مروری بر مطالعات مربوط به اولویت های پژوهش در علم اطلاعات و دانش‏ شناسی در ایران و جهان

نوع مقاله : مقاله پژوهشی

نویسندگان

1 استادیار گروه علم اطلاعات و دانش‌شناسی دانشگاه شهید چمران اهواز

2 دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه شهید چمران اهواز

3 مدیر گروه آمار دانشگاه شهید چمران اهواز

چکیده

چکیده
هدف: هدف پژوهش حاضر شناسایی وضعیت مقالات و پایان‌نامه‌های علم اطلاعات و دانش‌شناسی به منظور دستیابی به اولویت‌های پژوهش است.
روش: این پژوهش با استفاده از روش کتابخانه‌ای انجام گرفت. در مجموع 77 مقاله و 16 پایان‌نامه بازیابی شد و مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت. تجزیه و تحلیل داده‌های این پژوهش به شیوه‌ی توصیفی و با تأمل بر رویکردها و گونه‌های مختلف مطالعات صورت گرفته در این زمینه و دسته‌بندی آن‌ها انجام گرفته است.
یافته‌ها و نتیجه‌گیری: یافته‌ها نشان داد که در هر زمان بسته به شرایط مختلف، گرایش‌های پژوهشی در رشته‌ی علم اطلاعات و دانش‏شناسی تغییر کرده‌اند. بررسی گرایش‌های موضوعی این پژوهش‌ها بیانگر پراکندگی موضوعی پژوهش‌های این حوزه در بازه‌ی زمانی مختلف بوده است که این امر حاکی از آن است که انتخاب موضوعات پژوهش‌ها غالباً بر اساس نیاز یا مشکلات این رشته نبوده است.
اصالت/ ارزش: برنامه‌ریزی در زمینه‌ی پژوهش به منظور هدفمند کردن موضوعات پژوهش‌ها، مستلزم شناسایی اولویت‌های پژوهشی علم اطلاعات و دانش‌شناسی است. نتایج این پژوهش به روشن شدن نیازها و اولویت‌های پژوهشی رشته کمک می‌کند.

کلیدواژه‌ها


عنوان مقاله [English]

A review of studies on research priorities in the field of information and knowledge science in Iran and the world

چکیده [English]

Abstract
Purpose: the purpose of the present study is to investigate and analyze papers and theses adopted in field of knowledge and information science to assess research subjects in this field to achieve research priorities.
Method: this study has been adopted using review and library methods. Totally, 77 papers and 15 theses have been reviewed and analyzed.
Results and conclusion: obtained results from the study indicate that in any time, depending on different conditions, research orientations in field of knowledge and information science have been changed. Assessment of subject orientations of these studies indicate subject dispersion of studies in this field during different periods and this can demonstrate that choosing subjects of studies has not been mostly based on needs or problems of this field.
Originality/ value: planning in field of research for purpose of systemizing research subjects is depended on identification of research priorities of knowledge and information science. Obtained results from the study helps clearing needs and priorities of research.

کلیدواژه‌ها [English]

  • Key words: research priorities
  • research subjects
  • information and knowledge science
  1. 1. آزاد، الف.؛ منصوریان، ی. (1380). نگاهی به عناوین پایان­نامه­های دکترای کتابداری و اطلاع­رسانی خارجی بین سال‏های 1999-1994. کتابداری، 35 (2)، 85-101.

    2. آذرانفر، ج. (1385). تحلیل محتوای پایان­نامه­های تحصیلات تکمیلی رشته­ی کتابداری و اطلاع­رسانی فارغ­التحصیلان                   داخل کشور و فارغ­التحصیلان خارج از کشور موجود در پایگاه­های اطلاعاتی مرکز اطلاعات و مدارک علمی ایران           در سال­های 1382- 1378. پایان­نامه کارشناسی­ارشد علم اطلاعات و دانش­شناسی. دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران          شمال.

