- امانی، غ(1378). بررسی وضعیت کتابخانههای مدارس استان اردبیل و میزان گرایش دانشآموزان به مطالعه کتب غیر درسی. پیام کتابخانه، 9 (4)، (زمستان): 30-38.
- ایزدی یگانه، م (1379). بررسی وضعیت کتابخانههای آموزشگاهی (مقطع راهنمای و متوسطه) شهرستان قم و ارائه راهبردهایی برای بهینه سازی آنها. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی ، واحد علوم تحقیقات اهواز.
- امیدچهری، ع و احمدی، ح (1387). "ارزیابی کتابخانههای دبیرستانی شهر کرمانشاه و ارائه راهکارهای برای بهبود وضعیت آنها". کتابداری و اطلاعرسانی. جلد یازدهم، شماره چهل و چهارم (زمستان 1387): 115-132.
- باب الحوائجی، ف (1366). علل تداوم و پویایی کتابخانههای دبیرستانی در ایران. پایان نامه کارشناسی ارشد کتابداری، دانشکده علوم تربیتی، دانشگاه تهران.
- بیرانوند، ع (۱۳۸۷) . تاریخچه ای از کتابخانه های مدارس و نقش آن در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان. مجله الکترونیکی پژوهشگاه اطلاعات و مدارک علمی ایران (نما)؛ دوره نهم ، شماره ۲.
- بیگدلی، ز و جمشیدی، ن (۱۳۹۳). ارزیابی کتابخانه های آموزشگاهی مقطع متوسطه استان کرمانشاه برپایه استانداردهای ایفلا برای کتابخانه های آموزشگاهی. فصلنامه مطالعات ملی کتابداری و سازماندهی اطلاعات، ۹۷: 6-22
- خسروی، ف (1373). کتابخانههای آموزشگاهی ایران: بررسی کتابخانههای مدارس و وضعیت نگرش دانشآموزان به کتاب و کتابخانه با تاکید بر دبیرستانها. تهران: صالحین.
- رقابی، و نوروزی، س (1388). بررسی وضعیت مجموعه سازی کتابخانههای مدارس ابتدای دولتی شهر تهران در سال تحصیلی 1387-1388. در کتابخانههای آموزشگاهی: پویاسازی نظام آموزشی و مشارکت در فرایند یاددهی – یادگیری : 271-283. تهران: کتابدار.
- ریاحی نیا، ن؛ مرجان کیان و مجید علی عسکری (۱۳۹۲). دو فصلنامه علمی پژوهشی دانشگاه شاهد. سال بیستم، شماره ۲:61-74
- سیامک، م (۱۳۸۸). بررسی وضعیت موجود کتابخانه های آموزشگاهی شهر زابل در سال تحصیلی ۸۸-۱۳۸۷.. کتابداری و اطلاع رسانی: جلد ۱۳، ۳: 159 - 177.
- شرافتی، ث (1383). وضعیت کتابخانههای آموزشگاهی (مقطع متوسطه) استان کهگیلویه و بویر احمد. فصلنامه کتاب، دوره پانزدهم، 57: 145-153.
- فتاحی، ر(1388). ارزشها و جذابیتهای کتابداری واطلاعرسانی. تهران: کتابدار
- مجیدی، م (1382). راهنمای ایجاد و گسترش کتابخانههای آموزشی. تهران: انتشارات مدرسه.
- مرتضوی، ن (1381). اهمیت و نقش کتابخانههای آموزشگاهی در آموزش. فصلنامه کتاب، 13 (2)، (تابستان): 113-120.
- مدیرامانی، پ (1378). بررسی وضعیت کتابخانههای آموزشگاهی استان خراسان و ارائه پیشنهادهای برپایه استانداردهای موجود. فصلنامه کتاب، 10 (1)، (بهار):102-111.
- مقرونی، م، دهقان زاده، او مدیرامانی، پ (1388). کتابخانه دبستان مجتمع آموزشی المهدی: یک تجربه موفق محلی در شهر مقدس. در کتابخانههای آموزشگاهی: پویاسازی نظام آموزشی و مشارکت در فرایند یاددهی – یادگیری : 237-252. تهران: کتابدار.
- Arko – Cobbahf S. , A. (2004). "The role of libraries in student centered learning, the case of students from the disadvantaged communities in South Africa". The International Information & Library Review , 36: 61-263-271.
- Burgin, R. ; Pauletta Brown, B. (2003). "An essential connection: How quality school library media programs improveStudent achievement in North Carolina". Retrieved January 27, 2011, from: http://www. Scholastic. com/library publishing. .
- Clark, CH. ; Foster, A. (2005). "A survey of young people's reading in England: Borrowing and choosing books". Journal of Librarianship and Information cience , 40 (4): 239-253.
- IFLA/UNESCO School Library Manifesto: The school library in teaching and learning for
- Magara, Elisam; charles Batambuz (2009). The school library Development Programme in Pallisa District , Uganda: an impact study. IFLA Journal 35(2): 141-151.
- Sinha. Monoj Kumar(2004). Scenario of Automation and Networking of Library and Information Centers (LICS) of North Eastern Region of India: An Evalauative Study. In: 2nd international CALIBER – 2004. New Delhi, 11-13 February, 2004
- Tallaksen, Elisabeth . Norwegian Policy for Empowering School libraries. Online Available: http://www. ifla. queenslibrary. org/IV/ifla71/papers/114e-Rafste_Saetre_Sundt. pdf
ارسال نظر در مورد این مقاله