احمدی، ح.؛ یاری، ش. (1393). مروری بر متون اطلاعیابی در ایران. پردازش و مدیریت اطلاعات، 30(1): 173-197.
ایسپا (1397).ذائقه کاربران ایرانی در بکارگیری شبکههای اجتماعی. بازیابی شده در 3 آذر 1397، از:
http://ispa.ir/Default/Details/fa/1953.
تولایی، ر.؛ صباغی، ز.؛ نظافتی، ن. (1396). شناسایی و تحلیل فرصتها و تهدیدهای شبکههای اجتماعی در فضای مجازی: مورد مطالعه دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی. تحقیقات فرهنگی ایران، 10(3): 153-175.
جوادینیا، ع.ر.؛ عرفانیان، م.؛ عابدینی، م.ر.؛ عسکری، م.؛ عباسی، ع.؛ بیجاری، ب. (1392). الگوی استفاده از شبکههای اجتماعی مجازی در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند. طب و تزکیه، 22(2): 39-44.
خلیلی، ل. (1394). استفاده دانشجویان از شبکههای اجتماعی. تعامل انسان و اطلاعات، 2(1): 59-73.
داستانی، م.؛ کرامتی، ج.؛ پورفاطمی، ع.؛ اکرامی، ع. (1394). دلایل و انگیزه استفاده از شبکههای اجتماعی مجازی در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گناباد. علمسنجی کاسپین، ۲(۲): ۲7-۲4.
داستانی، م.؛ کرامتی، ج.؛ پورفاطمی، ع.؛ اکرامی، ع. (1395). ﺗأثیر اﺳﺘﻔﺎده از ﺷﺒﻜﻪﻫﺎی اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ ﻣﺠﺎزی ﺑﺮ ﻋﻤﻠﻜﺮد تحصیلی داﻧﺸﺠﻮﻳﺎن. مجله مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد، 11(2): 153-160.
داورپناه، م.ر. (1383). پارادایم و بازیابی اطلاعات. در: م.ر. داورپناه و همکاران (گردآورنده). رفتار اطلاعاتی انسان. تهران: دبیزش: 69-96.
سرمد، ز.؛ بازرگان، ع.؛ حجازی، الف. (1394). روشهای تحقیق در علوم رفتاری. تهران: آگه.
عبیدی، ن. (1395).رفتار اطلاعاتی کاربران در شبکههای اجتماعی و پیامرسان مبتنی بر تلفن همراه با تأکید بر جنبههای روانی- اجتماعی. پایاننامه کارشناسی ارشد، گروه علم اطلاعات و دانششناسی. دانشگاه بیرجند، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی.
فیدل، ر. (1394). تعامل اطلاعاتی انسان: رویکردی بومشناختی در رفتار اطلاعاتی. ترجمه ف. عصاره و همکاران. تهران: کتابدار.
قنبریان، ع. (1391). بررسی نگرشهای مربوط به حریم خصوصی و به اشتراکگذاری اطلاعات در شبکههای اجتماعی مجازی: مطالعه موردی دانشجویان کاربر فیسبوک در دانشگاههای دولتی شهر تهران. پایاننامه کارشناسیارشد، گروه علوم ارتباطات اجتماعی. دانشگاه علامه طباطبایی، دانشکده علوم اجتماعی.
کیان، م.؛ یعقوبی ملال، ن.؛ ریاحینیا، ن. (1394). واکاوی نقش و کاربرد شبکههای اجتماعی مجازی برای دانشجویان. فناوری آموزش و یادگیری، 1(3): 69-88.
مجردی، و.؛ اسلامی، ع.؛ جمال، س. (1393). بررسی وضعیت استفاده از شبکههای اجتماعی مجازی بین دانشجویان استان خراسان شمالی. دانش انتظامی خراسان شمالی، 1(4): 85-99.
