1. احمدی، ع.ا. (1396). تربیت جنسی کودک و نوجوان (بخش سوم). رشد آموزش مشاور مدرسه، 13(1): 4-10.
2. افشار، ا. (۱۳۹۷). مهارتهای ارتباطی برای کتابداران. تهران: چاپار.
3. افشارنیا، ز. (1397). به کودک احساس گناه ندهید. موفقیت (ویژه نوروز)، 369: 78-79.
4. انصاری، ن. (۱۳۹۴). کتاب، کتابداری و کتابپژوهی در آثار نوشآفرین انصاری. به کوشش علی بوذری. تهران: خانه کتاب.
5. بیات، ا.؛ بهرامی، ح. (۱۳۹۶). مخاطبشناسی. تهران: ادیبان روز.
6. پرهیزگار طرقبه، ع. (۱۳۹۳). بررسی تأثیر تعهد عاطفی، عدالت سازمانی و رضایت شغلی بر میزان تمایل به ترک خدمت کارکنان در سازمانهای دولتی. در: سومین همایش ملی سالیانه علوم مدیریت نوین. گرگان: انجمن علمی و حرفهای مدیران و حسابداران گلستان؛ دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علیآباد کتول.
7. پورصالحی، ن.؛ فهیمنیا، ف.؛ بازرگان، ع.؛ ناخدا، م. (1397). آموزش سواد اطلاعاتی به کودکان 7 تا 11 سالۀ ایرانی. تحقیقات اطلاعرسانی و کتابخانههای عمومی، 24(2): 305-325.
8. جابری، ی. (۱۳۹۵). تأثیر فضاهای معماری در عملکرد کتابخانههای کودکان. در: سومین کنفرانس بینالمللی پژوهش در مهندسی، علوم و فناوری. گرجستان: موسسه سرآمد همایش کارین.
9. دانشپور، س.ع.؛ نقرهکار، ع.؛ سالاریپور، ع.ا. (1396). مقایسه ارتباط کودک با محله در محلههای سنتی و جدید، مطالعه موردی: محلههای ساغریسازان و گلسار شهر رشت. مطالعات شهر ایرانی اسلامی، 7(27): 5-15.
10. ذاکرحقیقی، ک.؛ حاجیبابایی، س. (1396). تدوین سیاستهای ارتقاء محیطهای دوستدار کودک مبتنی بر ترجیحات محیطی کودکان (نمونه مطالعاتی: کودکان حاضر در فضاهای عمومی منطقه 6 شهرداری تهران). مجلۀ جغرافیا (برنامهریزی منطقهای)، 29(1): 105-116.
11. رحیمی، ع.؛ علومی، ط.؛ هویدا، ع. (1389). بررسی مسائل و مشکلات تأمین، تربیت و حفظ و نگهداری کتابداران آموزشگاهی در آموزش و پرورش شهر تهران. پایاننامه کارشناسی ارشد. تهران دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه تهران.
12. سراجزاده، ح. (۱۳۹۰). موضوعشناسی گزارههای اخلاقی قرآن. اخلاق، 1(3): 35-64.
13. سرنی، ر.؛ مارکی، پ.؛ ویلیامز، آ. (۱۳۹۲). خدمات کتابخانهای ویژه برای کودکان (بهکارگیری شایستگیهای لازم برای کار). ترجمۀ معصومه تجعفری و سیدجلال عبدالمنافی. تهران: چاپار.
14. عابدی جعفری، ح.؛ تسلیمی، م.س.؛ فقیهی، ا.؛ شیخزاده، م (1390). تحلیل مضمون و شبکه مضامین: روشی ساده و کارآمد برای تبیین الگوهای موجود در دادههای کیفی. اندیشه مدیریت راهبردی، 5(2): 151-198.
15. علومی، ط. (1351). منابع مورد نیاز کتابدار آموزشگاهی. روانشناسی و علوم تربیتی (دانشگاه تهران)، 5: 58-67.
16. قدیریانپور، س. (1397). تربیت جنسی کودک من. رشد آموزش پیشدبستانی، 12(1): 16-18.
17. کریمی، م. و امیریمجد، م. (1395). اثربخشی آموزش ادبیات کودک بر مشکلات هیجانی و رفتاری کودکان بی سرپرست و بدسرپرست. توانمندسازی کودکان استثنایی، 7(19): 41-49.
18. کریمی، م.؛ امیریمجد، م. (1395). اثربخشی آموزش ادبیات کودک بر مشکلات هیجانی و رفتاری کودکان بی سرپرست و بدسرپرست. توانمندسازی کودکان استثنایی، 7(19): 41-49.
19. کاظمیفر، م.؛ غلامحسینزاده، غ.ح. (۱۳۹۴). تحلیل کارکرد ذهن روزبهان در صورتبندی تجربههای عرفانی او. نقد ادبی، 8(۳۰): ۱۲۳-۱۴۸.
20. کینیا، م. (۱۳۷۷). روانشناسی کودک. مجلۀ دادرسی، 12: 46-51.