    3. احمدی­لاری، ر.؛ فرزین، ف. (1376). بررسی مقاله­های کتابداری و اطلاع­رسانی1374-1358، کتابداری، 31 (1)، 171-180.

    4. اصل­کیا، س. (1385). تحلیل اطلاعات کتابشناختی مقاله­های کتابداری و اطلاع­رسانی نمایه­نامه­ی استنادی علوم اجتماعی.     پایان‏نامه‏ی کارشناسی ارشدعلم اطلاعات و دانش­شناسی. دانشگاه فردوسی مشهد.

    5. اشرفی­ریزی، ح.؛ کاظم­پور، ز.؛ پاپی، الف. (1388). بررسی انتشارات تخصصی غیر دولتی در حوزه­ی کتابداری و اطلاع­رسانی در سال­های 1380-1387. فصلنامه­ی کتابداری و اطلاع­رسانی. 13 (2)، 18-31.

    6. اردلان افتخاری، س.؛ چشمه سهرابی، م. (1389). ارزیابی کمی و کیفی نشریه­ی کتابداری و اطلاع­رسانی آستان قدس رضوی از بهار 1377 تا بهار 1387. فصلنامه­ی کتابداری و اطلاع­رسانی، 51 (3)، 53-84.

    7. افقهی،الف.؛  باقری، م.(1387). بررسیروندموضوعی تحقیقات رشته­ی کتابداری واطلاع‌رسانی بر اساس استنادهای 1996-2005 درمقالات سالنامه آریست درسال‌های 2002 تا 2006. پیام کتابخانه، (4) 14، 5-23.

    8. اکرمی، ر. (1371). ارزیابی پایان­نامه­های کارشناسی­ ارشد کتابداری از نظر کاربرد روش­های تحقیق در آن­ها از سال 1355-1370 در سه دانشگاه تهران، شیراز و علوم پزشکی ایران. پایان­نامه­ی کارشناسی ارشد علم اطلاعات و دانش­شناسی. دانشگاه علوم پزشکی ایران، تهران.

    9. امرایی، م.؛ گرایی، الف؛ سیامکی، ص. (1392). گرایش موضوعی کتاب‌های تألیفی و ترجمه شده کتابداری و اطلاع‌رسانی طی سال‌های 1373- 1387. فصلنامه مطالعات ملی کتابداری و سازماندهی اطلاعات، 24 (3)، 78-91.

    10. باب­الحوائجی، ف.؛ زارعی، ع.؛ نشاط، ن.؛ حریری، ن. (1392). نقشه­ی دانش علم اطلاعات و دانش­شناسی بر اساس مقوله­بندی موضوعی اصلی و فرعی. مطالعات کتابداری و علم اطلاعات، 21 (13)، 1-24.

    11. تیمورخانی، الف. (1381). تحلیل استنادی مقالات تألیفی فصنامه­ی کتاب. فصلنامه­ی کتاب، 13 (3)، 32-45.

    12. ثابت­پور، الف.؛ فدایی، غ.؛ نقشینه، ن.؛ و قبادپور، و. (1394). بازنمون تصویری دانش در رشته­ی کتابداری و             اطلاع‏رسانی ایران. فصلنامه­ی پردازش و مدیریت اطلاعات، 30 (3)، 631-645.

    13. جبرئیل­زاده، حمیده (1391). نگاشت نقشه­ی علمی کتابداری بر اساس پایان­نامه­های رشته­ی کتابداری ایران. پایان­نامه­ی کارشناسی ارشد علم اطلاعات و دانش­شناسی. دانشگاه علامه طباطبایی، تهران.

    14. حری، ع. (1385). اطلاع‎رسانی: نگرش­ها و پژوهش­ها. (چاپ دوم). تهران: کتابدار، 207.