محمدامینی، ع. (1396). عوامل مؤثر بر وضعیت سرمایه اجتماعی کاربران شبکههای اجتماعی مجازی در شهر اصفهان. پایاننامه کارشناسیارشد، گروه جامعهشناسی. دانشگاه پیامنور، واحد پرند.
مرادی، ش.؛ رجبپور، م.؛ کیان ارثی، ف.؛ حاجلو، ن.؛ رادبخش، ن. (1393). انگیزههای استفاده از شبکههای مجازی اجتماعی. فرهنگ در دانشگاه اسلامی، 4(1): 95-118.
معینیکیا، م.؛ زاهد بابلان، ع.؛ آریانی، ا.؛ خالقخواه، ع. (1394). بررسی اهداف و انگیزههای دانشجویان از کاربست شبکههای اجتماعی مجازی (مطالعه موردی دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاههای تهران، علامه طباطبایی، شهید بهشتی و محقق اردبیلی). رسانه، 26(4): 105-130.
میرزایی، م.؛ رحیمی، ص.؛ مرادی، م. (1395). بررسی نقش شبکههای اجتماعی در تبادلهای علمی (مطالعه موردی: دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه رازی). کتابداری و اطلاعرسانی، 19(1): 108-130.
نوکاریزی، م.؛ داورپناه، م.ر. (1385). تحلیل الگوهای رفتار اطلاعیابی. کتابداری و اطلاعرسانی، 9(2): 119- 152.
نویدی، ف. (1394). نقش شبکههای اجتماعی پیوسته در رفتار اطلاعیابی زندگی روزمره کاربران. تعامل انسان و اطلاعات، 2(1): 50- 58.
یعقوبی، ج.؛ نجفلو، پ.؛ محمدی، و. (1396). کاربرد شبکههای اجتماعی در فعالیتهای آموزشی و پژوهشی دانشجویان کشاورزی دانشگاه زنجان. پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی، 43(9): 17-29.
Bilgihan, A. ; Peng, C. & Kandampully, J. (2014). Generation Y's dining information seeking and sharing behavior on social networking sites. International Journal of Contemporary Hospitality Management, 26(3): 349-366.
Calo, K.M. ; Cenci, K. ; Fillottrani, P. & Estevez, E. (2012). Information sharing - benefits. Journal of Computer Science and Technology, 12(2): 49-55.
Chakraborty, R. ; Vishik, C. & Raghav Rao, H. (2013). Privacy preserving actions of older adults on social media: Exploring the behavior of opting out of information sharing. Decision Support System, 55(4): 948-956.
Chia, J. ; Geow, J.C.L. & Khoo, C.S.G. (2015). Characteristics of information shared on Facebook: An exploratory study. In: proceedings of the 6th international conference on
Asia-Pacific library and information education and practice, Manila, Philippines, 28-30 October 2015. Quezon city: University of the Philippines, School of Library and Information Studies. Retrieved 8 May 2018, from: http://www.ntu.edu.sg/home/assgkhoo/papers.
Du, J. (2014). The information journey of marketing professionals: Incorporating work task-driven information seeking, information judgments, information use, and information sharing. Journal of the Association for Information Science and Technology, 65(9):1850-1869.
Elaimi, K. & Persaud, A. (2014). The impact of organization factors and web 2.0 technologies on knowledge haring in Saudi Arabian firms. Journal of Human Resource and Adult Learning, 10(2): 30-40.
Gardoni, M. ; Spadoni, M. & Vernadat, F. (2000). Harnessing non-structured information and knowledge and know-how capitalisation in integrated engineering: Case study at aerospatiale matra. Concurrent Engineering, 8(4): 281-296.
Ghaisani, A.P. ; Handayani, P.W. & Munajat, Q. (2017). Users’ Motivation in Sharing Information on Social Media. Procedia Computer Science, 124: 530-535.
Gitonga, M.M.A. (2013). Information sharing among humanitarian organizations in Kenya. M.A. thesis. University of Nairobi.
