استیگر، رالف سی (1377). چرا مطالعه می کنیم. ترجمه علی شکویی. تبریز: انتشارات دانشگاه تبریز.
اشرفیریزی، حسن (1383). درآمدی بر مطالعه و نقش کتابخانه های عمومی در توسعه فرهنگ مطالعه. تهران: نشر چاپار.
آفتابیآرانی، فاطمه؛ بتولی، زهرا (1386). بررسی میزان مطالعه غیردرسی دانش آموزان دوره متوسطه و شناسایی عوامل مؤثر بر آن در شهرستان آران و بیدگل در سال تحصیلی 1384-85. نما (مجله الکترونیکی پژوهشگاه اطلاعات و مدارک علمی ایران)، 7(3).
افکانه، صغری؛ شکوری شالدهی، عباس (1389). ﺑﺮرﺳﯽ راهﻫﺎی ﺗﺮﻏﯿﺐ داﻧﺸﺠﻮﯾﺎن ﺑﻪ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ ﮐﺘﺎبﻫﺎی ﻏﯿﺮدرﺳﯽ. فصلنامه روانشناسی تربیتی، 1(2)، 72-82.
ایرنا، خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (1394). چرایی کم توجهی دانشجویان به مطالعه کتابهای غیردرسی. بازیابی 20 تیر 1394، از: http://www.irna.ir/fa/News/81609386/
پاشا شریفی، حسن؛ اکبری، ابوالقاسم (1387). نیازهای اطلاعاتی دانشآموزان دوره متوسطه کشور درباره کتابهای غیردرسی. نوآوریهای آموزشی، 7 (28)، 111-128.
پنگ، الیزابت (1384). رهنمودهایی برای تقویت خواندن. ترجمه احمد شریفان. تهران: موسسه کتاب مهربان.
ترکیانتبار، منصور (1384). بررسی میزان گرایش به مطالعه غیردرسی در بین دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد دورود. پژوهشنامه تربیتی، 4 (4)، 1-28.
ﺟﻤﻴﺎری، همایون (١٣٧9). ﺑﺭرﺳﻲ ارﺗﺒﺎط ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ ﻣﻨﺎﺑﻊ ﻏﻴﺭدرﺳﻲ ﺑﺎ ﭘﻴﺸﺭﻓﺖ ﺗﺤﺼﻴﻠﻲ داﻧﺶﺁﻣﻮزان ﺳﺎل ﺳﻮم رﺷﺘﻪهای ﻧﻈﺭی ﻧﻈﺎم ﺟﺪﻳﺪ ﺁﻣﻮزش ﻣﺘﻮﺳﻄﻪ ﺷﻬﺭ ﺗﻬﺭان در ﺳﺎل 1375. ﭘﺎﻳﺎنﻧﺎﻣﻪ کارشناسیارﺷﺪ کتابداری. داﻧﺸﮕﺎﻩ ﺗﻬﺭان، تهران.
حمیدرضا حسن آبادی و همکاران (1391). ﻋﻮاﻣﻞ ﻣؤﺛﺮ ﺑﺮ ﭘﯿﺸﺮﻓﺖ ﺗﺤﺼﯿﻠﯽ داﻧﺸﺠﻮﯾﺎن: ﻧﺘﺎﯾﺞ ﻣﻘﺪﻣﺎﺗﯽ ﯾﮏ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ ﻣﻠﯽ. ارائه شده در ﺷﺸﻤﯿﻦ ﺳﻤﯿﻨﺎر ﺳﺮاﺳﺮی ﺑﻬﺪاﺷﺖ رواﻧﯽ داﻧﺸﺠﻮﯾﺎن؛ 27و28 اردیبهشت، گیلان، ایران.
دودانگه، محمد (1376). بررسی رابطه بین اضطراب، منبع کنترل و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان پسر شهرستان قزوین. پایاننامه کارشناسیارشد. دانشگاه تربیت معلم، تهران.
رودباری، مسعود؛ احمدی، آزاده؛ عبادی فرد آذر، فربد (1392). تعیین عوامل مؤثر بر پیشرفت تحصیلی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران (پردیس همت) در سال تحصیلی89-88. بازیابی 8 تیر 1394، از: http://pajouhan.mubabol.ac.ir/webreport/view.action?webreport_code=1000&masterCode=11002257
زالزادﻩ، اﺑﺭاهیم (1379). ﺑﺭرﺳﻲ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ ﻏﻴﺭدرﺳﻲ و ﻣﻴﺰان اﺳﺘﻔﺎدﻩ داﻧﺶﺁﻣﻮزان دﺑﻴﺭﺳﺘﺎﻧﻬﺎ از کتابخانههای ﻋﻤﻮﻣﻲ ﺷﻴﺭاز. تحقیقات کتابداری و اطلاعرسانی دانشگاهی، 32 (35)، 31-47.