    15. حری، ع. (آبان 1378). بررسی گرایش موضوعی آثار علمی و پژوهشی رشته­ی کتابداری و اطلاع‏رسانی ایران از آغاز تا پایان سال 1377. مجموعه مقالات همایش کاربرد و توسعه­ی فهرست­های رایانه­ای در کتابخانه‏های ایران. مقاله­ی منتشر شده در کنفرانس فهرست­های رایانه­ای: کاربرد و توسعه، دانشگاه فردوسی (صص5-25). مشهد: دانشگاه فردوسی مشهد؛ تهران: مرکز اطلاع­رسانی و خدمات علمی وزارت جهاد سازندگی.

    16. حری، ع. (1381). مطالعه­ی میزان همبستگی موضوعی پایان­نامه­ها و مقالات فارسی در رشته‏ی کتابداری و اطلاع­رسانی ایران، مجله روان­شناسی و علوم تربیتی، 32 (1)، 43-72.

    17. حسین­پناه، ع. (1386). بررسی گرایش موضوعی و روش پژوهش پایان­نامه­های کارشناسی ­ارشد کتابداری و              اطلاع‏رسانی دانشگاه­های دولتی شهر تهران از سال 1385- 1379. پایان­نامه‏ی کارشناسی­ ارشد علم اطلاعات و دانش­شناسی. دانشگاه تهران

    1. 18.  خاصه، ع. (1391). تحلیل محتوای مقالات کتابداری ایران در وب آو ساینس: در کجای تولید علم کتابداری جهان قرار            داریم. فصلنامه کتابداری و اطلاع رسانی، 3 (59)، 145-170.

    19. دیانی، م. (1387). رواج مسئله­سازی و افول مسئله­یابی در تحقیقات کتابداری. کتابداری و اطلاع­رسانی. 41 (1)، 1-3.

    20. رضایی الف. (1372). بررسی روند موضوعی و تعیین موضوع­ها و نشریات هسته­ی مقاله­های چکیده شده در لیزا بین سال­های 1986-1999. پایان­نامه­ی کارشناسی ارشد علم اطلاعات و دانش­شناسی. دانشگاه علوم پزشکی ایران، تهران.

    21. سپهر،ف.؛شادمان­فر،س. (1388). تحلیل محتوای مقالات همایش­های انجمنک تابداری و اطلاع­رسانی ایران ازسال79  تا پایان سال85. دانش­شناسی،2 (4): 25-38.

    22. سیامکی، ص. (1391). بررسی کمی و محتوایی مقالات تألیفی در مجلات علمی- پژوهشی و علمی- ترویجی حوزه­ی کتابداری و اطلاع­رسانی با تأکیدی بر گرایش­های موضوعی، روش­شناسی و ابزارهای گردآوری داده­ها در این مقالات طی سال­های 1384-1388. پایان­نامه­ی کارشناسی ارشد علم اطلاعات و دانش­شناسی. دانشگاه شهید چمران اهواز.

    23. سیدین، م.؛ باب­الحوائجی، ف. (1388). تحلیل محتوای پایان­نامه­های کارشناسی­ارشد کتابداری و اطلاع­رسانی دانشگاه آزاد اسلامی واحدهای تهران شمال، علوم تحقیقات اهواز و همدان در سال­های 1372- 1386. تحقیقات اطلاع­رسانی و کتابخانه‏های عمومی، 1 (56)، 95-128.

    24. شرفی، ع. (1390). تعیین فرایند زیست موضوعات و روش­های پژوهش در پایان­نامه­های کارشناسی ‏ارشد و دکترای رشته‏ی کتابداری و اطلاع­رسانی از سال 1388- 1384 در دانشگاه‏های دولتی ایران و مقایسه­­ی آن با اولویت­های پژوهشی سال 1390- 1389. پایان‏نامه­‏ی کارشناسی ­ارشد علم اطلاعات و دانش­شناسی. دانشگاه علامه ­طباطبایی، تهران.

    25. شرفی، ع؛ نورمحمدی، ح. (1391). تعیین فرایند زیست موضوعات پایان­نامه­های کارشناسی­ارشد و دکترای رشته­ی کتابداری و اطلاع­رسانی موجود در پایگاه اطلاعاتی پروکوئست از سال 2010-2006. مطالعات کتابداری و علم اطلاعات، 19 (10)، 41-60.