Gupta, A. & Dhami, A. (2015). Measuring the impact of security, trust and privacy in information sharing: A study on social networking sites. Journal of Direct, Data and Digital Marketing Practice, 17(1): 43-53.
Hajli, N. & Lin, X. (2016). Exploring the security of information sharing on social networking sites: The role of perceived control of information bus ethics. Journal of Business Ethics, 133(1): 111-123.
Huang, Y.-T. & Su, S.-F. (2018). Motives for Instagram Use and Topics of Interest among Young Adults. Future Internet, 10 (77): 1-12.
Jain, D. (2017). Information sharing on social networking sites (SNS): An empirical study. Annual Research Journal of Symbiosis Centre for Management Studies, Pune, 5: 38-60.
Kang, J.W. & Namkung, Y. (2016). Restaurant Information Sharing on Social Networking Sites: Do Network Externalities Matter?. Journal of Hospitality & Tourism Research, 40(6): 739-763.
Kim, J. ; Lee, C. & Elias, T. (2015). Factors affecting information sharing in social networking sites amongst university students: Application of the knowledge-sharing model to social networking sites. Online Information Review, 39(3): 290-309.
Kuhlthau, C.C. (1991). Inside the search process: Information seeking from the user’s perspective. Journal of the American Society for Information Science, 42(5): 361-371.
Li, Y. ; Wang, X. ; Lin, X. & Hajli, M. (2018). Seeking and sharing health information on social media: A net valence model and cross-cultural comparison. Technological Forecasting & Social Change, 126: 28-40.
Oh, S. & Syn, S.Y. (2015). Motivations for sharing information and social support in social media: A comparative analysis of Facebook, Twitter, Delicious, YouTube, and Flickr. Journal of the Association for Information Science and Technology, 66(10): 2045-2060.
Osatuyi, B. (2013). Information sharing on social media sites. Computers in Human Behavior, 29(6): 2622-2631.
Rafaeli, S. & Raban, D.R. (2005). Information sharing online: A research challenge. International Journal of Knowledge and Learning, 1(1/2): 62-79.
Rafique, G.M. (2017). Personal information sharing behavior of university Students via online social networks. Library Philosophy and Practice (e-journal). Retrieved 26 May 2019, from:
http://digitalcommons.unl.edu/libphilprac/1454.
Ramaswami, C. ; Murugathasan, M. ; Narayanasamy, P. & Khoo, C.S.G. (2014). A survey of information sharing on Facebook. In: Proceedings of ISIC, the Information Behaviour Conference, Leeds, 2-5 September: Part 1. Retrieved 3 February, 2018 from:
http://InformationR.net/ir/19-4/isic/isicsp8.html.
Schaefer, C. (2008). Motivations and usage patterns on social network sites. In:ECIS 2008 Proceedings. Retrieved 19 May 2019, from: https://aisel.aisnet.org/ecis2008/143.
Shabir, G. ; Iqbal, Y.W. & Safdar, G. (2014). Demographics’ differences in social networking sites use: what communication motives does it gratify?. International Journal of Social Work and Human Services Practice, 5(2): 184-194.
Talja, S. (2002). Information sharing in academic communities: Types and levels of collaboration in information seeking and use. The New Review of Information Behaviour Research, 3(1): 143-159.
Tian, X. (2016). Network domains in social networking sites: expectations, meanings, and social capital. Information, Communication & Society, 19(2): 188-202.
Wang, C. ; Zhou, Z. ; Jin, X.L. ; Fang, Y. & Lee, M.K.O. (2017). The influence of affective cues on positive emotion in predicting instant information sharing on microblogs: Gender as a moderator. Information Processing & Management, 53(3): 721-734.
Wijesundara, T.R. (2014). Motivations and usage patterns of social networking sites: exploring cultural differences between United States & Sri Lanka. Canadian Social Science, 10(6).
ارسال نظر در مورد این مقاله