اردلان، م.ر.، عبدالملکی، ج.، احمدی، م.، حیدری سورشجانی، ن.، امانی، م. (1399). نقش سواد اطلاعاتی در یادگیری مادامالعمر معلمان مدارس. اندیشههای نوین تربیتی، 16(3): 144-117.
اسکندری، ح.، تقیزاده، ع. (1395). سواد رسانهای: برنامه درسی مغفول در آموزش عالی. فناوری برنامه درسی، 1(1):
1-17.
اسمعیل پونکی، ا.، اسمعیلی گیوی، م.ر.، فهیمنیا، ف. (1395). بررسی رابطه سواد رسانهای و سواد اطلاعاتی دانشجویان علوم ارتباطات و علم اطلاعات و دانششناسی. پژوهشنامه پردازش و مدیریت اطلاعات، 32(2): 581-604.
اسمعیل پونکی، ا.، اسمعیلیگیوی، م.ر.، فهیمنیا، ف. (1394). سواد رسانهای و سواد اطلاعاتی و تاثیر آنها بر قابلیتهای کارآفرینی. تعامل انسان و اطلاعات، 2(4): 64-76.
اشرفیریزی، ح.، حسنزاده، د.، کاظمپور، ز. (1393). میزان سواد رسانهای و اطلاعاتی در بین دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان براساس شاخصهای سواد رسانهای و اطلاعاتی یونسکو. مدیریت اطلاعات سلامت، 11(4):
424-434.
ایرانپور، پ. (1389). میزان سواد رسانهای و نقش آن در استفاده از رسانههای تعاملی. پایاننامه کارشناسی ارشد علوم ارتباطات اجتماعی. دانشکده علوم اجتماعی، دانشگاه علامه طباطبائی تهران.
باباییراد، ب. (1387). سواد رسانهای و گسترش توسعه انسانی در سواد رسانهای. تهران: پژوهشکده تحقیقات استراتژیک، مجمع تشخیص مصلحت نظام.
بازرگان، ک. (1400). رابطه آمادگی دانشجویان برای یادگیری الکترونیکی با عملکرد تحصیلی و رضایت آنان از تجربه یادگیری. پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، ۲۷(۳): ۱۴۱-۱۱۳.
بدری، ر.، مصرآبادی، ج.، پلنگی، م.، فتحی، ر. (1391). ساختار عاملی پرسشنامه فرسودگی تحصیلی با استفاده از تحلیل عاملی تاییدی در دانشآموزان متوسطه. اندازهگیری تربیتی، 2(7): 188-171.
بساطی، م.، رحیمی پاطاق، ا. (1394). بررسی رابطه سواد رسانهای با آموزش و یادگیری الکترونیکی. در: دومین کنفرانس بینالمللی روانشناسی، علوم تربیتی و سبک زندگی، دانشگاه تربت حیدریه.
پریرخ، م. (1386). آموزش سواد اطلاعاتی: مفاهیم، روشها و برنامهها. تهران: کتابدار.
جعفرپور، م. (1391). مدلی برای پذیرش یادگیری الکترونیکی در دانشگاههای ایران. مطالعات مدیریت فناوری اطلاعات، 1(1): 91-121.
حاجی، ج.، محمدی مهر، م.، محمدیآذر، ح. (1400). بازنمایی مشکلات آموزش در فضای مجازی با استفاده از
برنامه شاد در دوره پاندمی کرونا: یک مطالعه پدیدارشناسی. فنآوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، 11(3): 153-174.
حبیبی، آ.، عدنور، م. (1396). مدلیابی معادلات ساختاری و تحلیل عاملی. تهران: سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی.
حبیبی، ح.، خدایاری شوطی، س. (1394). ارتباط سواد اطلاعاتی و دسترسی به امکانات با نگرش به یادگیری الکترونیکی در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ارومیه. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 15(1): 1-8.
حسینی پاکدهی، ع.ر.، شبیری، ح. (1396). آموزش سواد رسانهای در فضای مجازی. مطالعات رسانههای نوین، 3(9): 76-39.
خراسانی، ا.، عبدالملکی، ج.، زاهدی، ح. (1390). عوامل موثر بر پذیرش یادگیری الکترونیکی در بین دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران براساس پذیرش مدل فناوری (TAM). مجله آموزش پزشکی ایرانی، 11(6): 664-673.