زرافشان، علی (1373). بررسی وضعیت مطالعه کتب غیردرسی دانش آموزان کشور. پایاننامه کارشناسیارشد علوم تربیتی، دانشگاه تهران، تهران.
سامانیان، مصیب (1384). بررسی مطالعات غیردرسی دانشجویان و شناسایی عوامل مؤثر بر آن از نظر دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد، مجله پژوهشهای تربیتی، 2 (2)، 75-84.
سرمد، زهره ؛بازرگان، عباس ؛حجازی، الهه (1390). روشهای تحقیق در علوم رفتاری. تهران: نشر آگاه.
شیخی، سعید؛ کرمی، آزیتا؛ کرمی، احمد (1393). بررسی رابطه عوامل ترغیب کننده به مطالعه کتب غیردرسی (آزاد) با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در مقطع متوسطه شهرستان آبدانان. نخستین همایش ملی علوم تربیتی و رواشناسی، مرودشت، شرکت اندیشهسازان مبتکر جوان. بازیابی 23 آذر 1394، از: http://www.civilica.com/Paper-ASMJ01-ASMJ01_0168.html
عصاره، فریده؛ نظری، اشرف (1390). دیدگاه های دانشآموزان دبیرستانی شهرستان شهرکرد در مورد عوامل ترغیب کننده و بازدارنده مطالعه آزاد. فصلنامه مطالعات ملی کتابداری و سازماندهی اطلاعات.3 (87)، 56-73.
قاجاریه، مژگان ( 1373). بررسی تأثیر کمکهای درسی خارج از مدرسه بر پیشرفت تحصیلی. پایاننامه کارشناسیارشد روانشناسی، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران.
قریشی، زهره (1384). بررسی نظر دانشجویان دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه فردوسی مشهد درباره خواندن به قصد یادگیری، خواندن به قصد لذت، خواندن به قصد تصمیمگیری و دو اصل معقولاندیشی و کمترین کوشش. کتابداری و اطلاعرسانی، 7 (4).
قریشی نژاد، نهضت (1388). چگونه نوجوانان را به مطالعه علاقهمند کنیم؟ بازیابی 21 تیرماه 1394، از http://ketabak.org/node/1496
مجیدیان، فرزاد (1384). بررسی رابطه باورهای خودکارآمدی و سخت رویی با استرس شغلی مدیران مقطع متوسطه شهر سنندج. پایاننامه کارشناسیارشد روانشناسی، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران.
محمدجهرمی، محمد مهدی (1380). بررسی مطالعات غیردرسی (کتب-مجلات-نشریات) بر وضعیت تحصیلی دانش آموزان مقطع راهنمایی منطقه دو شهر تهران. پایاننامه کارشناسیارشد علوماجتماعی و روانشناسی، دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکز. تهران
محمدی باغملایی، حیدر (1374). مقایسه پیشرفت تحصیلی دانشآموزان پسر دارای معلم مرد با پسر دارای معلم زن پایه دوم ابتدایی. گزارش طرح پژوهشی مصوب سازمان آموزش و پرورش استان بوشهر.
محمدی، حجت الله (1376). بررسی و شناخت عوامل مؤثر بر موفقیت تحصیلی دانشجویان کارشناسی ارشد. فصلنامه کنسرسیوم محتوای ملی. بازیابی 8 خرداد 1394، از :
http://94.232.173.233/index.aspx?LOGGED=0&PageSize=10&PageIndex=4&VALUEFIELD1=%D9%85%D9%88%D9%81%D9%82%D9%8A%D8%AA%20%D8%AA%D8%AD%D8%B5%D9%8A%D9%84%D9%8A%E2%80%ADSuccess%E2%80%AC&PID=291&TEXTFIELD1=Subject
Chall, J. S. (1983). Stages of Reading Development, New York: McGraw-Hill.
Gardiner, s (2001). The minutes a day for silent reading. Educational Leadership. 2 (59): 15-50.
Nagy, a (1998). Diploma factory and training intellectuals: Reading culture and habits of library use of college and university student-Konyvtan Figyeli. 44 (314):43-60.
Thomas, L (2009). Rescuing reading at the Community College. Virginia Community ollege, 14(1), 30-68.
ارسال نظر در مورد این مقاله