    26. شرفی، ع؛ نور محمدی، ح. (1393). تعیین پوشش موضوعی اولویت­های پژوهشی علم اطلاعات و دانش­شناسی. پژوهش­نامه کتابداری و اطلاع­رسانی، 4 (1)، 169-182.

    27. شهریاری، پ. (1385). تحلیل استنادی مقالات فصلنامه علوم اطلاع­رسانی (1381- 1351). فصلنامه­ی کتاب، 17(3)، 89-102.

    28. عبدالمجید، الف. (1387).بررسی مقالات تألیفی حوزه کتابداری و اطلاع‌رسانی در مجلات فارسی علوم انسانی و اجتماعی، فصلنامه­ی کتاب،75، 55-70.

    29. علومی، ط. (1383). ارزیابی پایان­نامه­های کارشناسی ارشد رشته­ی کتابداری و اطلاع­رسانی در دانشگاه­های تربیتمدرس، تهران، علوم پزشکی در سال­های 1365-1373. روانشناسی و علوم تربیتی، 83 (2)، 45-61.

    30. علی­پور، الف؛ خاصه، ع. (1390). تحلیل محتوای کارگاه­ها و همایش­های انجمن کتابداری و اطلاع­رسانی ایران دوره سوم1388-1386. فصلنامه­ی کتابداری و اطلاع­رسانی، 14(4)، 9-34.

    31. فتاحی،ر. (اسفند 1388). خلاقیت درپژوهش:تحلیل عناصروعوامل نوآوری درپژوهش در چارچوب نظریه­های خلاقیت.مقاله­ی منتشر شده درهمایش پژوهش درکتابداری واطلاع­رسانی: رویکردها،رویه­هاو کاربردها،تهران (صص 9-29). تهران: دانشگاه تربیت معلم.

    32. فتاحی، ر. (1390). حکایت استفاده­ی کاربردی از پژوهش­ها در ایران. فصلنامه­ی علوم و فناوری اطلاعات، 46 (4)، 777-          779.

    33. فتاحی، ر.؛ بگلو، ر.؛ آخشیک، س. (1393). گذری و نظری بر گذشته، حال و آینده‏ی کتابداری و اطلاع­رسانی در ایران: نگاهی به شکل­گیری، دستاوردها و چالش‏های توسعه­ی علم اطلاعات و دانش­شناسی. شیراز: نامه­ی پارسی.

    34. کاتوزیان، الف. (1374). بررسی وضعیت متون فارسی کتابداری و اطلاع­رسانی از بهمن ماه 1357 تا پایان سال1372. پایان­نامه­ی کارشناسی ارشد علم اطلاعات و دانش­شناسی، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران.

    35. کاتوزیان، الف. (1375). گردهمایی­های برگزار شده کتابداری و اطلاع­رسانی در ایران در فاصله­ی سال­های 1357-1375، پیام کتابخانه، 6 (4)، 28-34.

    36. کاتوزیان،الف. (1377).بررسی کتاب­های فارسی کتابداری واطلاع­رسانی ازسال 1357 تاپایان سال 1372. کتابداری، دفتر 28-29، 29-44.

    37. کاتوزیان، الف. (1378). گردهمایی­هایی برگزار شده کتابداری و اطلاع­رسانی مجلات فارسی ایران در فاصله­ی سال­های 1357-1372، فصلنامه­ی کتاب، 10 (10)، 46-52.

    38. کاتوزیان، الف. (1385). گردهمایی­های کتابداری و اطلاع­رسانی از آغاز تا خرداد 1385، فصلنامه­ی کتاب، 6 (4)، 98-108.

    39. کیان­مهر، ش. (1376). بررسی روند موضوعی پایان­نامه­های کارشناسی ­ارشد کتابداری و اطلاع‏رسانی دانشگاه­های مستقر          در تهران طی سال­های 1375-1366. پایان­نامه­ی کارشناسی ­ارشد علم اطلاعات و دانش­شناسی، دانشگاه علوم پزشکی ایران، تهران.