خطیب زنجانی، ن.، عجم، ع.ا.، بادنوا، ص. (1396). رابطه آمادگی خودراهبری یادگیری با پذیرش یادگیری الکترونیکی و پیشرفت تحصیلی دانشجویان، مرکز تحقیقات مراقبتهای پرستاری دانشگاه علوم پزشکی ایران. پرستاری ایران، 30(106): 11-22.
درتاج، ف.، رجبیان ده زیره، م.، آزاد اللهکرمی، آ. (1400). بررسی نقش سواد رسانه ای در پیش بینی نگرش نسبت به یادگیری الکترونیکی دانشجویان و اساتید در ایام کرونا. پژوهش در نظامهای آموزشی، 15(55): 97-85.
رجبپور، ا.، بابا احمدی، س. (1392). تعیین درجه آمادگی پذیرش یادگیری الکترونیکی در دانشگاه خلیج فارس. مطالعات مدیریت فناوری اطلاعات، 2(5): 19-40.
رزاقی، م.، قلاوندی، ح.، حسنی، م. (1401). بررسی پیشایندها و پیامدهای پذیرش یادگیری الکترونیکی در اهداف آموزشی و پژوهشی دانشجویان. مدیریت بر آموزش سازمانها، ۱۱(۲): ۱۸۵-۱۵۷.
رضایی، ع.م. (1399). ارزشیابی از آموختههای دانشجویان در دوران کرونا: چالشها و راهکارها. روانشناسی تربیتی، 16(55): 179-214.
رهبر کرباسدهی، ا. (1400). تأثیر کرونا ویروس ۲۰۱۹ بر دانشآموزان با نیازهای ویژه. مجله دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، 29(5): ۳۶۹۷-۳۶۹۳.
رهبر کرباسدهی، ف.، رهبر کرباسدهی، ا. (1400). آموزش مجازی دانشآموزان طی همهگیری کرونا ویروس ۲۰۱۹: معضلات و راهکارها. مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد، ۱۶(۳): ۲۲۵-۲۲۴.
زارعی، ع.، جوادیپور، م. (1400). مشکلات یادگیری الکترونیکی در دانشگاه تهران از دیدگاه دانشجویان به واسطه شیوع ویروس کرونا. مدیریت و برنامهریزی در نظامهای آموزشی، 14(2): 313-342.
زاهد بابلان، ع.، رجبی، س. (1390). بررسی وضعیت سواد اطلاعاتی دانشجویان. فنآوری آموزش، 5(4): 309-317.
زردشتیان، ش.، عباسی، ه.، خانمرادی، س. (1396). اثر سواد رسانهای بر قابلیتهای کارآفرینی با نقش میانجی سواد اطلاعاتی در دانشجویان علوم ورزشی. مدیریت ارتباطات در رسانههای ورزشی، 5(18): 41-54.
زمانپور، ع.، خانی، م.ح.، مرادیانی، خ. (1392). تاثیر اضطراب کامپیوتر بر نگرش به یادگیری الکترونیکی: نقش واسطهای نگرش و خودکارآمدی کامپیوتر و اینترنت. روانشناسی تربیتی، 9(28): 77-98.
زمانی، ع. (1382). استانداردهای سواد اطلاعاتی. پردازش و مدیریت اطلاعات، 19(1-2): 34-41.
شجاعی، م.، امیرپور، م. (1391). بررسی وضعیت سواد رسانهای دانشجویان خراسان شمالی در جامعه اطلاعاتی. جامعهشناسی مطالعات جوانان، 3(7): 43-56.
شریفی رهنمو، م.، سراجی، ف.، شریفی رهنمو، س. (1397). نیازهای سواد رسانهای دانشجویان دوره کارشناسی. مطالعات برنامه درسی آموزش عالی، 9(18): 93-71.
شریفی، ا.، اسلامیه، ف. (1390). ارزیابی استانداردهای سواد اطلاعاتی دانشجویان و رابطه آن با گرایش به یادگیری الکترونیکی. فنآوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، 2(2): 35-53.
شمسی، م. (1399). سواد بهداشتی و شیوع کوید 19. پایش، 19(2): 224-223.
صیفوری، و.، غفاری، س. (1390). سواد اطلاعاتی دانشجویان سال آخر دوره کارشناسی دانشگاه رازی کرمانشاه. نظامها و خدمات اطلاعاتی، 1(1): 95-108.