21. مظاهری، ق.؛ صالحی، ا. (1396). کودک شهروند: مطالعه تطبیقی حقوق کودکان در اسلام، منشور حقوق شهروندی و کنوانسیون 1989 حقوق کودک. مطالعات حقوق شهروندی، 1(4): 361-384.
22. معماریانی، ع.؛ آذر، ع. (1374). AHP تکنیکی نوین برای تصمیمگیری گروهی. مدیریت دانش، 27 – 28: 22-32.
23. مقدادی، م.م. (1395). بررسی فقهی حق هنر برای کودک. الهیات هنر، 3(7): 107-136.
24. مومنی، م. (1387). مباحث نوین تحقیق در عملیات. تهران: انتشارات دانشکده مدیریت دانشگاه تهران.
25. نصیرزاده، ن.؛ زندیان، ف.؛ حسنزاده، م. (۱۳۹۱). مطالعه نقش و جایگاه کتابخانههای آموزشگاهی در نظام آموزشی از دیدگاه دبیران، دانشآموزان و کتابداران و ارائه راهکارهای مناسب. پایاننامۀ کارشناسیارشد. تهران: دانشگاه تربیت مدرس.
26. Adkins, D. & Esser, L. (2004). Literature and technology skills for entry-level children’s librarians: What employers want? Children & Libraries, 2(3):14- 21.
27. Adkins, D. (2004). Changes in Public Library Youth Services: A Content Analysis of Youth Services Job Advertisements. Public Library Quarterly, 23(3-4): 59-73.
28. ALSC Education Committee (2009). Competencies for librarians serving children in public libraries. Association for Library Service to Children, a Division of the American Library Association. Chicago: ALA, ALSC. Retrieved from: http://www.ala.org/alsc/edcareeers/alsccorecomps.
29. Association of Children’s Librarians (2017). Resources. Retrieved from:
https://www.bayviews.org/resources/
30. Danley, E. (2003). The Public Children’s Librarian as Educator. Public Libraries, 42(2): 98-101.
31. Gilman, I. (2008). Beyond books: Restorative librarianship in juvenile detention centers. Public Libraries, 47(1). Retrieved from: https://commons.pacificu.edu/libfac/1/
32. Hamada, D. & Stavridi, S. (2014). Required skills for children's and youth librarians in the digital age. IFLA journal, 40(2): 102-109.
33. Harrington, J.N. (1992). Children's librarians, reviews, and collection development. In: Allerton Park Institute held October (25-27, 1992): 27-36. Retrieved from: https://www.naperville-lib.org/sites/default/files/jobdescriptions/Childrens_Services_Librarian.pdf
34. IFLA (2017). Guidelines for Children's Libraries Services. Retrieved from:
https://www.ifla.org/files/assets/libraries-for-children-and-ya/publications/guidelines-for-childrens-libraries-services_background-en.pdf
35. Immroth, B. (1989). Improving Children's Services: Competencies for Librarians Serving Children in Public Libraries. Public libraries, 28(3): 166-169.
36. Ivana, M. & Ivanka, S. (2012). The Role of Children’s Librarians in Communicating Picture Books to Users: What Can Be Learned from Linguistic Theories and Research? Retrieved from: citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc/download?doi=10.1.1.858.2818&rep=rep1&type=pdf
37. Lowrie, J.E. (1966). Education and Training of School Librarians. The bulletin of the National Association of Secondary School Principals, 50(306): 64-69.
38. Lukenbill, B. & Immroth, B. (2009). School and Public Youth Librarians as Health Information Gatekeepers: Research from the Lower Rio Grande Valley of Texas. School Library Media Research, 12, Retrieved from: http://www.ala.org/aasl/slmr/volume12/lukenbill-immroth
39. Martinović, I. & Stričević, I. (2012, January). The Role of Children's Librarians in Communicating Picture Books to Users: What Can Be Learned from the Linguistic Theories and Research? In: Libraries in the Digital Age. Retrived from: https://www.bib.irb.hr/585207.
40. Naperville Public Library (2018). Job Specifications Children’s Services. Retrieved December 26, 2018, from:
https://www.naperville-lib.org/sites/default/files/jobdescriptions/Childrens_Services_Librarian.pdf
41. Partridge, H.; Menzies, V.; Lee, J. & Munro, C. (2010). The contemporary librarian: Skills, knowledge and attributes required in a world of emerging technologies. Library & information science research, 32(4): 265-271.
42. Subramaniam, M. & et.al. (2015). The role of school librarians in enhancing science learning. Journal of Librarianship and Information Science, 47(1): 3-16.
43. Walter, V.A. (2014). Who will serve the children? Recruiting and educating future children’s librarians. IFLA journal, 40(1): 24-29.
44. Winston, M.D. & Dunne, J. (2001). Children's Librarians: A Research Study of Diversity and Leadership. Public Library Quarterly, 19(1): 23-38.
45. Yilmaz, M. (2014). The Selection of a Children's Librarian: OWA (Ordered Weighted Averaging) as a New Model. Journal of Library Administration, 54(7): 573-589.
ارسال نظر در مورد این مقاله