    40. محسن­زاده کواریم، الف. (1381). تعیین تجربی معادله­ی فرآیند زیست موضوعات و روش­های پژوهش پایان­نامه­های علوم کتابداری و اطلاع­رسانی ایران تا پایان سال 1381. پایان­نامه­ی کارشناسی­ارشد علم اطلاعات و دانش­شناسی، دانشگاه تهران.

    41. ملیح، س. (1376). تحلیل محتوای مقالات کتابداری و اطلاع­رسانی در نشریات ادواری فارسی منتشر شده در سال­های1374-1370. پایان­نامه کارشناسی ارشد علم اطلاعات و دانش­شناسی، دانشگاه علوم پزشکی ایران، تهران.

    42. منصوریان،ی. (1388).صدجستاربنیادی درکتابداری و اطلاع­رسانی. کتاب ماه کلیات، 6 (138)، 62-75.

    43. نوذری، س. (1387). بررسی گرایش موضوعی مقالات دایره­المعارف کتابداری و اطلاع‌رسانی، فصلنامه کتاب، 74، 53-60.

    44. نیازی، س. (1380). بررسی گرایش­های موضوعی نشریات کتابداری و اطلاع­رسانی در سال­های 1377-1347. پایان‏نامه­ی کارشناسی ارشد علم اطلاعات و دانش­شناسی، دانشگاه تهران.

    45. وزیرپور کشمیری، م.؛ سه­دهی، م.؛ صابری، م. (1389). تحلیل محتوای چکیده‏ی پایان‏نامه­های کارشناسی ‏ارشد کتابداری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال و علوم و تحقیقات از سال 1386- 1380. فصلنامه­ی مطالعات ملی کتابداری و سازماندهی اطلاعات، 23 (89)، 113-128.

    46. یوسفی، الف. (1379). مقایسه­ی گرایش موضوعی مقالات کتابداری و اطلاع­رسانی ایران و پایگاه اطلاعاتی ایزا در سال‏های 1377-1375. فصلنامه کتاب، 11 (4)، 36-62.

    47. Abdoulaye, K. (2002). Research trends in library and information science at the International Islamic University Malaysis. Library Review, 51(1), 32-37.

    48. Aharony, N. (2011). Library and Information Science research areas: A content analysis of articles from the top 10 journals 2007–8. Journal of Librarianship and Information Science, 44(1) 27–35.

    49. Alemna, A. (2001). The Periodical Literature and Information in Africa: 1996-2000. Information Development, 17 (4) 257-260.

    50. Aliyu, Y.; Abba, T. (2009). Analytical Study of Master of Library Science Dissertations at the University                   of Maiduguri, Nigeria. Library Philosophy & Practice, 11(1), 1-6.

    51. Atkins, S. E. (1988). Subject trends in library and information science research, 1975-1984, Library Trends,                   36 (4), 633-658.

    52. Buttlar, L. (1991). Analyzing the library periodical literature: content and authorship, College & Research                   Libraries, 52 (1), 38-53.

    53. Bronestein, J. (2009). Current trends in library and information studies urricula. Libri, 59 (2), 78-87. From: http://www.scopus.com/results/results.url?sort=pdf.

    54. Blessinger, K.; Frasier, M. (2007). Analysis of a decade in Library: 1994-2004. College and ResearchLibraries, 68 (2): 155-169. From: http://www.scopus.com/results/results.url?sort=pdf.

    55. Blessinger, K.; Hrycaj, P. )2010(. Highly cited articles in library and information science: Analysisof content and authorship trends, Library&InformationScience Research, 32 (2), 156-162.

    56. Cassidy, R. S.; Daifeng, L.; Terrell G. R.; Craig, F.; Ying, D. (2011). The shifting sands of disciplinary                        development: lyzing North American library and information science dissertationsusinglatend Dirichlet allocation. Journal of the American Society for Information Science and Technology, 6 (1), 185-204.