طیبنیا، و. (1385). بررسی سواد اطلاعاتی دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشکده اقتصاد علامه طباطبایی. پایاننامه کارشناسی ارشد علوم کتابداری و اطلاعرسانی. دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات تهران.
علینژاد، م.، سرمدی، م.ر.، زندی، ب.، شبیری، س.م. (1390). سطح سواد اطلاعاتی و نقش آن در فرایند آموزش یادگیری الکترونیکی دانشجویان. تحقیقات اطلاعرسانی و کتابخانههای عمومی، ۱۷(۲): ۳۷۱-۳۳۷.
فتحی واجارگاه، ک.، پرداختچی، م.ح.، ربیعی، م. (1390). ارزشیابی اثربخشی دورههای آموزش مجازی در نظام آموزش عالی ایران. فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، 1(4): 5-21.
فلسفی، غ.ر. (1393). بررسی رابطه سواد رسانهای با سبک زندگی مورد مطالعه: نوجوانان 15 تا 18 ساله دبیرستانی منطقه شش تهران. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شرق.
قاسمی، م.، صالحی، ک. (1396). آسیبشناسی موانع و چالشهای فعالیت اعضای هیأت علمی جدید الاستخدام. آموزش عالی ایران، ۹(۲): ۱۰۳-۸۱.
قاسمی، و. (1389). مدلسازی معادله ساختاری در پژوهشهای اجتماعی. تهران: جامعهشناسان.
قربانی، م.ر.، نیوشا، ب.، شاطریان، ف. (1395). ساخت و هنجاریابی آزمون سواد رسانهای جوانان شهر تهران. پژوهشهای ارتباطی، 23(88): 98-73.
کمالیپور، م.، آزاد، م.، اشکانی، ن.، اسماعیلزاده، ز. (1396). بررسی میزان سواد رسانهای و اطلاعاتی دانشجویان دانشکدههای پیراپزشکی، پرستاری، مامایی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان. اطلاعرسانی پزشکی نوین، 3(1): 33-47.
محمدزاده، م.، موسوی، م.، پویا، م. (1393). تحلیل نگرش و عوامل تشویقکننده اعضای هیأت علمی و مدرسان دانشگاه پیام نور درباره یادگیری الکترونیکی. پژوهشنامه پردازش و مدیریت اطلاعات، ۳۰(۲): ۴۶۶-۴۴۳.
محمدی، ف.، شاکری، ص.، اکبری، س. (1391). سنجش سطح سواد اطلاعاتی مراجعهکنندگان سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران براساس استانداردهای ACRL. نظامها و خدمات اطلاعاتی، 1(2): 85-96.
مصطفوی، ز.، کمال خرازی، ع.ن.، نارنجی، ف. (1395). بررسی میزان تعامل دانشجویان در محیط یادگیری الکترونیکی. پژوهشهای آموزش و یادگیری، 13(1): 21-36.
ملکی، م.، قلعهای، ع.، موسوی، ا. (1391). بررسی میزان آمادگی دانشجویان دانشگاه ارومیه برای شرکت در یادگیری الکترونیکی. دانششناسی، 5(18): 123-142.
منصوریان، ی. (1390). سواد اطلاعاتی. دانشنامه ایرانی برنامه درسی. قابل دسترس در: www.daneshnamehicsa.ir
میری، ا.، چشمه سهرابی، م. (1390). بررسی سواد اطلاعاتی دانشجویان سال آخر کارشناسی دانشگاه علم و صنعت ایران واحد اراک در محیط دیجیتال. دانششناسی، 4(13): 65-76.
نیازی، ل.، زارعی زوارکی، ا.، علیآبادی، خ. (1395). تاثیر برنامه آموزش سواد رسانهای مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات بر میزان آگاهی دانشآموزان. مطالعات رسانههای نوین، 2(7): 119-156.
هرینگتون، د. (1391). تحلیل عاملی تاییدی. ترجمه م. مقدم، ش. واحدی، پ. قادریپاکدل. تبریز: انتشارات دانشگاه تبریز.
هومن، ح.ع. (1396). شناخت روش علمی در علوم رفتاری. تهران: سمت.
یزدانی، ف. (1391). طراحی ابزاری برای سنجش سواد اطلاعاتی دانشجویان دانشگاه پیام نور استان همدان. فناوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، 2(4): 29-52.
ارسال نظر در مورد این مقاله