اسلامی، م. (1391). بررسی شبکههای اجتماعی و تأثیرات آن بر ابعاد مختلف زندگی.در: نخستین کنگره ملی فضای مجازی و آسیبهای اجتماعی نوپدید. تهران: وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی.
برک، ل.ا. (1398). روانشناسی رشد. ترجمه س.ی. محمدی. تهران: ارسباران، ج2.
جلالی، م. م. (1395). آشنایی با شبکههای اجتماعی: فرصتها و تهدیدات. شاهرود: دانشگاه صنعتی شاهرود.
جلالیزاده، م. (1397). بررسی رابطه بین سبکهای هویت و دلبستگی با میزان گرایش به استفاده از اینترنت در بین دانشآموزان مقطع دوم متوسطه شهر میناب. در: تهران: پنجمین همایش علمی پژوهشی از نگاه معلم.
ﺟﻤﺸﯿﺪی، م.؛ ﺳﺮوﻗﺪ، س. (1394). نقش میانجی سبکهای هویت در رابطه بین تمایزیافتگی خود و اعتیاد به اینترنت دانشآموزان دبیرستانهای غیردولتی شیراز. روشها و مدلهای روانشناختی، 20 : 37-54.
حجازی، ا.؛ نامداری، و.؛ قاسمی، م.؛ مقدمزاده، ع. (1395). طراحی و ساخت ابزار میزان و نگرش با استفاده از شبکههای اجتماعی و بررسی رابطه آن با عملکرد تحصیلی. پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی، 4(15): 65-78.
حکیمی، ر. (1390). نقش شبکههای اجتماعی بر هویت (مطالعه موردی فیسبوک و کاربران کرد). رسانه،1: 1-15.
رحیمینژاد، ع.؛ برجعلیلو، س.؛ یزدانی ورزنه، م.ج.؛ فراهانی، ح.؛ امانی، ح. (1391). اثر سبکهای هویت بر افسردگی، اضطراب و استرس دانشجویان: نقش واسطهی تعهد هویت، روشها و مدلهای روانشناختی، 2(9): 15-1.
رضایی، ع. (1395). بررسی رابطه بین میزان استفاده از شبکههای اجتماعی مجازی و تعلق هویت دینی دانشجویان دانشگاه پیام نور شهرستان سرپل ذهاب. دانش انتظامی، 7(27):45-21.
رضائی، م.؛ شبیری، س.م. (1396). تاثیر کاربرد شبکههای اجتماعی بر ارتقای رفتار گردشگری حامی محیط زیست. برنامهریزی و توسعه گردشگری، 6(12): 53-28.
سیاح طاهری، م.ح. (1395). حقیقت مجازی. تهران: انتشارات مرکز ملی فضای مجازی.
صادقیان، ع. (۱۳۸۴). تأثیر اینترنت بر کودکان و نوجوانان. مجله الکترونیکی نما، 4: 7-28.
صبوری خسروشاهی، ح.؛ آذرگون، ن. (1392). فضای مجازی و هویت جهانی (مورد مطالعه: دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی). مطالعات راهبردی، 4(10): 28-1.
طباطبایی، ن.؛ طباطبایی، س.ش.؛ کاکایی، ی.؛ محمدیآریا، ع. (1390). رابطه سبکهای هویت و مسئولیتپذیری با پیشرفت تحصیلی نوجوانان 18-15 ساله شهر تهران. رفاه اجتماعی، 12(44): 42-2.
فرزانه، س.؛ فلاحتی شهابالدینی، ر. (1394). بررسی عوامل اجتماعی مؤثر بر گرایش به شبکههای اجتماعی مجازی. مشارکت وتوسعه اجتماعی، 1(1): 22-1.
کاستلز، م. (1385). عصر ارتباطات و پایان هزار. ترجمه ن. موفقیان. تهران: انتشارات علمی- فرهنگی، ج1.
کنعانی، م.ا.؛ حمیدیفر، م.؛ قربانی، ا. (1396). تأثیر رسانههای اجتماعی بر هویت جنسیتی مادران و دختران شهر رشت. توسعه اجتماعی، 11(3): 97- 128.
معمار، ث.؛ عدلیپور، ص.؛ خاکسار، ف. (1391). شبکههای اجتماعی مجازی و بحران هویت. مطالعات و تحقیقات اجتماعی در ایران، 1(4): 176-155.
مولایی، م.؛ جانی، س. (1394). رابطه اعتیاد به اینترنت با گرایش نوجوانان به جنس مخالف، رفتارهای جنسی، الکل، خشونت، چت و هک. مجله دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، 19(6): 342-334.
نصرتی، م. (1391). جشن جهانی شبکههای اجتماعی. روزنامه اعتماد، 2431: 9.
Adams, G.R.; Munro, B.; Doherty-Poirer, M.; Munro, G.; Peterson, A. & Edwards, J. (2001). Diffuse-avoidance, normative, and informational identity styles: Using identity theory to predict mal adjustment. Identity: An International Journal of Theory and Research, 1: 307-312.
Baker, J.K. (2006). The Impact of Attachment Style on Coping Strategies, Identity Development and The Perception of Social Support. Master of Arts thesis. University of Canterbury.
Berzonsky, D.M. (2008). Identity formation: The role of identity process in style and cognitive processes. Personality and Individual Differences, 44: 645-655.
Berzonsky, M.D. & Ferrari, J.R. (1996). Identity orientation and decisional strategies. Personality and Individual Differences, 20: 597-606.
Berzonsky, M.D. & Kuk, L. (2000). Identity status, identity processing style, and the transition to university. Journal of Adolescent Research, 15: 81-98.
Berzonsky, M.D. & Kuk, L. (2005). Identity style, psychosocial maturity, and academic performance. Personality and Individual Differences, 39: 235-247.
Berzonsky, M.D. (1990). Self-construction over the life span: A process perspective on identity formation. Advances in Personal Construct Psychology, 1: 155-186.
Berzonsky, M.D. (2004). Identity processing style, self-construction, and personal epistemic assumptions: A social cognitive perspective. European Journal of Developmental Psychology, 1: 303-315.
Boyd, D.M. & Ellison, N.B. (2007). Social network sites: definition, history, and scholarship. Journal of Computer-Mediated Communication, 636: 760-730.
Chou, A. & Lim, B. (2010). A framework for measuring happiness in online social network. Illinois state university. Issues in Information Systems, 11(1): 198-203.
Dollinger, S.J. & Dollinger, S.M.C. (1997). Individuality and identity exploration: Anautophoto graphic study. Journal of Research in Personality, 31: 337-354.
Erikson, E.H. (1968). Identity: Youth and crisis. NewYork: Norton.
Joinson, A.N. (2008). Looking at, looking up or keeping up whit people? motives and use of Facebook, proceedings of ACM CHI 2008. In: Conference on Human Factors in Computing Systems. New York: University of Bath.
Monacis, L.; Palo, V.; Griffiths, M.D. & Sinatra, M. (2017). Exploring Individual Differences in Online Addictions: the Role of Identity and Attachment. Int J Ment Health Addiction, 15(4): 853-868.
Sihvonen, J. (2015). Media Consumption and the Identity Projects of the Young. Young Journal, 2: 171-189.
ارسال نظر در مورد این مقاله