    57. ChandrashekaraM.; RamaseshC. P. (2009). Library and information science research in India. Available at: http://a-liep.kc.tsukuba.ac.jp/proceedings/Papers/a65.pdf.

    58. Cona, V. (1999). Bibliometric overview of library and information science research in Spain. Journal of the American Society for Information science. 50 (8), 675-680.

    59. Dong Y. J.; Sung J. K. (2005). Knowledge structure of library and information science in South Korea.                   Library & Information Science Research 27, 51–72.

    60. Edewor, N. (2013). An Analysis of a Nigerian Library and Information Science Journal: A Bibliometric Analysis. Library Philosophy and Practice (e-journal). Available at:http://digitalcommons.unl.edu/libphilprac/1004

    61. Eisenberg, M. B. (1988). Trend and issues in Library and Information science ERIC D314099.

    62. Eisenberg, M. B.; Spitzer, K. L.; Kingsley, I.; Darby, C. (1990). Trends and issues in library and information science 1990. ERIC Clearinghouse on Information Resources. (ED 335 061).

    63. Fosu, V. K.; Alemna A. A. (2006). An Analytical Study of MastersDissertations on the Balme Library,University of Ghana, Legon. AfricanJournal of Library, Archives & Information Science 16 (2), 71-78.

    64. Garner, J.; Davidson, K.; Williams, V. K. (2008). Identifying serials trends through twenty years of NASIG conference proceedings: a content analysis, Serials Review, 34 (2), 88-103.

    65. Gore, S. A.; Nordberg, J.; Palmer, L. A.; Piorun, M. E. (2009). Trends In health sciences library and information science research: An analysis of research publications in the Bulletin of the Medical Library Association and Journal of the Medical Library Association from 1991 to 2007. Journal of the Medical Library Association, 97 (3), 203-211. from:

    66. http://www.scopus.com/results/results.url?sort=pdf.

    67. Hangodi, A. (1997). An overview of the theses Prepared between 1987-1996 in Postgraduate Training.                   Konyvtari Figyelo, 43 (1), 43-52.

    68. Huanwen, C. (1996). A Bibliometric study of library and information science research in china. Asian Libraries. 5 (2), 30-45.

    69. Jarvelin, K.; Vakkari, P. (1990). Content analysis of research articles in library and information science. Library and information scienceresearch. 12 (4), 395-422.

    70. Jarvelin, K.; Vakkari, P. (1993). The evolution of library and information science 1965-1985: a Content                   analysis of journal articles. Information Processing & Management. 29 (1), 129-144.

    71. Luo, L.; McKinney, M. (2015). JAL in the past decade: A comprehensive analysis of academic library research. The Journal of Academic Librarianship, 41 (2), 123-129.

    72. Mittal, R. (2011). Library and Information Science Research Trends in India. Annals of Library and Information Studies, 58 (4), 319-325.

    73. Mommoh, O. M. (1996). Analysis of Post-Graduate thesis in Library, Archivaland Information. Library Focus, 13(14), 105-115.

    74. Naseer, M. M.; Mahmood, K. (2009). LIS research in Pakistan: An analysis of Pakistan Library &Information ScienceJournal-PLISJ (1998-2007) [Electronic Version]. Library Philosophy & Practice. Available at:http://www.webpages.uidaho.edu/~mbolin/naseer-mahmood.htm.

    75. Kagberg, L. (1996). A Content analysis of library and information science serial literature published in Denmark, 1957-1986. Library and information science research. 18 (1), 25-52.

    76. Kumar, Suhasini (1995). Content analysis of journal literature in library and information science from june 1994 june 1995. Master research paper, Kent state university.

    77. Koufogiannakis, D; Slater, L.; Crumley, E. (2004). A Content Analysis of Librarianshi Research, Journal                   of Information Science, 30 (1), 227-239.

