ابراهیمزاده، ر. (1391). بررسی تاثیر مدیریت دانش بر سازمان یادگیرنده. تهران: مجموعه مقالات سومین کنفرانس بینالمللی مدیریت.
احمدی قبانکندی، ا.؛ رجب بیگی، م. (1386). بررسی چگونگی سازگاری نهاد جهادسازندگی با رویکرد سازمانهای یادگیرنده. در: مجموعه مقالات اولین همایش ملی و فرهنگ و مدیریت جهادی. تهران: نشر آموزش کشاورزی.
اسماعیلی، م. ر. (1392). تحول سازمانی در سازمانهای یادگیرنده. کهنوج: مجموعه مقالات چهارمین همایش منطقهای چالشها و راهکارهای توسعه در مناطق محروم.
اشراقی ورنامخواستی، ر.؛ مومنی، م. (1398)، بررسی تاثیر سرمایه فکری بر سازمان یادگیرنده (مورد مطالعه: ستاد مرکزی قوه قضائیه). پایاننامه کارشناسی ارشد مدیریت دولتی. تهران دانشکده مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی.
امیرخانی، ا.ح. (1379)، طراحی و تبیین الگوی بکارگیری سازمانهای یادگیرنده در جهادسازندگی. رساله دکتری. تهران: دانشگاه تهران.
ایرانزاده، س. (1380). جهانی شدن و تحولات استراتژیک در مدیریت و سازمان. تبریز: مرکز آموزش مدیریت دولتی.
پریرخ، م.؛ عباسی، ز. (1386). بررسی تاثیر فرهنگ سازمانی بر اجرای مدیریت دانش در کتابخانههای مرکزی وابسته به وزارت علوم و تحقیقات و فناوری. تهران: مجموعه مقالات دومین کنفرانس ملی مدیریت دانش.
توکلی، ا.س.؛ عدلی، ف.؛ خادمی، ع. (1390)، رابطه سازمان یادگیرنده و توانمندسازی کارکنان نظام آموزش عالی (مورد مطالعه: دانشگاههای شهر تهران). پایاننامه کارشناسی ارشد. تهران: دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه الزهرا (س).
حکمیان، ح. و همکاران (1397). توسعه مدل نظری سازمانهای یادگیرنده پروژه محور (مورد مطالعه: سازمانهای پروژه محور صنعت نفت و گاز و پتروشیمی). رساله دکتری. تهران: دانشگاه تربیت مدرس.
سبحانینژاد، م.؛ یوزباشی، ع. (۱۳۸۵). سازمان یادگیرنده: مبانی نظری، الگوهای تحقق و سنجش.تهران:
یسطرون.
سحرخیز، ع. (1391). سازماندهی مجدد بخشهای مهندسی طراحی بر پایه فرایندها با رویکرد به سازمانهای یادگیرنده (مطالعه موردی: بخش طراحی پستهای فشار قوی در ایران). پایاننامه کارشناسی ارشد. تهران: دانشگاه تربیت مدرس.
سلگی، ح. (1387). بررسی عملکرد مدیران مدارس متوسطه استان همدان براساس اصول سازمان یادگیرنده در سال تحصیلی 1386-87. پایاننامه کارشناسی ارشد. تهران: دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی.
سیستم یکپارچه کتابخانههای دانشگاه آزاد اسلامی (1399). قابل دسترس در:
http://sika.iau.ir/portal/tabid/default.aspx176
عنایتی، ت. (1387)، بررسی میزان یادگیرنده بودن واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی منطقه سه. پژوهشنامه تربیتی، 17: 24-32.
قدمگاهی، م. (1383). بررسی وضعیت مدارس شهر مشهد براساس ویژگیهای سازمان یادگیرنده. پایاننامه کارشناسیارشد. مشهد: دانشکده علوم تربیتی، دانشگاه فردوسی.
کاظمی، ک؛ امینی، م.؛ باباییفرد، ا. (1395). بررسی میزان تحقق مولفههای سازمان یادگیرنده در دانشگاه کابل از دیدگاه اعضای هیات علمی و دانشجویان. پایاننامه کارشناسی ارشد. کاشان: دانشگاه کاشان.
