشتههای علوم انسانی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز. دومین کنگره بینالمللی علوم زمین و توسعهشهری. بازیابی 20 تیر 1396، از http://www.civilica.com/paper-ESUD02-ESUD02-644.html
باپیری، ا؛ کمربیگی، خ؛ درویشی، ف (1394). بررسی میزان احساس امنیت اجتماعی و برخی عوامل مرتبط با آن (مورد مطالعه: دانشجویان دانشگاهها و مراکز آموزش عالی استان ایلام). مجله فرهنگ ایلام، 16 (46 و 47)، 75-90.
بردستانی، م (1383). بررسی سواد اطلاعاتی دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز. در : رحمتالله فتاحی. آموزش استفادهکنندگان و توسعه سواد اطلاعاتی در کتابخانهها، مراکز اطلاعرسانی و موزهها. کنفرانس ملی سواداطلاعاتی در مشهد، خرداد 1ـ2. مشهد: سازمان کتابخانهها، موزهها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، 479ـ 494.
بهرامیان، م؛ مرادی، ح (1393). بررسی امنیت روانی کاربران فضای سایبر ( اینترنت ). فصلنامه مدیریت وپژوهشهای دفاعی دانشکده و پژوهشکده دفاعی (دافوس)، 13 (75)، 85-108.
بهزادی، ح(1393). تأثیر هیجانها و القای هیجانی بر رفتار اطلاعیابی کاربران و تعیین الگوی انتسابهیجانها بر اساسنظریه انتساب (اِسناد) وینر. پایاننامه دکتری، دانشگاه فردوسی مشهد، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، گروه علم اطلاعات و دانششناسی.
جاوری، م؛ ذوفقاری، ش (1392). راههای ایجاد امنیت روانی و موانع آن در اندیشه حضرت آیتالله العظمی خامنهای (مدظلله العالی ). فصلنامه علمی پژوهشی امنیت پژوهی، 12 (44)، 123-148.
حقی، ک (1393). سواد اطلاعاتی و رابطه آن با خودکار آمدی در دانشجویان دانشگاه پیام نور شهر اصفهان. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه پیام نور استان تهران، دانشکده علوم انسانی.
رضایی، ر؛ پوربایرامیان، ق (1395). بررسی ارتباط بین تفکر انتقادی و سواد اطلاعاتی در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل. مجله سلامت و بهداشت، 7 (3)، 366-376.
رضائیان، ع (1379). مدیریت رفتار سازمانی. تهران: سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها (سمت).
رئیسی، م؛ ملکپور، ت؛ محمودی، م؛ دلارام، م؛ علیدوستی، م. (1392). احساس امنیت و عوامل مرتبط با آن در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهر کرد. مجله دانشکده علوم پزشکی نیشابور، 1 (1)، 14-18.
زیویار، ف؛ شهیر، الف (1394). احساس امنیت کاربران ایرانی در شبکه های اجتماعی از حیث جنسیت، سن، میزان تحصیلات و میزان استفاده. رسانه و فرهنگ، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، 5 (1)، 55-78.
سیامک، م (1386). تدوین ابزاری استاندارد برای سنجش مهارتهای سواد اطلاعاتی پایه دانشجویان مقطع کارشناسی و آزمون آن بر روی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه فردوسی مشهد، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، گروه علم اطلاعات و دانششناسی.
سیف، ع (1390). روانشناسی پرورشی نوین، روانشناسی یادگیری و آموزش، تهران : انتشارات دوران.
شرقی، خ؛ بابایی فرد، الف (1393). اینترنت، هویت و زندگی روزمره دانشجویان دانشگاههای پیام نور و آزاد اسلامی رامسر. مجله جامعه پژوهی فرهنگی، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، 5 (2)، 1-36.
صمیعی، م (1383). امکانسنجی ایجاد آموزش مجازی سواد اطلاعاتی در اینترنت. در مجموعه مقالات آموزش استفاده کنندگان و توسعه سواد اطلاعاتی در کتابخانهها و مراکز اطلاع رسانی و موزهها، مشهد 1 و 2 خرداد، مشهد: سازمان کتابخانهها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی. ص 459-478.
صیفوری، و؛ غفاری، س (1390). سواد اطلاعاتی دانشجویان سال آخر دوره کارشناسی دانشگاه رازی کرمانشاه. فصلنامه نظامها و خدمات اطلاعاتی. 1 (1)، 95-108
عباسی، ع؛ نجفلو، پ (1394). سواد اطلاعاتی دانشجویان تحصیلات تکمیلی کشاورزی دانشگاه تربیت مدرس. فصلنامه پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی، 7 (34)، 89-103
قادرزاده، ف (1387). بررسی رابطه بین امنیت روانی و شادی و نشاط در بین افراد دانشجو و غیر دانشجویان. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه پیام نور مرکز نقده.
قاسمی، ع (1385). بررسی وضعیت سواد اطلاعاتی دانشجویان تحصیلات تکمیلی و انطباق آن با استانداردهای سواد اطلاعاتی ACRL و چهار سند ملی. پایاننامه دکتری، دانشگاه فردوسی مشهد، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، گروه علم اطلاعات و دانششناسی.
قلم باز، س؛ معرف زاده، ع (1388). بررسی وضعیت سواد اطلاعاتی دانشجویان سال آخر کارشناسی دانشگاه پیام نور مرکز دزفول در سال تحصیلی 85-86 و ارائه راهکارهای بهبود وضعیت موجود. مجله مطالعات کتابداری و علم اطلاعات (مجله علوم تربیتی و روانشناسی)، 1 (4)، 167-198.
کاهه، الف (1384). مجموعه مقالات همایش امنیت اجتماعی. تهران : انتشارات گلپونه.