    78. Park,J. H.; Song, M. (2013). A Study on the Research Trends in Library& Information Science in Korea                   using Topic Modeling. Journal of the KoreanSociety for Information, 30 (1), 16-32.

    79. Rahul S. L. (2013). Content Analysis of Open Access LIS Journal “ALIS” (2002-2011). International Journal ofInformation Dissemination and Technalogy. Availableat: http://hdl.handle.net/10760/18283.

    80. Reshma, R. (2011). Research trends in library and information science in India with a focus on Panjab University, chanadigarh. International Information &LibraryReview, 43 (1), 23-42.

    81. Rochester, M. K.; Vakkari, P. (2003). International library and Information Science Research: A Comparison of National Trends. IFLA Professional Reports, N. 82. Available at: www.rin.ac.uk/.../Comparing_National_Trend.

    82. Sarah, M.; Pete, D. (2004). Striking a balance: priorities for research in LIS. Library Review. 53 (3), 167-176.

    83. Sivakumaren, K. S.; Swaminathan, S.; Jeyaprakash, B.; Karthikeyan, G. (2011). Research trends in Libraryand Information science in Tamil nadu: A Study. International Journal of Current Research, 3(12), 373-                  376. 

    84. Stasa, M.; Cassidy R, S.; Erjia, Y.; Ying, D. )2011(. The cognitive             structure of Library and Information                 Science: Analysis of article title words. Journal of the AmericanSociety forInformationScience and Technology. 62 )1(, 1933-1953.

    85. Thavamani, K.; Pushparaj, A. (2013). An analysis of Research output of Library and Information Science (LIS) Subject in terms of Doctoral Degrees awarded (Ph.D) in India during 2007–2011: Special Reference to Northeastern Region. Journal of Library & Information Science. 3 (1), 77-87.

    86. Tiew, W. S.; Abrizah, A.; Kiran, K. (2002). Malaysian Journal of Library & Information Science: a bibliometric study. Malaysian Journal of Library & Information Science, 6 (2), 43-56.

    87. Tuomaala, O., Järvelin, K., & Vakkari, P. (2014). Evolution of library and information science, 1965–2005: content analysis of journal articles. Journal of the Association for Information Science and Technology, 65 (7),1446-1462.

    88. Uzun, A. (2002). Library and information science research in developing countries and Eastern European                   countries: A brief bibliometric perspective. International Information & Library Review, 34 (1), 21-33.

    89. Walia, P.; Kaur, M. (2012). Content Analysis of Journal Literature published from UK and USA. Library                  Philosophy and Practice (e-journal). Available at:http://digitalcommons.unl.edu/libphilprac/833

    90. Xiao, X.; Zhang, F.; Li, J. (2015). Library and Information Science Research in China: A Survey Based Analysis of 10 LIS Educational Institutes. The Journal of Academic Librarianship. 41(3), 330–340.

    91. Yontar, A.; Yalvac, M. (2000). Problems of library and information science research in Turkey: Acontent                        analysis of journal articles 1952-1994. IFLA Journal, 26, 39-51.

    92. Yasuhiko, K. (1996). Analysis of the Meeting on Medical Information Services Report &Investigation, Igaku-Toshokan. Journal of the Japan MedicalLibrary Association, 43(4), 469-476.

    93. Yeoh Hai, L. (2005). An Analysis of Research Publications in Library & Information Science in Malayisa.Master of Library and Information Science. Faculty of Computer Scienceand Information TechnologyUniversityof Malaya Kuala Lumpur.

    94. Zins, Ch. (2007). Knowledge map of information science. Journal of the American Society for Information Science and Technology. 58 (4), 526-535.

    95. Zong, Q. J.; Shen, H. Z.; Yuan, Q. J.; Hu, X. W.; Hou, Z. P.; Deng, S. G. (2013). Doctoral dissertations of Library and Information Science in China: A co-word analysis. Scientometrics, 94 (2), 781-799.

CAPTCHA Image