بیگدلی، ز. ؛ حیدری، غ. ؛ علیزاده اقدم، م. ؛ حمدیپور، ا. (1391). موانع پذیرش منابع اطلاعاتی الکترونیکی توسط اعضای هیات علمی گروههای علم اطلاعات و دانششناسی ایران. تحقیقات کتابداری و اطلاعرسانی دانشگاهی، 46(3): 89-109.
جهانگیر، غ. ؛ دیانی، م.ح. ؛ نوکاریزی، م. (1394). توسعه مدل پذیرش فناوری اطلاعات دیویس (TAM) از طریق سنجش تأثیر باورهای خودکارآمد و ناکارآمد اعضای هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بر پذیرش سامانه اطلاعات پژوهشی (پژوهان)، مبتنی بر رویکرد شناختی - اجتماعی. پژوهشهای نظری و کاربردی در علم اطلاعات و دانششناسی، 5(2): 319-339.
حمدیپور، ا. ؛ زوارقی، ر. (1397). تحلیل عوامل مؤثر بر پذیرش سامانه مدیریت اطلاعات پژوهشی (سیماپ) توسط اعضای هیئت علمی دانشگاه تبریز: کاربست نظریه رسانش نوآوریها. کتابداری و اطلاعرسانی، 21(2): 131-164. https://doi.org/10.30481/lis.2018.61719.
خیشوند، ع. ؛ محمداسماعیل، ص. ؛ بابالحوائجی، ف. ؛ نوشینفرد، ف. (1395). شناسایی و اولویتبندی موانع یکپارچهسازی در نظامهای مدیریت اسناد الکترونیکی. مطالعات ملی کتابداری و سازماندهی اطلاعات، 27(4): 29-47.
زوارقی، ر. (1390).
مدیریت پیشینههای الکترونیکی (ای. آر. ام.) بستری برای تحقق دولت الکترونیک. در: نخستین همایش ملی آرشیو ایران (آرشیو برای همه) سازمان اسناد
و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران.
کشتیآرای، ن. ؛ یوسفی، ع. ؛ شهبازی، ش. (1389). شناسایی موانع و راهکارهای استفاده از قابلیتهای بانکهای اطلاعاتی الکترونیکی از دیدگاه دانشجویان تحصیلات تکمیلی (مطالعه موردی دانشگاه اصفهان). فنآوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، 1(2): 37-47.
میرحسینی، ز. ؛ صفری، ب. (1391). بررسی میزان بکارگیری فناوری اطلاعات در کتابخانههای دانشگاهی شهر گرگان و موانع بهرهگیری از آن در این کتابخانهها. دانششناسی، 5(16): 97-110.
نوروزی، ی. ؛ حداداسکویی، ع. (1397). موانع پیادهسازی رایانش ابری (نمونهپژوهی: پورتال کتابخانههای دیجیتالی ایران). مطالعات ملی کتابداری و سازماندهی اطلاعات، 29(2): 151-170.
Adams, J.A. & Bonk, S.C. (1995). Electronic information technologies and resources: Use by university faculty and faculty preferences for related library services. College and Research Libraries, 56(2): 119-131.
Al-Senaidi, S.; Lin, L.; & Poirot, J. (2009). Barriers to adopting technology for teaching and learning in Oman. Computers & Education, 53(3): 575-590.
https://doi.org/10.1016/j.compedu.2009.03.015.
Bennett, J. & Bennett, L. (2003). A review of factors that influence the diffusion of innovation when structuring a faculty training program. The Internet and Higher Education, 6(1): 53-63. https://doi.org/10.1016/S1096-7516(02)00161-6.
Butler, D. & Sellbom, M. (2002). Barriers to adopting technology for teaching and learning. Educause Quarterly, 8(2): 22-28.
Kaur Sahi, G. & Gupta, S. (2013). Predicting customers' behavioral intentions toward ATM services. Journal of Indian Business Research, 5(4): 251-270.
https://doi.org/10.1108/JIBR-10-2012-0085.
Keloğlu-İşler, E.İ. & Bayram, Ö.G. (2014). Commodification of Knowledge Communication Mediums: From Library to Social Media. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 147:
550-553. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2014.07.158
Kirkland, J. (2010). The Management of University Research. In: P. Peterson, E. Baker, & B. McGaw (Eds.), International Encyclopedia of Education.Oxford: Elsevier. Third Edition: 316-321.
Manda, P.A. (2005). Electronic resource usage in academic and research institutions in Tanzania. Information development, 21(4): 269-282.
https://doi.org/10.1177/0266666905060070.
Medlin, B.D. (2001). The factors that may influence a faculty member's decision to adopt electronic technologies in instruction. Ph.D. Dissertation. USA. Virginia Polytechnic Institute and State University. Virginia, Blacksburg.
Muilenburg, L. & Berge, Z.L. (2001). Barriers to distance education: A factor‐analytic study. American Journal of Distance Education, 15(2): 7-22.
https://doi.org/10.1080/08923640109527081.
Narteh, B. (2013). Service quality in automated teller machines: An empirical investigation. Managing Service Quality: An International Journal, 23(1): 62-89.
https://doi.org/10.1108/09604521311287669.
Ndubisi, N.O. (2007). Customers’ perceptions and intention to adopt Internet banking: the moderation effect of computer self-efficacy. Ai & Society, 21(3): 315-327.
https://doi.org/10.1007/s00146-006-0062-5.
Omidifar, R.; Homauni, A.; Keshvari, M.; Yusefi, A.R. & Nobakht, S. (2018). Barriers for the Using of Information Systems in Hospitals: A Qualitative Study. Shiraz E-Medical Journal, 19(8): e66180: 1-6. https://doi.org/10.5812/semj.66180.
Rogers, P.L. (2000). Barriers to adopting emerging technologies in education. Journal of educational computing research, 22(4): 455-472.
https://doi.org/10.2190/4UJE-B6VW-A30N-MCE5.
Zawawi, S. & Majid, S. (2001). Thc Information needs and seeking behavior of IMR biomedical scientist. Malaysian Journal of Library and Information Science, 6(1):25-41.
ارسال نظر در مورد این مقاله