کشاورز، ل؛ فراهانی، الف؛ قربانی قهفرخی، ل؛ تمدن، م (1396). ارتباط سطح سواد اطلاعاتی و عملکرد تحصیلی دانشجویان کارشناسی ارشد تربیت بدنی دانشگاه شیراز. مجله پژوهشهای کاربردی در مدیریت ورزشی، شماره 20، 109-115.
گروسی، س؛ میرزایی، ج؛ شاهرخی، الف (1385). بررسی رابطه اعتماد اجتماعی و احساس امنیت. فصلنامه دانش انتظامی، 9 (2)، 26-39.
محمدیان، ف؛ رستگار خالد، الف (1392). استفاده از اینترنت و احساس امنیت اجتماعی. مجله مطالعات فرهنگ ـ ارتباطات، 14 (22)، 53-89.
مومنی، م؛ ولی زاده، س؛ قربانی، ر (1393). بررسی سواد اطلاعاتی دانشجویان سال آخر دانشگاه علوم پزشکی سمنان. نشریه کومش، 15 (4)، 507-502.
میری، ا؛ چشمه سهرابی، م (1390). بررسی سواد اطلاعاتی دانشجویان سال آخر کارشناسی دانشگاه علم و صنعت ایران واحد اراک. دانش شناسی، 4 (2)، 65-76.
نادری، م؛ شهرآبادی، ع؛ رضاییان، م؛ هادوی، م (1392). بررسی سواد اطلاعاتی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان. مجله دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، 12 (8)، 631-640.
هاتف، م(1388). چالشها و چشماندازهای امنیت در فضای مجازی. مجله دوماهنامه توسعه انسانی پلیس، 6 (22)، 47-71.
یوسف زاده، پ (1391). بررسی رابطه ذهنیت فلسفی با توکل و امنیت روانی در دانشجویان دانشگاه شهید باهنر کرمان در سال تحصیلی 91ـ 90. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه شهید باهنر کرمان، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، گروه علوم تربیتی.
Alharbi, H.M. (2016). Psychological security and self-Efficacy among Syrian students refugees inside and outside the camps. Journal of International Education Research, 12, (4). 55-68
Arapakis, I. (2010).
Affect-based information retrieval. PhD thesis, University of Glasgow , College of Science and Engineering, School of Computing Science, [Retrieved]: October 14, 2012, [from]:
http://theses.gla.ac.uk/11867/
Baeva, I.A. & Bordovskaia, N.V. (2015). The psychological safety of the educational environment and the psychological well-being of Russian secondary school publis and teachers. Psychology in Russia: state of the Art, 8 (1), 86-99.
Baro, E. & Fyneman, B. (2009). Information literacy among undergraduate students in Niger Delta university. Electronic Library, 27 (4), 659-675.
Diekema, A.R., Holiday, w. & Leary, H. (2011). Re-faming information literacy: problem-based learning as information learning. Library & Information science Research, 33 (4), 261-268.
Ferguson, J., Neely, T. & Sullivank, K. (2006). A Baseline Information Literacy Assessment of Biology Students. Reference & user services quarterly, 46 (2), 61-71.
Helmspark, R., Radia, P. & Stapleton, P. (2007). A preliminary assessment of google scholar as a source of EAP student’s reseach materials. Internet and Higher Education, 10 (1), 65-76.
Lou, A. (2006). A model for information literacy course development: A library arts university perspective. Library Review, 55 (4), 249-258.
Maybe, c. (2005). Study of relationship or understanding about the students information literacy. Journal of University Teaching and Learning Practice, No.5, 48-59.
Nahl, D. (2005). Affective load theory (ALT), in Fisher, K.E.; Erdelez, S.E; McKechnie, E.G. (Eds), Theories of Information Behavior (pp. 39-43). New Jersey: Information Today.
Okan, M., Etuk, E. & Akpan, V. (2014). Information literacy skills and information use by students in two south university libraries in Nigeria. International Journal of Economics Commerce and Management, 2 (9), 1-16.
Patterson, A. (2009). A needs analysis for information literacy provision for research: a case study in university collage Dublin. Journal of information literacy, 3 (1), 5-18.
Poddar, A., Ruthven, I. (2010). The Emotional Impact of Search Tasks. Proceedings of the 3rd Information Interaction in context symposium, New York: ACM press, 35-44. Retrieved from http://www.cis.starth.ac.uk/cis/reserch/publications/paper/starth-cis-publication-2460.pdf
Rosmah, A., Norihan, A.H., Mohd Yusof, M.D. & Kamaruzaman, J. (2010). Information literacy skills of Engineering students. International Journal of Research and Reviews in Applied Sciences, 5 (3), 264-270.
Seamans, N.H. (2001). Information literacy: A study of fresh ma students perceptions, with recommendations. Doctoral dissertation, Virginia Polythechnic Institute State University.
Seneviratne, T.M. & Wickramasinghe, VM. (2010). Information literacy skills of undergraduates of university of Moratuwa. Journal of the University Librarians Association of Sri Lanka, 14 (1): 15-30.
Shamim Aktar, M. & Priyanka, N. (2016). Information literacy skills among the postgraduate students at Aligarh Muslim university, India. Library Philosophy and Practice (E-Journal). 1419. http://digitalcommons.unl.edu/libphiprac/1419.
Soares, A. & Lopes, M. (2014). Social Networks and psychological safety: A model of contagion. Journal of Industrial Engineering and Management, 7 (5), 995-1012
Soares, A. (2015). Psychological safety, Authentic leadership and social network: A psychological-structural approach to the study of groups. Doctoral dissertation, university of Coventry.
Stewart, K.N. & Basic. J. (2014). Information ecountering and management in information literacy instruction of undergraduate student. International Journal of Information Management, 34 (2), 74-79.
ارسال نظر در مورد این مقاله