کاظمی، م.؛ رحیمیان، ح.؛ عباسپور، ع. (1395). طراحی مدل آموزش مبتنی بر سازمان یادگیرنده (مطالعه موردی: صنایع سیمانی ده هزار تنی). پژوهشهای رهبری و مدیریت آموزشی، 2(7): 95-123.
مارکوارت، م. (1385). ایجاد سازمان یادگیرنده. ترجمه م.ر. زالی. تهران: دانشگاه تهران، مرکز کارآفرینی.
مشایخی، ع. (1391). رقص تغییر: چالشهای تغییر پایدار در سازمان یادگیرنده. تهران: آریانا (موسسه عالی پژوهش تأمین اجتماعی، آسیا).
مشبکی، ا.؛ زارعی، ع. (1392). مدیریت دانش با محوریت نوآوری. مدیریت و توسعه، 4(16): 49-54.
یارمحمدزاده، پ.؛ رحیمی، ح.؛ سیادت، ع. (1387). بررسی رابطه بین میزان کاربست مولفههای سازمان یادگیرنده براساس اصول پنجگانه پیتر سنج (قابلیت شخصی، الگوهای ذهنی، آرمان مشترک، یادگیری تیمی و تفکر سیستمی) با بهبود کیفیت زندگی کاری اعضای هیات علمی دانشگاه اصفهان. تهران: گروه پژوهشی آریانا، مجموعه مقالات چهارمین کنفرانس بینالمللی مدیریت.
Garvin, D.A. (1993). Building a Learning Organization (July–August). Harvard Business Review, 15: 21-29.
Garvin, D.A.; Edmondson, A.C. & Gino, F. (2000). Is yours a learning organization?. Harvard Business Review, 49: 34-51.
Hawkins, A. (2004). Learning organization and management.Governmental Management Journal, 5: 87.
Hodkinson, P. (2006). Towards universities as learning organizations. The Learning Organization, 5: 228-238.
Jamali, D.; Khoury, G. & Sahyoun, H. (2006). From bureaucratic organizations to learning organizations (An evolutionary roadmap). The learning Organization, 13(4): 337-352.
Kumon, S. (2004). Japan as a network society. In: S. Kumon & H. Rosovsky (eds.) The Political Economy of Japan. Stanford: Stanford University Press, Vol. 3: 109-141.
Manville, S. (2001). Tokens of the Industrial Revolution: Foreign Silver Coins Countermarked for use in Great Britain c.1787-1828. London: British Numismatic Society.
McGill, M.E. & Slocum, J.W. (1993). Unlearning the organization. Organizational Dynamics, Autumn, 67-79.
O’Keeffe, T. (2002). Organizational Learning: a new perspective. Journal of European Industrial Training, 26(2): 130-141.
Patterson, J.T.; Carter, M.J. & Sanli, E. (2011). Decreasing the proportion of self-control trials during the acquisition period does not compromise the learning advantages in a self-controlled context. Research Quarterly for Exercise and Sport, 82(4): 624-633.
Seajou, I. (2001). How organizations learn. Journal of Technology Management, 89(2):
139-155.
Senge, P.M. (1990). The art and practice of the learning organization: The new paradigm in business, emerging Strategies for leadership and organizational change. London: Century Business.
Smith, P.A.C. & Tosey, P. (1999). Assessing the learning organization: part 1 ‐ theoretical foundations. The Learning Organization, 6(2): 70-75.
Sun, P. & Scott, L.J. (2013). Exploring the divide organizational Learning and learning organization. The Learning Organization, 10(4): 202-215.
Tsang, W.K. (1997). Organizational learning and learning organization: A dichotomy between descriptive and prescriptive research. Human Relations, 50(1): 73-89.
Watkins, K.E. & Kim, K. (2017). Current status and promising directions for research on the learning organization. Human Resource Development Quarterly, 29(1): 15-29.
Watkins, K.E. & Marsick, V.J. (2003). The Dimensions of the Learning Organization Questionnaire. Advances in Developing Human Resources, 5(2): 132-151.
ارسال نظر در مورد این مقاله